Skocz do zawartości

"żępolenie" "metaliczny dźwięk" w silniku ASTRA III 1,9 cdti


Gość scairpp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Niedawno zostałem właścicielem Astry z 2005 roku w wersji sport kombi 1,9 cdti, od kilku dni słyszę takie "żępolenie" "metaliczny podźwięk" trudno scharakteryzować dźwięk wydobywający się z silnika głównie podczas jazdy przy dodawaniu gazu. Na postoju pracuje normalnie... w linku filmik który nagrałem

przejrzałem kilka forów na ten temat, ale u każdego jest to co innego.. nikt nawet nie zbliżył się do takiego dźwięku jaki występuje u mnie, przynajmniej z tego co opisywali ponieważ nie wiele osób wrzuca filmik z pracy silnika..
czy ktoś może wie co tam może się dziać, może ktoś ma/miał podobny problem, czy też tak ma być i nie mam się czym przejmować ?

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyje jakieś łożysko. Co należy zrobić: zdjąć pasek wielorowkowy z osprzętu. Jak przestanie, to alternator, kompresor klimy lub rolka napinacza. Jak nie, to rolka rozrządu, napinacz rozrządu lub pompa wodna. Proste.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od mechanika. Po pierwszych ogledzinach kolo stwierdził że to pompa wody, trzeba ją wymienić, a że połączona jest z rozrządem, wiec należało by wymienić komplet pompę z rozrządem. Szczerze przyznam że mina mi zrzędła bo koszta to około 1000 zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ktoś Cię drogo podliczył... kompletny rozrząd z pompą złapiesz za 400 zł... za 500 masz już zestaw boscha. A z wymianę rozrządu możesz znaleźć dobry warsztat co zrobi to za 200-300 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

możesz znaleźć dobry warsztat co zrobi to za 200-300 zł.

:D :D :D

Pewnie tak. I za darmo mycie samochodu + kawa dla klienta.

A za grubsze roboty płacą klientowi, że do nich przyjechał.

 

Dobra, koniec sarkazmów. Cena średnia, bo tyle się płaci, moim zdaniem żaden kosmos. Oczywiście pod warunkiem, że części to dobre zamienniki a nie made in china. Jeśli tak, to robić i nie pytać - w ASO sama robocizna to ok. 850-900zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zdecydujesz pojedz do ASO i pogadaj ile by kosztowało na Bosch-u a ile na OEM. Może te części będą w firmowo regenerowanych, czasami warto pogadać i potargować...

 

Możesz też sam kupić części i dogadać robociznę ;)

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie ok. 1600-1700zł. Na częściach w zamienniku wyjdzie taniej. Jeden plus: ASO daje 2 lata gwarancji. Kowalski w stodole nie i w wypadku problemu, nigdy nie ma jego winy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezly dzwiek. Podobny ale nie to tez kiedys przerabialem w 1.9 cdti. Generlnei wstrzymam sie jeszcze cod o wypoiedzi ale wietrze ze po wmianie rozrzadu nie ustanie ale obym sie mylił. Jak dokonasz wymiany zdaj relacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności