Gość Draxter Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Witam wszystkich. Jestem tu nowy, wiec jeśli taki temat już był to przepraszam ale mnie nie udało się go znaleść. A oto mój problem. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem używanej Astry 1.4 turbo rok 2012.. Gdy sprawdzałem auto przed zakupem nie było żadnych niepokojących sygnałów. Jazda próbna była krótka bo samochód nie był zarejestrowany w Polsce. Po przyjeździe do domu okazało się że przy odpalaniu słychać metaliczny odgłos z komory silnika. Zdarza sie tez że silnik nie za kazdym razem che zapalić( rozrusznik kręci).Zauważyłem że zgrzyty przy odpalaniu i problem z odpaleniem zdarzają sie tylko po ostrzejszej jeździe. Rano po całonocnym postoju wszystko jest ok. Po wizycie w serwisie opla diagnoza brzmiała: uszkodzone koło dwumasowe (przebieg 95 000. Dodam tylko że żadnych książkowych objawów uszkodzenia dwumasy to znaczy szarpania przy ruszaniu, niepokojących odgłosów przy gwałtownym dodawaniu lub odejmowaniu gazu, czy jakichś stuków nie ma. CISZA. Czy może ktoś spotkał się z podobnymi objawami. Jeśli tak to proszę o informację. Z góry dziękuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Tak, jest wina dwumasy. Była swego czasu kampania na dwumasę w 1.4 turbo, jest obecnie w Mokce. Jeśli chodzi o Mokke: A14NEL/NET - Metaliczny odgłos w trakcie uruchamiania silnika Naprawa polega na wymianie dwumasowego koła zamachowego na nowe, poprawione. Usterka objawia się tym, że przy rozruchu silnika, szczególnie ciepłego, słyszalne są metaliczne odgłosy. Dotyczy tylko silnika LUJ czyli 1.4T. Numery nadwozia aut potencjalnie narażonych na usterkę: od ...CB000001 do ...EB999999   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Draxter Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 A jak wygląda sprawa problemów z odpalaniem silnika. Czy to może być spowodowane uszkodzoną dwumasą czy jest jakaś inna przyczyna?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573010 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Nie widzę tego, nie wiem. Byłeś w ASO przecież. Co powiedzieli?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Draxter Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 W sumie to nie odnieśli się do tego. Pan z serwisu zakomunikował mi że to uszkodzona dwumasa. A na moje pytanie czy to może być również przyczyną tego że samochód nie zawsze chce zapalić, odpowiedział że" może być". Ale nie podał żadnego związku między jednym a drugim. Więc juz nie wiem co o tym myśleć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Najpierw dwumasa. Czujnik wału jest właśnie po stronie koła dwumasowego - nie wiem, być może ma to związek z zachowaniem silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573016 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Draxter Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 A czy podczas diagnostyki komputerowej taki uszkodzony czujnik powinno pokazać? Bo z tego co wiem to żadnych błędów nie było.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Tak, uszkodzony czujnik pokaże diagnostyka. Czujnik w tym wypadku może być sprawny i nie będzie błędów. Zacznij od dwumasy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Draxter Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Dzięki za informację. Chyba nie mam innego wyjścia tylko zacząć od dwumasy. Jak coś się wyjaśni to napiszę. Ale ciągle czekam na jakieś podpowiedzi jeszcze. Może ktoś miał podobny przypadek i nie była to dwumasa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Może ktoś miał podobny przypadek i nie była to dwumasa? To niestety jest dwumasa według opisu w TIS. Można by sprawdzić rozrusznik - jakby zacierał się na tulejkach, to też mógłby emitować jakieś metaliczne odgłosy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70827-zgrzyty-przy-odpalaniu-astra-4-14-turbo-140-km/#findComment-573050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.