Gość Acari Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Witam, Przede wszystkim chciałbym się przywitać z wszystkim na forum. Mam problem z ogrzewaniem w aucie. Termostat jest sprawny, po wymianie, węże sprawdzone. Na początku ogrzewanie działało w kratkę, później przestało permanentnie. Wrzuciliśmy z mechanikiem garażowym dwie tabletki do zmywarki aby ewentualny pozbyć się kamienia z układu, ponieważ podczas rozszczelnienia chłodnicy byłem zmuszony wlać paręnaście litrów zwykłej wody. Niestety zabieg nie pomógł, dalej jest zimno. Potencjometr działa poprawnie, przestawia z ziemnego na ciepłe. Diagnoza mechanika: elektrozawór nagrzewnicy. NAJTANIEJ: Jak zacznie wiać ciepłe, nie gaś samochodu i przetnij jeden z kabelków pod schowkiem. Zablokujesz zawór w pozycji otwarty. DROŻEJ: Pruj pół auta i wymień nagrzewnicę (lub sam elektrozawór jeśli jest osobno - nie pamiętam jak powiedział). Moje pytanie brzmi czy da się to zrobić w ten sposób: No wiec trzeba zdjąć tunel środkowy , odkręcić takie małe wsporniki, które trzymają od dołu konsole środkową. Odpiąć spinki, położyć się pod samochodem i za silnikiem odkręcić 2 śruby - bardzo utrudniony dostęp. Śruby maja bardzo długi gwint. Następnie wyjąć dolną obudowę nagrzewnicy, wyciągnąć 4 metalowe zawleczki i wyciągasz nagrzewnice z zaworem. Aha koniecznie trzeba kopić 4 oringi gumowe do uszczelnienia. Ktoś ma jakieś patenty? Podpowiedzi? Proszę zaopiniować. Pozdrawiam i z góry dziękuję. Acari P.S. Korzystając z wystawiania postu czy w Astra G 1.7 TD '99 68KM ustawia się geometrie kół czy tylko zbieżność.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Witam. Zanim wyciągniesz nagrzewnice odepnij węże od niej w komorze silnika i zrób jej płukanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-578099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marbull Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Witam, podepne sie pod temat, poniewaz mam bardzo zblizone objawy jesli chodzi o ogrzewanie w Astra H 1.7 CDTI 80 bhp. Temp silnika prawidlowa, nawiewy dzialaja, filtry ostatnio wymieniane, a mimo to ogrzewania brak. Jedyna roznica jest taka, ze wlasciwie niezalenie jak ustawie ogrzewanie zawsze leci tylko i wylacznie to samo lekko cieple powietrze tak jakby zapamietalo ostatnie ustawienie i tak zostalo. Czy to wlasnie moglby byc elektrozawor nagrzewnicy ? czy moze sama nagrzewanica jest niedrozna ? Dodam ze ostatnio majac dziurawa chlodnice zastosowalem te wesole dodatki uszczelniajace do plynu, pomogly, ale czy nie za bardzo ? Oczywiscie teraz mam juz prawidlowy plyn itd itd. Jak wlasnie moznaby wyczyscic sama nagrzewance o czym wspomina kolega powyzej ? Czy moze jednak jest to cos innego ? Serdeczne Dzieki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-578111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 W AH nie ma elektrozaworu.Jednego możesz być pewien,nagrzewnica do wymiany.Zabita uszczelniaczem na amen.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-578148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Podepne się pod temat równiez i ja.Posiadam klimatyzacje automatyczna i podczas pracy na postoju gorzej mi grzeje niz podczas jazdy.Jeden waz jest goracy drugi tylko ciepły.Czy w cdti(isuzu) to norma czy tez zaczac od sprawdzenia czego?Sterowanie czy sama nagrzewnice?Czy mogłby ktos krótko wytłumaczyc mi zasade działania klimatyzacji i umiejscowienia czujników i zaworu? Elektronik mi mówił ze jest czujnik na wyjsciu i wejsciu nagrzewnicy.Jak sprawdzic parametry? Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-578162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marbull Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 W AH nie ma elektrozaworu.Jednego możesz być pewien,nagrzewnica do wymiany.Zabita uszczelniaczem na amen. Eh kurcze, no tak wlasnie podejrzewalem po cichu, no nic tak to jest jak sie proboje oszczedzic i stosuje sie polsrodki. Dzieki za podpowiedz Beny72.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-578180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marbull Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Witam, najprawdopodobniej rzeczywiscie nagrzewnica moze byc zawalona czy chlodniczka wewnetrzna, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju, caly czas wieje slabo cieple powietrze, niezaleznie od ustawienia regulacji, brak jest reakcji w ogole. Bo zimne to chyba powinno wiac czy tez nie, bo sie nie schladza po drodze wlasnie ? Moze to tylko jakis rozdzielacz padl? Dzieki za sugestje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-579274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Odepnij przewody w komorze silnika. I spróbuj tą nagrzewnicy wyplukac. Możesz też zalać jakąś chemią. Sam zobaczyszvczy jest drozna czy zabita na amen.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-579281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) A może zobacz czy działa regulacja zaglądając na obudowę nagrzewnicy.Było kiedyś na forum że tam jest silniczek który ciągle pracuje,przez co urywa zaczep i klapka zostaje w jednej pozycji.Poszukaj na forum Znalazłem http://forum.opel24.com/topic/6351-problemy-z-ogrzewaniem-cd/?hl=%2Bklapka+%2Bnagrzewnicy Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-579284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marbull Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A może zobacz czy działa regulacja zaglądając na obudowę nagrzewnicy.Było kiedyś na forum że tam jest silniczek który ciągle pracuje,przez co urywa zaczep i klapka zostaje w jednej pozycji.Poszukaj na forum Znalazłem http://forum.opel24.com/topic/6351-problemy-z-ogrzewaniem-cd/?hl=%2Bklapka+%2Bnagrzewnicy Hej Adam1954 Dzieki serdeczne, strzal perfekcyjnie w dziesiatke. Okazalo sie ze wlasnie ten silniczek byl walniety. Upierdliwy dostep ale ostatecznie robota latwa. Wczoraj po raz trzeci pierdnal mi alternator wiec mam kolejne dlubanko zagwarantowane. Acz kolwiek powiem tak, krece naprawde spore przebiegi, moja astra jest z 2005 i mam juz prawie 500 000 km na zegarze. I dopiero 3 altek? Mysle ze nie jest zle, chociaz pewnie mozna byloby lepiej Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71393-wymiana-nagrzewnicy/#findComment-585687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.