Gość rchemik09 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Witam, wiem że to forum Opla, lecz to ten sam silnik, a użytkowników tutaj więcej i pomoc znacznie bardziej widoczna w moim Saabie 2008 1.9 Tid 150 Km ostatnio wyświetliła mi się kontrolka (auto z kluczem) "Limited Performance" oczywiście auto straciło moc po ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy na kilka km. Poradziłem się internetem, ze może to być zapchany zawór EGR. Wymontowałem go i wyczyściłem (strasznie zawalony) Od razu wyczyściłem tą małą sondę na EGR- oczywiście uważałem na te malutkie pręciki w środkuZamontowałem zawór, odpaliłem samochód i słyszałem jakby mały świst powietrza koło tego zaworu. Podłączyłem pod taki czytnik błędów (za 60 zł) wykazało mi błąd P2279 i P2279P - nieszczelność w układzie dolotowym. Przejechałem kontrolnie z 2 km żeby sprawdzić czy dalej nie ma mocy. Auto zaczęło słabnąć i zgasło.po przyholowaniu do domu, rozkręciłem zawór i wyczyściłem uszczelki na nowo i zamontowałem. Na czytniku nie pokazuje już błędów z nieszczelnym ukł. ale auto nie chce zapalić, a jak już "odpali" to po chwili gaśnie Wyczytałem ze mogę zapowietrzyłem go,(jechałem chwile z nieszczelnym zaworem) lecz nie wiem co i jak Dodam ze wyjscie z kolektora było też strasznie zapchane i czyszcząc naleciało troszkę tej sadzy do środka Jeśli ktoś wie co to, bądź miał taki problem proszę o pomoc Edit: Auto po odstaniu jakieś godzinki odpaliło na jakieś 5-10 sec po czym zgasło, próbując ponownie od razu odpalić nic z tego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Zapchany DPF.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Dasz radę odpalić z odpiętym dpfem? Druga możliwość to odczyt nasycenia dpfa. Kiedy ci się ostatni raz wypalal?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585537 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rchemik09 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 jesli nie odpale auta w weekend bede zmuszony o pomoc najblizszego mechanika samochodowego ( Branice) sprawdzenie DPF itd. Myślę żę DPF to dobry trop, poniewaz codziennie pokonuję ok 5-10 km do pracy i spowrotem co skutkuje brakiem trasy i optymalnej trasy do wypalenia go . Kolega poradzil mi popilowanie go chwilę (ok 20- 30 sec ) w celu doprowadzenia paliwa. Po odpaleniu (w koncu) auto chodzi normalnie - lecz po przygazowaniu wchodzi tylko na max 1600-1700 obrotów (pojawia się spowrotem napis "limitet performance" ) \ co dalej ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 No idąc tropem dpfa to by oznaczało że dpf jest zatkany i ecu ogranicza moc by móc dojechać do warsztatu. Na pewno czeka cię odczyt błędów (a może da się jak w oplu metodą gaz-hamulec) a dodatkowo wymuszone wypalanie a po nim wymiana oleju. Ale też może być problem z przewodem do czujnika ciśnienia przy dpfie (są albo jeden albo 2) -rurki lubią pękać na zgięciu. Również warto pamiętać o przepływce i wtryskach i egr. Jeśli chcesz zaryzykować to auto rozgrzać i może się cykl wypalania sam rozpocznie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585548 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rchemik09 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Auto odpala i chodzi na wolnych obrotach po przygazowaniu kreci do max 2000 obrotow. po chwili chodzenia coś jakby lekko strzeliło i slychać jakby powietrze uciekało, ( taki dżwiek jakby dętka był dziurawa i uciekało powietrze) dodam ze to spaliny bo to dymi. Domyslam sie ze to juz po wyjsciu z silnika gdyz nic mu sie nie dzieje. sprawdzalem wodą z płynem czy to przypadkiem nie ucieka gdzieś z zaworu egr ale nie, gdzieś z dołu, bo macając ręką nie wyczuwam zadnych podmuchów. ktoś coś się domyśla ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Tak jak pisałem.Odkręć rurę przed DPFem i będziesz mieć 100% pewności. A strzelił pewnie przewód od czujnika różnicy ciśnień.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585605 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rchemik09 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A proszę powiedz mi, mam do przejechania ok 100 m zeby skorzystać z kanału, czy moge sam zajechać, czy lepiej nie ryzykować i go zaciągnąć ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Jak da radę jechać to czemu nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 bez szaleństwa dasz radę, ale obserwuj spalanie chwilowe Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72041-19dth-150-km-2008-r-problem-po-wyczyszczeniu-zaworu-egr/#findComment-585659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.