Skocz do zawartości

Corsa B silnik 1,0 / 98r. Ciekawa usterka


Gość Zbyszek_64

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zbyszek_64

Witam

Jestem posiadaczem tego samochodu . Nabyłem go od znajomego. Znajomy nie ukrywał , że występuje problem podczas uruchamiania auta.

Polega on na tym , że po uruchomieniu zimnego silnika zapala się lampka check engine. Wtedy silnik zaniża obroty i jazda autem jes niemożliwa. Ale wystarczy odczekać dosłownie pół minuty (podczas mrozów do 2 minut) wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik i auto nadaje się do jazdy lampka gaśnie i wszystko jest ok.

Znajomy jak był posiadaczem w/w próbował go naprawiać u mechaników . Błąd jaki wykryli po podłączeniu do komputera to zawór EGR. Kupił nowy zawór , ale usterka dalej nie ustąpiła.Stwierdzili znowu , że sonda. Więc kupił nową i bez rezultatu.Chcieli mu ten nowy zawór zaślepić. Nie zgodził się. Zniechęcił się i auto sprzedał .

Sam nie sprawdzałem do tej pory błędów . Podobno dalej komunikuje ten nieszczęsny zawór.

Teraz mam pytanie odnośnie tej usterki. Co w/g Szanownych kolegów może być przyczyną tej usterki?

Z pewnością winna temu jest temperatura silnika. Ale co powoduje , że po delikatnym rozgrzaniu wszystko wraca do normy?

Za wszystkie opinie dotyczące naprawy będę wdzięczny.

Pozdrawiam Zbyszek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zbyszek_64

Być może. Robili go w balona bo sporo zainwestował w tą naprawę. Narazie zbieram informacje , ale oczywiście podłącze go pod komputer.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym możesz poczytać o EGR - znajdziesz w wyszukiwarce, wszystkie modele ecoteka go mają - lektura nie zaszkodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Zbyszek_64
Witam

Wykonałem interfejs i podłączyłem corse pod komputer . Testowałem programem ABcom.

Program zdiagnozował błąd P0505. Znalazłem na forum podobny problem do mojego .Tam autor miał problem z czujnikiem temperatury oraz ostatecznie po wymianie monowtrysku wszystko wróciło do normy.

Czujnik sprawdzę w przyszłym tygodniu. Jeśli chodzi o monowtrysk moje podejrzenia skupiają się na efekcie dużego przyspieszenia zaraz po zgaszeniu i uruchomieniu silnika. Auto wtedy gdy nie pali się już lampka check znacznie przyspiesza nawet bez dodania gazu.

Nie wiem czy moje podejrzenia są słuszne i proszę o ewentualną poradę .

Mam jeszcze pytanie odnośnie wyświetlanych parametrów . Podałem screen ekranu. Czy parametry zaworu EGR są prawidłowe? Nie wiem też dlaczego nie ma też wskazań temperatury chłodziwa.

Program wskazał 1040 RPM przy w pełni rozgrzanym silniku.

post-20936-0-95910300-1427659534_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ,

błąd P0505 to " usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego " . Na początek przeczyść przepustnicę i zrób jej adaptację .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zbyszek_64

Usterka usunięta.

Okazało się , że winna była zbyt wkręcona śrubka regulacji powietrza ssania. Dwa obroty usunęły usterkę.

Dziękuję wszystkim za poświęcony czas.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności