Skocz do zawartości

Słabe wkręcanie się naobroty


Gość piotrpom

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrpom

Witam, jako że przeczytałem już chyba wszystkie tematy na temat tej usterki i nie znajdując rozwiązania zakładam nowy temat.

 

Samochód Opel Signum z silnikiem z19dth

 

Przy oględzinach podczas zakupu zauważyłem że klapki kolektora są nieszczelne. Wymieniłem cały kolektor - wszystko ok ale auto nadal nie miało mocy tak do 2300 obrotów. No to podpinka pod komputer - zero błędów. Wyjąłem i wyczyściłem EGR w/g istrukcji - też nic to nie dało. Kupiłem więc drugi EGR ( jak by ktoś chciał to do sprzedania :) ) Założyłem i DDDDDUUUUUUŻŻZZoooo lepiej ale jeszcze to nie to. Wchodzę znowu w op-com i co widzę - nie chce się wypalić DPF. No to jadę w trasę, obroty ok 3000 i nic. DPF zapchany 95 %. No to dzwonię do znanej firmy tuningowej w warszawie i umawiam się na pełny pakiet - EGR off, DPF off i chip tunning. ( najlepsze jest to że DPF jak do nich jechałem po mieście wypalił mi się do 16 %). No ale już się umówiłem to nie będę z ludzi debili robił. NIestety po wywaleniu wszystkiego nadal jest problem z wkręcaniem się - teraz to już od ok 2000 turbo startuję ale wcześniej to dalej muł. No to szukam dalej. Wszystkie przewodu podciśnienia szczelne. Zawór N75 kupiony nowy, nic to nie pomaga. Kupiłem dzić wakuometr. Szybko wpiąłem na testy - przed zaworem N75 na niskich obrotach - 0.8 bar, ale za zaworem -0,5 - czy tak powinno być??????????????

 

Chłopaki z firmy tuningowej wyczyścili mi kierownicę turbiny, zawór ciśnienia w kolektorze i przepływkę. Rozrząd wymieniony razem z kolektorem i jeszcze raz sprawdzany. A i filtr paliwa i powietrza też zmieniony.

 

Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają. A może ktoś np z warszawy - gocław jest i mogli byśmy się umówić na przejażdżkę bo może przerażliwiony jestem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

boostsensor wyczyszczony?

dpf niepotrzebnie wycięty, chłopaki by zrozumieli zwłaszcza że jeszcze egr i chipa robiłeś... a proponowali choć zostawienie dpf'a?

pedał gazu jak chodzi? patrzyłeś w opcomie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrpom

Pedał dazu chodzi normalnie, sprawdzałem w op-com. Booot sensor wyczyszczony. Ciśnienie oczekiwane i zmierzone prawie takie same. Sam chciałem tego dpf wywalić bo cena była dobra, a dużp po mieście jeżdżę więc pewnie problem by wrócił. Trochę się przestraszyłem że nie chciał się w trasie wypalić. Natomiast przed wycinką dpf i egr też był problem więc raczej to nie to

Edytowane przez piotrpom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sam chciałem tego dpf wywalić bo cena była dobra, a dużp po mieście jeżdżę więc pewnie problem by wrócił

zapychanie dpfa to objaw innych usterek a nie wynik jazdy po mieście...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrpom

Oki, więc temat rozwiązany. Chłopaki wyprogramowali egr. Kazałem im założyć stary bo i tak go mieli zaślepić, a nowy może komuś kiedyć się przyda. No i niestety zapomnieli go zaślepić . Nawet jak był wyprogramowany to trochę spalin puszczał i niestety muł. Teraz bardzo szybko wchodi na 1800 obrotów, na o a później to już burza :). Kolego kicaj, jeśli chodzi o dpf to to pseudo-ekologiczny wynalazek. Poczytaj co się dzieje jak się wypala, jakie związki chemiczne emituję do atmosfery, co się dzieję jeśli jest niesprawny itd. A ile związków szkodliwych jest emitowanych podczas produkcji dpf, podczas jego transportu, montażu w fabryce, utylizacji itd..

Kiedyś widziałem fajne wyliczenie na angielskiej stronie tej pseudo ekologii. Jak znajdę to podrzućę informacyjnie..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wiem dość sporo o dpf'ie :) poczytaj proszę o szkodliwości PM10 i PM2.5 choć w sumie to teraz powinno się też o PM1 już mówić. A to co wychodzi podczas procesu wypalania jest dokładnie tym samym co w spalinach (no w różnych proporcjach). Sam dpf nie może się popsuć. Bo zwyczajnie nie ma co się tam psuć :) Może jedynie się zapchać.

Powtórzę się: zapchany dpf to jedynie objaw niesprawnego silnika. Wycięcie dpfa nie naprawi auta...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrpom

No więc niestety zaślepienie pełne egr nie wiele zmieniło. Wjechałem na hamownię i niestety do 2200 kbrotów to nawet serii nie trzyma, jest dużo gorzej. Przy 2000 obrotów ma 235 Nm, przy 1800 ma 185 Nm, przy 2400 ma ok 350 Nm przy 1600 ma 150Nm. Maksymalny 384Nm przy 2800. Generalnie zastanawiam się jeszcze nad turbo - może już luzy ma albo coś z łopatkami lub sterowaniem. Rozmawiałem ze swoim mechanikiem. Mówił mi że najlepiej z jakiegoś pewnego żródła kupić używkę, bo do regeneracji nie ma oryginalnych części, i nic dobrego z tego nie wychodzi. Co Wy na to?????? A może ma ktoś do sprzedania turbinkę w bardzo dobrym stanie????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

uważam, że idziesz złym tropem. Jeśli masz opcoma to możesz zrobić wykresy doładowania i przyrównać je do zadanego. Jeśli są odchyłki to skup się nad turbo i jego wysterowaniem. Może problem tkwi w zaworze sterującym ciśnieniem na szynie? Ja nie mam czasu zająć się problemem słabego dołu u siebie w signum. Prawie na każdym biegu przy obrotach ok 3000 jakby coś nagle się odetkało i jest przyśpieszenie. Od strony doładowania nie zauważyłem żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności