Skocz do zawartości

19dth 150 KM 2008 r problem po wyczyszczeniu zaworu EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Gość rchemik09

Witam,

wiem że to forum Opla, lecz to ten sam silnik, a użytkowników tutaj więcej i pomoc znacznie bardziej widoczna

w moim Saabie 2008 1.9 Tid 150 Km ostatnio wyświetliła mi się kontrolka (auto z kluczem) "Limited Performance" oczywiście auto straciło moc
po ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy na kilka km.
Poradziłem się internetem, ze może to być zapchany zawór EGR. Wymontowałem go i wyczyściłem (strasznie zawalony)
Od razu wyczyściłem tą małą sondę na EGR- oczywiście uważałem na te malutkie pręciki w środku
Zamontowałem zawór, odpaliłem samochód i słyszałem jakby mały świst powietrza koło tego zaworu. Podłączyłem pod taki czytnik błędów (za 60 zł) wykazało mi błąd P2279 i P2279P - nieszczelność w układzie dolotowym.
Przejechałem kontrolnie z 2 km żeby sprawdzić czy dalej nie ma mocy. Auto zaczęło słabnąć i zgasło.
po przyholowaniu do domu, rozkręciłem zawór i wyczyściłem uszczelki na nowo i zamontowałem.
Na czytniku nie pokazuje już błędów z nieszczelnym ukł. ale auto nie chce zapalić, a jak już "odpali" to po chwili gaśnie
Wyczytałem ze mogę zapowietrzyłem go,(jechałem chwile z nieszczelnym zaworem) lecz nie wiem co i jak

Dodam ze wyjscie z kolektora było też strasznie zapchane i czyszcząc naleciało troszkę tej sadzy do środka
Jeśli ktoś wie co to, bądź miał taki problem proszę o pomoc


Edit:
Auto po odstaniu jakieś godzinki odpaliło na jakieś 5-10 sec po czym zgasło, próbując ponownie od razu odpalić nic z tego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dasz radę odpalić z odpiętym dpfem? Druga możliwość to odczyt nasycenia dpfa.

Kiedy ci się ostatni raz wypalal?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585537
Udostępnij na innych stronach

Gość rchemik09

jesli nie odpale auta w weekend bede zmuszony o pomoc najblizszego mechanika samochodowego ( Branice) sprawdzenie DPF itd.

Myślę żę DPF to dobry trop, poniewaz codziennie pokonuję ok 5-10 km do pracy i spowrotem co skutkuje brakiem trasy i optymalnej trasy do wypalenia go .

Kolega poradzil mi popilowanie go chwilę (ok 20- 30 sec ) w celu doprowadzenia paliwa.

 

Po odpaleniu (w koncu) auto chodzi normalnie - lecz po przygazowaniu wchodzi tylko na max 1600-1700 obrotów (pojawia się spowrotem napis "limitet performance" ) \

co dalej ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585540
Udostępnij na innych stronach

No idąc tropem dpfa to by oznaczało że dpf jest zatkany i ecu ogranicza moc by móc dojechać do warsztatu. Na pewno czeka cię odczyt błędów (a może da się jak w oplu metodą gaz-hamulec) a dodatkowo wymuszone wypalanie a po nim wymiana oleju.

Ale też może być problem z przewodem do czujnika ciśnienia przy dpfie (są albo jeden albo 2) -rurki lubią pękać na zgięciu. Również warto pamiętać o przepływce i wtryskach i egr.

Jeśli chcesz zaryzykować to auto rozgrzać i może się cykl wypalania sam rozpocznie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585548
Udostępnij na innych stronach

Gość rchemik09

Auto odpala i chodzi na wolnych obrotach po przygazowaniu kreci do max 2000 obrotow. po chwili chodzenia coś jakby lekko strzeliło i slychać jakby powietrze uciekało, ( taki dżwiek jakby dętka był dziurawa i uciekało powietrze) dodam ze to spaliny bo to dymi. Domyslam sie ze to juz po wyjsciu z silnika gdyz nic mu sie nie dzieje. sprawdzalem wodą z płynem czy to przypadkiem nie ucieka gdzieś z zaworu egr ale nie, gdzieś z dołu, bo macając ręką nie wyczuwam zadnych podmuchów. ktoś coś się domyśla ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585601
Udostępnij na innych stronach

Gość rchemik09

A proszę powiedz mi, mam do przejechania ok 100 m zeby skorzystać z kanału, czy moge sam zajechać, czy lepiej nie ryzykować i go zaciągnąć ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585652
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności