Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,odkad kupilem Merive,mam caly czas stuk po lewej stronie w zawieszeniu przednim,pojechalem na stacje diagnostyczna,okazalo sie ze do wymiany jest jeden z lacznikow stabilizatora,wymienilem obydwa z lewej i z prawej strony,znowu pojechalem na stacje diagnostyczna bo dalej mi stukalo,okazalo sie ze jest luz na jednej z koncowek drazka kierowniczego,wymienilem 2 koncowki drazka i ustawilem zbieznosc,a stuk jak byl tak jest nadal.Jak ustawiali mi zbieznosc powiedzieli ze przepatrzyli cale zawieszenie i jest ok,to co w koncu mi to stuka?Jest to taki stuk z rezonansem,jakby sprezyna drgala,nie slychac tego na duzych dziurach,tylka na koleinach i zasniezonej drodze.Moze to lozysko amortyzatora te gorne,mialem kiedys tak w Punto?Bo gdzie jeszcze moze byc ten stuk? Stuk odczuwalny jest gdzies w okolicach nadkola,przynajmniej ja tak go odbieram.Moze mial juz ktos taki dziwny przypadek jak ja?? :wink:

 

kuchar poczytalem sobie wszystkie te posty tylko ja nadal nie wiem gdzie tam zaczac od smarowania,byc mozliwe ze wlasnie tam jest stuk,ja obstawiam jeszcze na sworzen wachacza,tuleje wachacza lub drazek kierowniczy,chociaz na stacji nic nie wykazalo?

 

Słabo szukałeś:

 

smarowanie EPS

 

Masz tam link do service manual-a odnośnie smarowania silnika EPS.

 

 

Jeśli smarowanie EPS-u nie przyniesie rezultatów, to może poluzowana jest "sławna" śruba na krzyżaku kolumny kierowniczej.

 

Poczytaj sobie posty o smarowaniu EPS.

EPS raczej stuka inaczej, dziek wyraznie dochodzi z kabiny i bardziej przypomina grzechotanie.

Dodatkowo slychac go na postoju przy krotkich i szybkich ruchach kierownica.

 

U mnie "pukało" tylko na poprzecznych nierównościach a odgłos dochodził jakby spod schowka. Przesmarowałem - ucichło.

 

no to u mnie troszke inaczej bylo to slychac, ale po przesmarowaniu -> cisza :urodziny:

przesmarowalem smarem grafitowym.

 

Czesc,stuk wydobywa sie w okolicach [przynajmniej ja to tak odczuwam podczas jazdy] gornego mocowania amortyzatora,ale oczywiscie pojade do mojego mechanika i zlece smarowanie EPS,jak to nie pomoze bede szukal dalej.Stojac na postoju i ruszajac kierownica w lewo i prawo nic nie odczuwam,stuk tylko wystepuje jadac lewym kolem po nierownosciach.

 

pojade do mojego mechanika i zlece smarowanie EPS

spokojnie zrobisz to sam, nawet jak masz 2 lewe ręce :hyhy:

przynajmniej bedziesz mial pewnosc ze zostalo to zrobione :jupi:

 

Witam.

Kasa1979.

tez kupiłem nie dawno merive i wg twego opisu mam identyczny problem. Stukanie jest jakby przytłumione -gumowe . tez byłem juz na dwoch stacjach diagnostycznych i szarpakach nic nie moga znaleźć. Mój mechanizator znalazł tylko luz na łaczniku stabilizatora-wymieniłem oba ,ale te pukanie jest nadal i nie wiem co. Kojarzy mi sie to jakby amor był luźny do góry, nie wiem czy tam sa jakieś gumowe puduchy lub cos w tym stylu. Jak znajdziesz przyczyne daj znać.

A może starsi uzytkownicy tego auta cos jeszcze podpowiedzą.

Z tego co wyczytałem to ten EPS ma raczej bardziej metaliczny stuk i jest słyszalny wewnatrz auta

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności