Skocz do zawartości

2.2 chodzi jakby szatkuje, trzesie silnikiem, po wymianie swiec to samo.. cewka?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z 2.2 rano zawsze telepalo silnikiem przy odpaleniu i jak dodalem gazu to dławiło ale jak złapał obroty przetrzymywalem z 2min to jakby uspokajało sie i przełączął sie na gaz i bylo wszytko OK. Teraz wymieniłem świece i dziwny dźwięk przy odpaleniu i telepie silnikiem. Do tego z rury widac ze nie plynie wyrzuca spaliny. Jak sie przelczy na gaz to samo jakby szatkował.. Czyzby cewka siadła? Na gazie problem pojawił sie wlasnie po wymianie świec i do tego ten dźwiek przy odpalniu taki dziwny. Cisnienie bylo sprawdzane 12,5. Bylo grzebane przy kablach z tego co slyszalem i moze jakis kabel zruszylem? Jak ew sprawdzić cewkę?

dodatkowo o ile dobrze pamiętam to w 1 garze byla swieca ubrudzona 2 nie 3 nie 4 była..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69726-22-chodzi-jakby-szatkuje-trzesie-silnikiem-po-wymianie-swiec-to-samo-cewka/
Udostępnij na innych stronach

Witam . Musisz zacząć od podstaw -czyli od odczytania błędów w kompie

http://forum.opel24.com/topic/18-i-kody-bledow-opel-corsa/

Tu masz opisane jak to zrobić za darmochę - U ciebie trzeba wcisnąć gaz i hamulec do dechy - przekręcić zapłon i wtedy kontrolka awari zacznie mrygać - to oznacza błędy ( czterocyfrowe).

Jeśli ci się nie uda , to pozostaje metoda na zworkę , albo wizyta na warsztacie z kompem.

Silnik 2,2 potrafi być wredny z kątami wtrysku / zapłonu , ale bardziej prawdopodobne jest rozjechanie map paliwowych .

Jeśli na gazie chodzi bez zastrzeżeń , to będzie konieczna wizyta u gazowników + wymiana filtrów.

 

Ps Chociaz z tym szatkowaniem , to może czujnik wału korbowego padł - CHECK się nie świeci ???

W każdym bądź razie to co opisałeś to jest zgadywanka - błędy z kompa są dużo łatwiejsze do interpretacji

Edytowane przez Gość

 

Wcześniej na gazie było spoko. Dziś chcialem zbadać cisnienie w garach no i zbadałem i popatrzylem na świece i strasznie duzo przerwy bylo.. zmniejszylem odpalam a tu taki dzwiek przy odpalaniu dziwny no i telepie silnikiem, poczekałem az na gaz sie przełaczy czy zniknie a tu co? klapa na gazie tak samo jakby szatkuje, telepie silnik.. Wiec kupilem nowe świeczki i zamontowałem i dalej to samo.. Poczytałem w necie i spradziłem listwę oraz wtyczkę:

Sprawdzone już w gniezdzie na zapłonie w 2 i 3 pin miały po 12V z hakiem.
Na cewce wyjętej tam 2-3 2-4 itd na mierniku na OMACH pokazało 0,08 na każdej..

 

W gnieździe niby sie mieści ale nie wiem jak rozumieć odczyt z miernika z tych pinów na wyjętej cewce.. i czy wgl dobrze to zmierzyłem..

 

Co do czeka, świeci sie od dawna bo i poducha sie mi swieci.. Na zwrotkę próbowałem, 0 reakcji..

 

Tak właśnie robiłem napięcie 12 z hakiem na 1 i 2 pinie więc musi być ok.

Problem jest gdy mierzyłem cewkę. To wyszło mi na każdej 0.08 oma. Czy w takim razie ja źle mierze czy cewka kończy żywot?

 

Może to błąd pomiaru, dobrze jakbyś mógł na chwilę podmienić cewkę.

Sprawdź koniecznie gdzieś na kompie jakie błędy zgłasza kontrolka silnika, bo inaczej będziesz inwestował w ciemno.

 

P0141

 

 

P 0141 -podgrzewacz czujnika O2 - czyli sondy lamda

P0136 -czujknik O2 ( bank 1 czujnik 2 )-usterka

P0170 - czujnik O2 bank 1 - usterka dostrajania paliwa

 

P1405 - cos tam z EGRem z tego co do czytałem

 

Z tego by wynikało , że ta cewka nie będzie Ci potrzebna , bo wszystko się kręci wokół sondy lambda za katalizatorem - ALE

- znajdź warsztat , który ma lambde do omegi na podmiankę w celu sprawdzenia .

-niech obadają , czy wydech jest cały - może masz dziurkę i lewe powietrze zakłóca odczyty- omega jest na takie rzeczy czuła

- na logikę , jakby cewka padła , to obie sondy powinny ześwirować - więc może warto przedzwonić do dostawcy i dogadać się w sprawie zwrotu

 

Ps Może po prostu gdzieś się przetarły kable od sondy i robią zwarcie , albo wtyczka zaśniedziała

Ps 2 Jak znajdziesz chętnych do grzebania , to mogą profilaktycznie obejrzeć ten EGR - moż ktoś go zaślepił.

Z drugiej strony ja nie wiem co to jest problem z EGR , a klucha ma 19 lat

Edytowane przez Gość

 

Vertix - a może być tak, że przez to że cewka uszkodzona i nie pali na wszystkie cylindry spowodowało zapaskudzenie sondy (np niespalona benzyna) i te błędy.

 

Też tak myślałem , ale ten silnik ma 2 lambdy , więc obie powinny świrować - tak na logikę.

Juz przed katalizatorem powinien być wychwycony niewłaściwy skład spalin.

 

W sumie jak sie je da odkręcic , to można spróbować zamienić je miejscami .

Jak lokalizacja błędu lamdy się zmieni , to mamy winowajcę.

Edytowane przez Gość

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności