Skocz do zawartości

Zakup nowej Astry IV i wybór silnika


Gość piotrek.gk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

Z ciekawości oglądałem też megane 1.6 i widzę, że ma podobny silnik (110KM), a przy okazji jest lżejsze i pewnie lepiej się zbiera,

 

Osiągi ma przeciętne , za to awarie silnika zabójczo regularne .

Moja kobitka odwiedza warsztat raz na ok 2-3 miesiące .

Jest to chyba najbardziej awaryjny silnik w histori renault .

Po wszystkich poprawkach konstrukcyjnych dalej psuje się to samo - czyli najczęściej wysypuje się tragicznie zaprojektowany i zbudowany z tandetnych materiałów rozrząd

Ja wydam kase na renault jak dadzą chociaż 20 lat gwarancji na silnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale opel ma tyle samo elektroniki co renault....pomiedzy bajki mozesz wsadzic ze renault jest bardziej awaryjne. Jesli kupujesz nowe auto, to o co sie martwic. A jak kupujesz sprowadzone, z realnym nalotem 2 razy wiekszym niz jest a do tego albo po powodzi albo wypadku to nie dziwcie sie ze auto sie psuje. Jaki zakup taka eksploatacja.

 

Na Twoim miejscu bralbym silnik 1,4 turbo. Bo spalanie to samo co 1,6 wolnossaca a przyjemnosc jazdy o wiele wieksza....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię o katalogu. Mówię o wskazaniach komputera, gdy robię przeglądy. Najczęściej okolice 8,5l dla 1,6 pokazuje, 1,4T okolice 7,5 litra. W każdym razie poniżej ósemki, a nie widziałem żadnego 1.6 z takim wynikiem - bardziej w kierunku 9l idą. Astra J to ciężkie auto wbrew pozorom. 1400-1450kg to nie jest mało. Opel Omega miał podobną masę własną, a kawał auta jest.

 

Ja też wybrałem 1.4T jako oszczędniejszy, żwawszy i ze zdecydowanie większym potencjałem. No i nie ma zmory, którą ma 1,6: zafajdane koła zmiennych faz rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wszystkich opiniach chyba jednak wybiorę wersję 1.4T, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Jaki wpływ na turbo bedą miały codzienne krótkie podjazdy do pracy (3-4 km w jedną stronę) jak przy zimnym silniku nie będzie się uruchamiało, o zimie już nie wspomnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przy zimnym silniku nie będzie się uruchamiało, o zimie już nie wspomnę

E no... widzę znasz doskonale zasadę działania turbosprężarki...

Lepiej może poczytaj jak działa i jak obchodzić się z uturbionym silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie...benzyna sie szybciej zagrzeje niz diesel. pewnie te 4-5km. to wciaz za krotko zeby na normalna temp wskoczyl przy -25 C, ...

poczytaj sobie na zimnym silniku ostroznie z gazem...zmiana biegu na 3tys./obr. (ale to juz maks) po dojezdzcie od 30sekund do 1 minuty na wychlodzenie i bedzie ci sluzyc dlugie lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności