Skocz do zawartości

Błąd P1125


Gość mzuberek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mzuberek

W vivaro dostałem błąd:

P1125 (Obecny) - za niskie napięcie obwodu elektrozawaor ciśnienia ładowania.

Samochód z zimnego jedzie, po kilkunastu km przestaje reagować na gaz

i powoli zwalnaia. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu przejeżdża

kolejne kilkanaśnie km i znowu ta sama historia.

 

Może ktoś podpowiedzieć co po kolei posprawdzać i poczyścić zanim zaczne wymieniać

części.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z astra niewiele to auto laczy

zaworek czesto pada, tylko wymiana

w kazdym wariancie zaworek jest pod zbiorniczkiem wyrownawczym chlodziwa i leca do niego 2 cienkie wezyki + kostka el 2 pinowa

ps. napisz co za silnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mzuberek

1.9 cdti F9Q760, egr zaślepiony.

 

To ten zaworek zaznaczony na fotce ? Od czego on jest ?

Dodam jeszcze że auto stało wcześniej 2 tygodnie nie jeżdżone.

post-12230-0-29068900-1426655396_thumb.jpg

Edytowane przez mzuberek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mzuberek

Auto odpalone na biegu jałowym.

Na wężyku który wchodzi do zaworu podciśnienia od dołu jest podciśnienie.

Na kostce zaworu podciśnienia jest 10,85V.

Na króćcu górnym zaworu podciśnienia jak zatkam palcem po zdjęciu rurki

nie ma podciśnienia, a logicznie wydaje się że powinno być.

Ciśnienie ładowania 99 kPa i się nie zmienia- fotka poniżej

 

Jak działa ten zaworek, po odpaleniu auta otwiera,

a potem podczas jazdy zamyka/otwiera ?

post-12230-0-80394000-1427121058_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr to wyglada jakbys odpiol wtyczke a wiatru troche duzo plynie nawet jak na zablokowany zawor, jesli chodzi o zaworek turbiny to jak napisales powinno ssac wiatr na jednym z przewodow a kiedy go wepniesz w zaworek to powinno ssac z drugiej rorki. Kiedy zawor odmowi posluszenstwa to zamiast ciagnac powietrze ta 2 rorka to ssie przez gore, podnies kapsel na zaworku i wyciagnij gabke, sprawdz czy na postoju ciagnie wiatr gora

nagraj logi z postoju i podeslij na @

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mzuberek

Odkręciłem i rozebrałem ten zaworek i sporo mi się rozjaśniło.

Padła cewka - na zasilaczu 12VDC po przyłożeniu napięcia raz działa raz nie

(przyciąga lub nie metalową zaślepke).

Jak działa to opór cewki 31,5 ohma a jak nie działa to 3,8 Mohma.

Po ponownym zamontowaniu do auta i sprawdzeniu ciągnie wiatr górą zaworka - czyli lipa.

 

Wstawię jakiś inny ze szrotu, tylko potrzebuję info jaki opór powinna

mieć sprawna cewka oryginalnego zaworka.

 

A co do za dużej ilości wiatru - to może być nieszczelność w przewodach lub

gdzieś indziej ?

Edytowane przez mzuberek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego na postoju nie sprawdzisz kompem, ja zawsze odlaczam podcisnienie sprezarki i psikam samostartem po calym dolocie, zwiekszy obroty to masz dziorsko, ale jesli masz opcoma to zrob logi dynamiczne tzn podczas jazdy na 3 -4 biegu i powinno byc cos widoczne, chociaz ostatnio mialem b7 klekota i pod vagiem bylo ok a samostartem wyszla nieszczelnosc, jak by nie bylo to nieszczelnosc poprostu slychac pod obciazeniem w postaci syczenia czy swistu

tak mi teraz zaswitalo ze egr moze byc odcinany jesli zaworek sprezarki padnie ale niemam pewnosci, napewno go odcina z walnienta przeplywka

jeszcze co do zaworka to on dziala na zasadzie impulsow 12v ale na postoju ma stale chyba ze czujnik cisnienia wykrywa zbyt duze cisnienie to slychac brzeczenie tej blaszki w srodku

chwilowo mozesz polaczyc przewody podcisnieniowe i pojezdzic nie przekraczajac 2200 obr/min silnika, nic mu nie bedzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam już zaworek ze szrotu - od scenica (o dziwo taki sam).

Nawet plombę gwarancyjną przykleili :) Po świętach zamontuję do auta i zobaczę czy działa.

Ale ciekawi mnie jedna rzecz - dopóki był sprawny jego zasada działania mało

mnie interesowała - ale teraz bardzo (a mogłem sprawdzić zanim mi padł).

 

W tym co mam jak przyłożę 12V to słychać że metalowa zaślepka została

przyciągnięta przez elektromagnes. Ale jak odłącze 12V to ona sama nie odskakuje.

Więc albo zaworek rąbnięty, albo tak ma być i to podciśnienie odciąga zaślepkę

spowrotem po zwolnieniu 12V. Sprawdzę to niedługo na żywym organiźmie

ale chciałbym usłyszeć opinię od kogoś kto wie jak to powinno działać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności