Gość rchemik09 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Witam, wiem że to forum Opla, lecz to ten sam silnik, a użytkowników tutaj więcej i pomoc znacznie bardziej widoczna w moim Saabie 2008 1.9 Tid 150 Km ostatnio wyświetliła mi się kontrolka (auto z kluczem) "Limited Performance" oczywiście auto straciło moc po ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy na kilka km. Poradziłem się internetem, ze może to być zapchany zawór EGR. Wymontowałem go i wyczyściłem (strasznie zawalony) Od razu wyczyściłem tą małą sondę na EGR- oczywiście uważałem na te malutkie pręciki w środkuZamontowałem zawór, odpaliłem samochód i słyszałem jakby mały świst powietrza koło tego zaworu. Podłączyłem pod taki czytnik błędów (za 60 zł) wykazało mi błąd P2279 i P2279P - nieszczelność w układzie dolotowym. Przejechałem kontrolnie z 2 km żeby sprawdzić czy dalej nie ma mocy. Auto zaczęło słabnąć i zgasło.po przyholowaniu do domu, rozkręciłem zawór i wyczyściłem uszczelki na nowo i zamontowałem. Na czytniku nie pokazuje już błędów z nieszczelnym ukł. ale auto nie chce zapalić, a jak już "odpali" to po chwili gaśnie Wyczytałem ze mogę zapowietrzyłem go,(jechałem chwile z nieszczelnym zaworem) lecz nie wiem co i jak Dodam ze wyjscie z kolektora było też strasznie zapchane i czyszcząc naleciało troszkę tej sadzy do środka Jeśli ktoś wie co to, bądź miał taki problem proszę o pomoc Edit: Auto po odstaniu jakieś godzinki odpaliło na jakieś 5-10 sec po czym zgasło, próbując ponownie od razu odpalić nic z tego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Zapchany DPF.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Dasz radę odpalić z odpiętym dpfem? Druga możliwość to odczyt nasycenia dpfa. Kiedy ci się ostatni raz wypalal?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rchemik09 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 jesli nie odpale auta w weekend bede zmuszony o pomoc najblizszego mechanika samochodowego ( Branice) sprawdzenie DPF itd. Myślę żę DPF to dobry trop, poniewaz codziennie pokonuję ok 5-10 km do pracy i spowrotem co skutkuje brakiem trasy i optymalnej trasy do wypalenia go . Kolega poradzil mi popilowanie go chwilę (ok 20- 30 sec ) w celu doprowadzenia paliwa. Po odpaleniu (w koncu) auto chodzi normalnie - lecz po przygazowaniu wchodzi tylko na max 1600-1700 obrotów (pojawia się spowrotem napis "limitet performance" ) \ co dalej ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 No idąc tropem dpfa to by oznaczało że dpf jest zatkany i ecu ogranicza moc by móc dojechać do warsztatu. Na pewno czeka cię odczyt błędów (a może da się jak w oplu metodą gaz-hamulec) a dodatkowo wymuszone wypalanie a po nim wymiana oleju. Ale też może być problem z przewodem do czujnika ciśnienia przy dpfie (są albo jeden albo 2) -rurki lubią pękać na zgięciu. Również warto pamiętać o przepływce i wtryskach i egr. Jeśli chcesz zaryzykować to auto rozgrzać i może się cykl wypalania sam rozpocznie...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rchemik09 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Auto odpala i chodzi na wolnych obrotach po przygazowaniu kreci do max 2000 obrotow. po chwili chodzenia coś jakby lekko strzeliło i slychać jakby powietrze uciekało, ( taki dżwiek jakby dętka był dziurawa i uciekało powietrze) dodam ze to spaliny bo to dymi. Domyslam sie ze to juz po wyjsciu z silnika gdyz nic mu sie nie dzieje. sprawdzalem wodą z płynem czy to przypadkiem nie ucieka gdzieś z zaworu egr ale nie, gdzieś z dołu, bo macając ręką nie wyczuwam zadnych podmuchów. ktoś coś się domyśla ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Tak jak pisałem.Odkręć rurę przed DPFem i będziesz mieć 100% pewności. A strzelił pewnie przewód od czujnika różnicy ciśnień.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rchemik09 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A proszę powiedz mi, mam do przejechania ok 100 m zeby skorzystać z kanału, czy moge sam zajechać, czy lepiej nie ryzykować i go zaciągnąć ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Jak da radę jechać to czemu nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 bez szaleństwa dasz radę, ale obserwuj spalanie chwilowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.