Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

grzes08 zobacz że wcześniej wrzuciłem logi gdzie turbo było przed regeneracją - prawie taki sam wykres doładowania a koni na hamowni mniej o 30 a Nm o 60 - już zgłupiałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-603810
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

http://www.megawrzuta.pl/download/005a47166badaf9369e8836bf1148c35.html

 

Sorki plik wygasł - tu masz log przed grzebaniem w turbinie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-603833
Udostępnij na innych stronach

Piotr jeszcze raz ... żebym dobrze zrozumiał .. ten plik, który załączyłeś był przed wymianą turbiny tak?? a ten który zrzuciłem sobie z poprzedniej korespondencji (ten drugi) to był plikiem po wymianie turbiny tak??

A teraz powiedz mi .. kiedy chipowałeś silnik .. wcześniej czy później??

Ja jestem teraz w pracy .. więc nie mam podgladu obydwu plików .. ale mam wrażenie że to jest ten sam plik .. nie pomyliłes ich .. albo nie nadpisałeś jeden na drugi?? jak przyjdę do domu to porównam dane .. ale wygladają identycznie. Jezeli nie pomyliłes plików .. i one rzeczywiście tak wygladają .. to wyglada na to, że powodem nie jest sama turbina. Powodem moze byc to, że silnik nie wytwarza tyle mocy z uwagi, że nie umie tak napedzic turbinę by ta dopompowała odpowiednia ilośc powietrza .. czyli np. nieprawidłowe spalanie .. popatrz na wykres do którego dołozyłem parametr mówiacy o czasie otwarcia zaworu na turbinie.

Zmieniłem oś x na czas .. jak mozna zauwazyc (jeżeli to jest czas prawdziwy) zawór przez 5 sec jest otwarty na maxa i daje najwyższe możliwe ciśnienie na turbinę. Czyli reakcja jest opóźniona.

Na prędkości też mamy złokę .. choć tego już tak nie widać dobrze bo nie mamy takiego wyczucia w stosunku do predkości kiedy zawór powinien zareagować.

Koniecznie sprawdź czy turbina opiera się na zdarzaku na wolnych obrotach .. to bedzie zadanie.

post-7223-0-69388500-1442985770_thumb.jpg

post-7223-0-59908900-1442986163_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-603900
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze raz dla uporządkowania:

Najpierw kupiłem samochód który miał uszkodzony kolektor - muł jak cholera

Później pojechałem na wymianę kolektora, rozrządu, zrobienie chipa, wyprogramowanie egr i dpf

Wykres z hamowni: http://przeklej.org/file/oCTHeW/po.chip.pdf

Póżniej zrobiłem logi: http://przeklej.org/file/NMIGy9/logi-opel-signum.xls

Póżniej zregenerowałem turinę:

I pojechałem na hamownię: http://przeklej.org/file/9hFsy7/po.wymianie.turbo.pdf

Znowu logi : http://przeklej.org/file/qNh5Yl/poturb1.xlsx
Dziś zrobiłem logi dawki paliwowej: http://przeklej.org/file/NZ0mte/wtryski.xls

 

Korekty wtrysków: po przejechaniu ok 15 km - silnik 90stopni: 1 cyl - (-0,07), 2 cyl- (-0,15), 3cyl- (-0,25), 4 cyl- (0,47)- oczywiście wszystkie odbiorniki wyłączone. Na zimnym nie sprawdzałem - jutro rano to zrobię.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-603906
Udostępnij na innych stronach

dziekuję za uporządkowanie .. niestety w pracy tego nie odczytam .. blokują :-(

niestety nie mamy logów na oryginale .. moze ktoś chciałby pomóc .. z tego co wiem to jest silnik 1.9 CDTI 150 KM .. potrzebujemy logi na 4 biegu od mniejwiecej 1100-1150 rpm do ok 3500-4000 rpm pedał w podłogę. Dane potrzebne .. cisnienie doładowania (żądane i otrzymywane), ciśnienie w railu (żądane i otrzymywane), dawka paliwa; obroty, zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania;

postaram się jak przyjde do domu odczytać te logi i zobaczyć co i jak .. jak czas pozwoli postaram sie wieczorem odezwać.

Jak coś sprawdzisz jeszcze cos zauważysz .. to daj znać.

 

Piotr jeszcze jedno .. rozmawiałem jeszcze z kolegami z pracy na ten temat i oni jednak sugerują, że powinieneś ściągnąc logi takie same ale na 3 biegu .. bo samochód na 4 biegu nie ma takiego odejścia bo ma za niską prędkośc obrotową i dlatego sie tak nie zbiera .. zrób jeszcze log na 3 biegu i wtedy zobaczymy.

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-603910
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie - Odma jest połączona z rurą między przepływką a turbią. z domy wychodzą trzy węże - jeden od wałka rozrządu, drugi który idzie do turbo i trzeci chyba upustowy do miski olejowej. Czy na odmie macie luz na tym przewodzie który idzie do turbo. Dziś to zdemontowałem i zauważyłem że jak podniiosę ten przewód do góry to nie mogę zassać powietrza a jak wcisne to nie ma problemu. Może tu tkwi kłopot.

Chodzi mi o to miejsce: http://host1gb.net.pl/download.php?file=04dcb529bf1f3b179a8fd08b1f6e7398

Codzi mi o to miesca zaznaczone czerwonymi strzałkami. Bo miże jak tam sest problem to komputer źle mieszankę dobiera. Przepływka daję informację o przepływie powietrza, natomiast idzie go więcej ze wzgledu na tą nieszczelność i za malo jest paliwa w stosunku do powietrza. A może to jakiś zawór podciśnieniowy w tej odmie. Możecie to zprawdzić :?:?

Edytowane przez piotrpom

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-603949
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

tu chyba (zaznaczam chyba) musi być luz. Gdzieś czytałem że ta rurka rusza się tak u wszystkich i się do tego poci. U mnie w obydwu autach jest podobnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-603959
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to zaślepiłem - nic to nie daję więc nie o to niestety chodzi. :[


Dzię sprawdzałem kodowanie wtrysków- wszystko się zgadza. We wtorek jestem umówiony na sprawdzenie wtryskiwaczy. Napiszę co i jak.


grześ przeglądałeś te logi - coś zauważyłeś????

CZy żle działające wtryskiwacze mogą być przyczyną - tzn niedoładowania turbiny, bo np przy złej dawce paliwa jest za mało gazów wylotowych i nie napędza odpowiednio turbiny. Czy to po prostu sama turbina nie jest poprawnie zregenerowana???? Szkoda znowu kasę wydawać na coś co nie pomoże.

Edytowane przez piotrpom

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-603966
Udostępnij na innych stronach

Od paru dni auto u mechanika - dziś u niego byłem. Jest to firma zajmująca się regeneracją wtryskiwaczy. Powyjmowali wtryski wrzucili na maszynę i diagnoza - idealne nie są ale jeszcze długo posłużą więc znowu zostały zamontowane w aucie. Za to mechanik powiedział mi że jest za niskie napięcie na cewce wtryskiwacza pod obciążeniem, Nie wiem jak to sprawdził bo już nie zapytałem ale zostawiłem auto na jeszcze jeden dzień. Ma się zająć instalacją elektryczną - co Wy o tym myślicie????

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72404-s%C5%82abe-wkr%C4%99canie-si%C4%99-naobroty/page/4/#findComment-605109
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności