Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem że podobne tematy już były jednak niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego rozwiązania. Kupiłem ostatnio corsę b i zauważyłem problem... Wskazówka od temperatury nawet po chwili jazdy skacze do 100 st a nawet wchodzi na czerwone pole, ale nie ma żadnych objawów aby silnik się mocno przegrzewał, chodzi tak samo jak po odpaleniu, nic się nie gotuje nie wywala korka... No i też wentylator się nie włącza...
Proszę pomóżcie w rozwiązaniu problemu, dojeżdżam autkiem 30 km do pracy i boję się aby go nie skrzywdzić:( Dodam jeszcze że w zbiciu temperatury pomaga ustawienie nadmuchu na ciepłe powietrze i ustawienie na siłę 4, wtedy temperatura spada do 90 st...

 

Zwróć uwagę czy chłodnica tez jest gorąca.

Odszukaj na niej termo-włącznika i zewrzyj piny w wtyczce aby sprawdzić czy wentylatory startują.

Bezpiecznik wentylatora zapewne sprawdzałeś ?

 

No właśnie nie miałem czasu dokładnie zajrzeć... Dzień mam wolny więc mam zamiar przejrzeć wszystko... Mam nadzieje że uda mi się coś znaleźć i szybko usterkę naprawić bo boję się jeździć troszkę...


A więc tak, bezpiecznik jest raczej ok, nie wygląda na przepalony. Sprawdziłem wszystkie przewody, dolałem płynu i dalej dzieje się to samo... Wskazówka kica do góry a wiatrak stoi w miejscu:( Sprawdzałem czy też wszystko jest podłączone ale jest... Więc to może termostat?

 

Nie chcę cię straszyć, ale jeśli silnik nagrzewa się w kilka minut to może być uszczelka pod głowicą.

Dla pewności podjedź do dobrego warsztatu lub ASO aby sprawdzić płyn na obecność spalin

 

Na czwartek jestem umówiony u mechanika... Ma zrobić kompleksowy przegląd i wymienić co trzeba;) Tylko zastanawiam się czy jeździć nim czy lepiej niech odczeka do czwartku...

 

jeżdżę oplem astrą f (od 5 lat) 1.4 8V w lpg (X14NZ )

i też tak mam, że temperatura silnikia w trasie to 95 cały czas.,

a e korku 100 stopni, i się włącza wentylator (ale tylko na 10 sekund)

i tak cały czas jak w kieracie .

 

Najpierw to rozrząd do zmiany ( całkowity z pompą wody,

i termostatem )]

później czujnik wentylatora ( pierwszy czujnik, jest wkręcony,

w chłodnicę, drugi jest w kolektorze , który podaje temperaturę

na zegary (możesz podłączyć, pod kompa i zobaczyć czy się zgadza,

ale pewnie tak - ja podłączałem i się zgadzało)

następna sprawa, możesz włożyć jakiś patyczek np., po lodzie,

do zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy się nie przedostają tak

spaliny,albo odkręć korek tylko na zimnym, i zapal silnik, i wtedy

zobaczysz czy nie dmucha przez zbiorniczek wyrównawczy)

ale jak nie wyrzuca płynu, i go nie ubywa, to uszczelka pod głowicą jest/powinna być

w porządku.

 

No ok Mały25, ale czy u ciebie silnik osiąga temperaturę bardzo szybko ?

 

 

 

t po chwili jazdy skacze do 100 st

Doprecyzuj po jakim czasie, po przejechaniu ilu kilometrów.

 

w takiej temperaturze, jaka teraz panuje na dworze,

to 3km, i 90 stopni ., po następnym kilometrze 95 .,

a jak na chwilę stanę to 100 od razu.

przy 102 (tak na oku, te liczniki nie są precyzyjne) włącza się wentylator

działa 10., może 15 sekund zbija do 100 i tak w kółko.

a jak maskę się podniesie, to można jajka smażyć .

rozrząd zmieniałem w 2009 r.,{ale bez termostatu, wcześniej mi wyrzucało płyn w korku,

robota dwa razy ta sama, bo trzeba zdjąć rozrząd żeby zmienić termostat (bez zdejmowania,

rozrządu też się da,ale to druciarstwo - moim zdaniem) ]

., a w 2010 r., termostat - bo termostatu nie było,

był wypalony środek .

denerwuje mnie to, chciałem sobie zrobić prstryczek-eletryczek

żeby wentylator uruchamiać , z kabiny, ale tego w końcu nie zrobiłem.

U mnie jest jeszcze lpg., a temperatura spalania lpg jest podobno wyższa.,

ale z tym też nic nie robię. Te silniki chodzą na podciśnieniu dlatego,

taka wysoka temperatura panuje w układzie chłodzenia.

Ale płyn temp., wrzenia ma chyba ponad 120 więc pożaru nie powinno być :-D


ostatnio zmieniłem rozrząd z pompą wody, i termostatem.,

butlę na lpg zmieniłem na nową (bo się homologacja skończyła ).,

leje gaz, wsiadam i wio :-D

i nie modlę się, żeby mi nie padła dwu-masa, albo filtr dpf się dobrze wypali :-D

ale coś za coś - brak bajerów, brak mocy,

ale (nawiązują do 4 pancernych i pies)., u mnie nie występuje

" ....pyrkosz pyrkosz....i nie jedzie...." :-D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności