Skocz do zawartości

Pompowtryski w astra G 2.0 DTI 101km ?


Gość motolaik

Rekomendowane odpowiedzi

Gość motolaik

Czy pompowtryski są montowane w tych astrach? Jestem kompletnym laikiem motoryzacyjnym. A mam okazje kupic taką asterkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryski wystepowaly tylko w koncernie vag. Pomijam oczewiscie auta ciezarowe itp sprzety rolnicze itd. Pompowtryskie tez nie sa takie piekne i kolorowe jak by sie wydawalo. Maja swoje tez dolegliwosci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VP44 - fajnie, gdyby regeneracja kosztowała tylko 1500.

W BMW jest taki sam sterownik pompy (320D) i niestety koszty oscylują w okolicy 3000-3200 z montażem/demontażem... Oczywiście z gwarancją. Niedawno kolega przerabiał temat i też optymistycznie widział 1800-2000 ale niestety to mrzonki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos

napisalem wyraznie ''od''

a nie ze sztywne 1500 ;)

rozne rzeczy na forum sa powypisywane

niedawno kosztowalo to 4000 a nawet 5000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słowo pompa nie oznacza zawsze kosztów 1,5 - 3 tyś zł. Zależy co się uszkodziło, jeśli mechanika to koszta mogą być naprawdę duże, choć znam warsztaty które za wymianę tłoka od regulacji kąta wtrysku biorą 800, 900 zł. Bardzo często uszkodzeniu ulega sam sterownik, czyli sterowanie zaworem dawki paliwa. Obbjawy uszkodzenia mechanicznego pompy to przede wszystkim głośna praca i metaliczny dźwięk, większe spalanie, nadmierne kopcenie. Natomiast nagłe zgaśnięcie silnika, bądź niemożliwość odpalenia po postoju czy to chwilowym czy dłuższym w większości wypadków oznacza uszkodzenie sterownika pompy. Ale jeśli taka uszkodzona pompa trafi do " serwisu diesla " to nie łudźmy się że usłyszymy inną wiadomość jak : pompa zatarta mechanicznie plus uszkodzony sterownik i koszta na poziomie 2 - 3 tyś. Nikt wam nigdy nie powie że mógł się uszkodzić sam sterownik. Zostanie zrobiona regeneracja mechaniczna czy to potrzebnie czy niepotrzebnie, bądź zostaną pomalowane śrubki na kolor żółty, co ma świadczyć o pełnej regeneracji mechanicznej pompy, naprawiony sterownik i to wszystko. Pamiętajcie jeśli w pamięci błędów nie ma błędu kąta wtrysku nie róbcie od razu mechanicznej regeneracji. Winna może być tylko elektronika. Aby sprawdzić sterownik należy koniecznie odciąć dwa przewody górne grubsze od sterownika pompy do zaworu regulacji dawki paliwa. Następnie przygotowaną wcześniej żarówkę koniecznie 12V 55W z przedłużonymi przewodami podłączamy do tych górnych dwóch odciętych wychodzących ze sterownika zamiast zaworu dawki. Jeśli podczas kręcenia żarówka nie będzie nam błyskała wyraźnym światłem to mamy w 100 % uszkodzony sterownik i zaoszczędzone kupę kasy. Jeśli chcecie za 2 - 3 tyś dostać gwarancję na rok czasu to regenerujcie zawsze mechanicznie czy to potrzebnie czy nie. Dostałem dzisiaj tj. 23, sterownik z 97 roku od opelka. Można powiedzieć że wytrzymał 18 lat. To co to za gwarancja po mechanicznej regeneracji na 1 rok. Niech taki serwis da na chociaż 5 lat to będzie coś. Na rok to daję ja po naprawie samej elektroniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności