Skocz do zawartości

19dth 150 KM 2008 r problem po wyczyszczeniu zaworu EGR


Gość rchemik09

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rchemik09

Powiedzcie mi, odkręcę rurę przed DPF-em, odpalę i co? Jesli bedzie wchodził na normalne obroty to wina Dpf, a jesli dalej bedzie kręcił do max 2000 obr ? Czy on mimo odkręcenia rury nie pozostanie w tym trybie awaryjnym ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jak ju odkręcisz to powinien normalnie zapailić i normalnie się wkręcać. Błąd może się pojawić.

Ale jak masz dpf w ręce to możesz go spróbować przedmuchać (w odwrotnym kierunku) ew. wypłukać (są specjalne preparaty do tego) ale nie wal młotkiem ani nie dłub bo pokruszysz tylko ceramikę...

i sprawdź też przewody od czujników ciśnienia przy dpfie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rchemik09

Panowie dziękuję bardzo :D Okazało się że wężyk gumowy kolo DPF był rozerwany. Wymieniłem na nowy, lecz dalej nie wchodził na obroty. Odkręciłem przed DPF i kręcił normalnie. Wykręciłem go wydmuchałem powietrzem ile się dało, zakręciłem i wszystko działa, napis o ograniczonych osiągach znikł i silnik pracuje normalnie ;d

Teraz albo pojadę do jakiegoś zakładu co czyści DPF albo całkiem go usunę.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam


Jeszcze jedno pytanko
Auto wchodzi normalnie na obroty ale nie ma tyle mocy co powinien miec, czy to przez to ze ja ten Dpf tylko w sumie troszkę wydmuchałam i widocznie dalej jest zawalony ? Auto szybciej sie chyba troche grzeje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nie długo wszyscy co wywalili DPFy będą je na powrót montować jak się na stacjach diagnostycznych zaczną mocniej przyglądać temu.

 

Co zrobić z filtrem,to wyżej Kicaj napisał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to fajnie

odnośnie naprawy i ponownego montowania dpf.

 

rchemik - spróbuj przegonić auto, najpierw powoli aż się wypali potem troche mocniej. Może boostsensor do przeczyszczenia? a może filtr dość zapchany...

jak się wypali jak masz możliwość sprawdź poziom nasycenia jakimś fejsem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rchemik09

1. wczoraj 2.06 dalej swieci sie kontrolka Limited Performance.

auto wchodzi na obroty lecz nie ma pelnej mocy i dosc szybko zagrzało się do normalnej temp. co wiecej zawsze na tej trasie (4,5 km) wskazówka ledwo co sie podnosiła-

2. dzisiaj 3.06 wszystko tak jak wczoraj, tylko ze jak jechalem kawalek dalej przy zagrzanym silniku (znowu bardzo szybko sie zagrzał) zaczął się wypalac DPF ( az przy otwartej szybie go słyszałem- dzwięk podobny do rozgrzanej suchej chłodnicy) auto zaczelo tracic moc po czym zgasło.

 

Domyślam się że filter musi byc tak zapchany ze auto nie ma siły go przepchac, czy moze cos być w tej teorii ? Dodam ze ost go tylko przedmuchalem

 

jesli odkręce go znowu i auto zacznie wchodzic spowrotem na obroty to czy mogę spróbować jechac chwile bez niego zeby sprawdzic czy turbo sie normalnie wkreca i ma pelna moc w jeździe, czy raczej bez podłączonego DPF auto nie bedzie szlo pelną mocą?

Wtedy mialbym pewnosc ze to tylko i wylacznie wina DPF

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rchemik09

Problem rozwiązany!

 

Kupilem srodek do czyszczenia sadzy/smaru/oleju. Wykręciłem DPF, zalałem go tym srodkiem (mineło z 5 min zanim cos przelecialo na 2 strone) Tak kilka razy, do tego spręzone powietrze- to co wyleciało samego mnie przeraziło :D

Następnie podpiąłem DPF (bez rury wydechowej), odpaliłem auto i przez 5-8 min na 2,5-3 tys obrotów, W połowie gazowania auto zaś zmuliło do max 2k obrotów i wyskoczył napis 'Limited Performance", trzymałem dalej i po chwili obroty wskoczyly normalnie, napis zniknął, a to co wytopiło się dpf to jakby komin w elektrowni wyczyścili :D

Następnie powtórzyłem operacje, z tym ze nie wylewałem srodka z DPF, tylko zamontowałem i powtórnie przez 5 min na 3k obrotów (dodam ze przy drugim nalewaniu srodek juz płynnie przelatywał przez cały DPF)

Auto wypaliło i wydaliło z siebie co mogło :D Zamontowałem cały wydech po czym jazda próbna

Wkręca sie idealnie, lepiej niz przed zapchaniem, jak pies spuszczony z łańcucha :D

Od 3 dni jeżdzi normalnie, nic nie wyskakuje, nic nie robi gdy sie juz zagrzeje, wszystko w normie

 

Dziekuję za pomoc Panowie, sam bym nie dał rady, a zostawic kilkaset złoty u mechanika to nie sztuka

Pozdrawiam :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość Cornelitto30

Witam serdecznie

Podpinam się pod temat jestem tu nowy i bardzo proszę o poradę

Mianowicie moja Vectra C 1.9 cdti 150 Km. 2004r podczas jazdy traci moc kreci max. do 2000 tys obrotów i jakieś 60 km/h. Auto jest po wymianie na regenerowany EGR zalozylem tę zaślepkę z czterema dziurami wyczyscilem bost sensor na kolektorze. I dalej to samo. Auto podpiete pod kompa pokazalo błąd P1125 i roznice cisnien przed DPF-em 40 kpa. Wypalanie DPF-a komputer zainicjował 50 km temu. A na desce na zmianę zapala się albo auto z kluczem albo check engine.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności