Skocz do zawartości

Pochylone koło do środka


Rekomendowane odpowiedzi

Gość valdermus

Witam, zakupiłem niedawno auto po małej kolizji, oczywiście auto zostało "poleczone" przez poprzedniego właściciela.

Dotychczas wymieniłem - sprężyny, łączniki stabilizatora, amorki (właśnie w prawym amorku był krzywy tłoczek i amortyzator był do wyrzucenia).

 

 

Przejdźmy do sedna - w mojej corsie, prawe koło (tam gdzie corsa dostała) jest pochylone do środka i nie wiem co może być przyczyną, pochylenie jest bardzo widoczne i oczywiście nie można ustawić geometrii... Jak myślicie co może być problemem ? Słyszałem że zwrotnica nie może się skrzywić tylko od razu pęka.

 

Dodam że właśnie to prawe koło stoi trochę niżej niż od kierowcy,

 

oraz nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z pochylonym kołem ale wyczuwam "nadsterowność" auta - po prostu kierownica chodzi bardzo lekko (moim zdaniem za lekko) i np. na lekkich zakrętach przy nierównej drodze (małe dziurki) muszę trzymać mocniej kierownice ponieważ czuję jakby zaraz autko miało wypaść z drogi.

 

 

Jak myślicie w czym może tkwić problem ? Pozdrawiam i myślę że ktoś będzie mógł mi pomóc :spoko:

 

 

asd.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdermus

@bad

 

Tylko właśnie ostatnio zdjąłem sobie koło i sprawdziłem czy coś nie jest krzywe, i nic nie widzę ;/

Jak myślisz czy na stacji diagnostycznej dadzą radę ?

 

Ogólnie to co wymieniłbyś na pierwszy strzał ? Bo pewnie będę musiał kupować części i robić metodę prób i błędów aż znajdę uszkodzoną część.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko nie sprawdzisz. Pierwsza rzecz rozepnij zwrotnice z wahaczem wyjmujac stworzeń i sprawdź czy otwór w zwrotnicy jest okrągły czy owalny. Potem zostaje weryfikowanie reszty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawym amorku był krzywy tłoczek

jeśli już rzeczy wymienione będą "proste" to energia kinetyczna (podczas wypadku) mogła odkształcić ramę karoserii najprawdopodobniej styk rama/wahacz, prostowanie tego to wyższa szkoła jazdy na specjalnej ramie.

 

 

prawe koło stoi trochę niżej niż od kierowcy,

rozumiem że może sprężyna amora z prawej str jest słabsza

 

reasumując, odwiedź tylko specjalistyczny warsztat który ma możliwość zweryfikowania geometrii i jej naprawy

(ewent może na śrubach regulacyjnych mcpersona da się to skorygować) ale i tak bez sprawdzenia geometrii się nie obejdzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam mam ten sam problem ten, ponad miesiąc temu kupiłem auto i nie zauważyłem że tylne lewe koło jest pochylone do środka ( jestem laikiem ) auto to Opel Corsa Elegance 20 lat ma i chyba na pewno po wypadku , zaznaczę że jestem w Niemczech i tu kupiłem auto i szukam porady od czego zacząć działać, wspomnę że auto prowadzi się dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności