Skocz do zawartości

Błąd przepustnicy ECN 262008


Gość Bolek

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem przepustnicę jak sugerowałeś. Zdemontowałem wąż doprowadzający powietrze do przepustnicy. Nie wygenerowałem błędu przepływomierz bo przecież turbina wymusza przepływ powietrza. Przepustnica niestety nie zachowywała się tak jak opisywałeś na wolnych obrotach, cały czas była otwarta. Tylko nie było 850 obr tylko 1000 obr. Stan ten nie można chyba traktować jako bieg jałowy. Poza tym ma wątpliwość co do Twojego opisu działania przepustnicy w dieslu(to jest działanie przepustnicy w benzynie) . Poprzednia przepustnica była uszkodzona w tym stopniu, że były trudności z wygaszeniem silnika.

Poza tym pojawił się nowy błąd 063806. On też dotyczy przepustnicy. Jeszcze jedno pytanie. Czy nową przepustnicę trzeba "nauczyć" działania?

Edytowane przez Bolek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ale ja jestem pewny tego co piszę .. poprawnie działająca przepustnica działa dokładnie jak napisałem .. oczywiscie, że jak masz 1000 rpm to nie masz biegu jałowego, więc przepustnica działa inaczej ..

Bolek skąd jesteś .. daleko masz do mnie do Gliwic?? napisz na priv

poza tym .. błąd P063806 mówi o problemie z wiazką lub wtyczkami:

intake throttle controller output signal open load/short to GND - czyli sygnał wyjściowy jest otwarty lub ma zwarcie .. szukac musisz w wiazce.

niestety moja poczta tutaj nie działa .. moderator jakiś czas "upomniał" mnie bo miałem inne zdanie niż on .. i od tego czasu nie widzę możliwości korzystania z poczty .. nie mam do niej dostępu ..

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem Ci wcześniej, że problemy z przepustnicą pojawiły się po wymianie dwumasy. Uszkodzili mi wtyczkę do przepustnicy- wysuwała się z gniazda (złamali zapadkę blokującą ). Kupiłem na allegro przepustnicę z wtyczką za 100. Przylutowałem wtyczkę.

Wiązka ta prowadzi bezpośrednio do komputera czy innego miejsca? Czy wtyczka może być lutowana czy lepiej zaciśnięta?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie pamiętam, jak to idzie, ale zakładam, że prosto do modułu .. masa i zasilanie samego silnika pewnie jest brana skąś po drodze, ale sygnał 5V na pewno prosto z modułu .. dla mnie nie istnieje coś co jest zaciśnięte .. musi być lutowane i do tego izolowane termoskurczką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem. Jakie powinny być te napięcia?


tego nie pamiętam, jak to idzie, ale zakładam, że prosto do modułu .. masa i zasilanie samego silnika pewnie jest brana skąś po drodze, ale sygnał 5V na pewno prosto z modułu .. dla mnie nie istnieje coś co jest zaciśnięte .. musi być lutowane i do tego izolowane termoskurczką.

To 5V to napięcie sterujące położeniem przepustnicy tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw bezpiecznik FE 21.

 

I jeśli mnie pamięć nie myli to trzeba przepustnicę wyuczyć.

nie w silniku 1.7 .. w żadnym z tych silniku przepustnicy się nie wyucza

 

 

To 5V to napięcie sterujące położeniem przepustnicy tak?

jezeli się nie mylę masz 5 pinów .. jeden z nich to masa i 12 V do silnika krokowego .. czyli napęd .. poza tym masz "umowne" 5V czli chyba 4,8V i masa jako sygnał wejsciowy i po zmianie położenia masz sygnał powrotny do modułu jako informacja zwrotna .. i to ten sygnał jest nieprawidłowy .. ale teraz nie powiem Ci jaki to pin .. musiałbym poszperać w jakiś papierach ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności