Skocz do zawartości

Błąd przepustnicy ECN 262008


Gość Bolek

Rekomendowane odpowiedzi

Co do wtyczki .. znalazłem schemat

 

1 masa

3 12 V zasilające silnik poruszajacy przepustnicą, zasilanie wychodzi z X2 z pina 79

4 12V zasilajace czujnik położenia przepustnicy

2 sygnał zwrotny o położeniu przepustnicy i ten sygnał musi trafić do wiazki ECM oznaczonej jako X2 w pin 90

jak doczytam resztę to dopieszę

 

post-7223-0-95579000-1441091627_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Dzięki za informację odnośnie wtyczki. Jaka powinna być wartość napięcia przy obrotach 850 na pinie 2?

Ostatnio popracowałem przy astrze i poczyściłem wszystkie dostępne wtyczki benzyną ekstrakcyjną. Pomocowałem przewody opaskami. Po tych czynnościach samochód pracuje częściej bez sygnalizacji błędu. Pozostała mi do wyczyszczenia wtyczka wchodząca do modułu. Myślę, że może być zanieczyszczona albo luźna. Po wymianie dwu masy ostatnia szeroka opaska przed modułem trzymająca wiązkę kabli, była oberwana. Wiązka zwisała swobodnie. Wtyka mogła się wysunąć i zabrudzić. Jak bezpiecznie wyczyścić wtykę, czy ma jakiś zatrzask, czy odłączyć akumulator, może są jakieś niuanse o których trzeba wiedzieć.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wtyczki czyszczę za pomocą tzw. "kontaktu" potem chwilę odczekac jak odparuje i na koniec sprężonym powietrzem .. na poczatek też możesz oczyścić sprężonym powietrzem. Akumulator trzeba odłączyć dla pewności, gniazdo modułu tez możesz oczyścić sprężonym powietrzem. Jak odłączysz wtyczki możesz sprawdzić przejście pomiędzy odpowiednimi pinami wtyczki przepustnicy a wtyczką do modułu silnika. W module posprawdzaj, czy wszystkie piny są proste.

Sama wtyczka nie powinna się wysunąć, ale zdarzały się przypadki wysuniecia gniazd we wtyczce .. możesz sprawdzić czy gniazdo nie cofneło się, jeżeli mówisz, że wiazka wisiała .. ona jest dość ciężka .. więc coś takiego mogło się stac.

Co do wartości na pinie 2 .. nie znam odpowiedzi .. i jak na razie nie mam jak sprawdzić, bo nie mam dostępu do takiego auta (ja mam już nowszy 5V, więc pomiary na moim nie wchodza w rachubę). Może uda mi się coś jeszcze wykombinować .. a na razie powodzenia i daj znać co zdziałasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie odłączyłem wtyczki od modułu, siedzi bardzo mocno w gnieździe, bałem się że coś popsuję. Ale mam znajomego, który posiada taką samą astrę z takim samym silnikiem. Mam zamiar pomierzyć napięcia z przepustnicy. A teraz mam pytanie, które może wiązać się z problemami jakie posiadam. Mianowicie chodzi mi o filtr cząsteczek stałych. Ostatnio często włącza się proces wypalania tego filtra(raz na półtora tygodnia). Prawdopodobnie jest już w znacznym stopniu zanieczyszczony i może zakłócać poprawną pracę silnika. Czytałem, że jest szereg następstw niekorzystnych, które powoduje zapchany filtr. Mam zamiar zdemontować go i we własnym zakresie wyczyścić. Chcę użyć do tego celu dostępnych w handlu środków chemicznych a następnie przepłukać myjką wysokociśnieniową. Czy to jest dobry sposób, jakie masz Grzes08 doświadczenie w tym temacie. Może polecisz mi jakiś środek, słyszałem, że ASO opla czyści też filtry we własnym zakresie.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj .. z tego co wiem możesz spokojnie czyścić .. nie wiem czy myjka wysokoćinienieowa jest dobrym rozwiązaniem .. a na pewno musi byc użyta z głową, aby czegos nie pogieła strumieniem wody tym bardzo skupionym.

Moi koledzy uzyli kiedyś do czyszczenie "brudpur" :) .. lekko rozcieńczony koncentrat .. :) .. srodek wykorzystywany w serwisie jak sprawdzalismy skład .. to jest podobny do srodkóow uzywanych do czyszczenia kominków .. chodzi o to aby rozpuszczał sadzę.

Aby go nie rozbierac .. możesz spróbować środków, które wpuszczasz do DPFa przez czujnik pemperatury .. potem zakręcasz i w drogę .. musisz przejechac kilkanaście kilometrów najlepiej po aytostradzie lub drodze szybkiego ruchu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć Grzes08,

Wyczyściłem filtr cząsteczek stałych. Sam zdemontowałem i wyczyściłem acetonem technicznym. Aceton rozpuszcza sadze a jednocześnie nie wypłukuje tlenków napylonych na ceramikę filtra,czyli tlenku platyny, glinu i ceru. Po czyszczenie przejechałem 60 km po autostradzie z prędkością 140-160 km/h. Auto zbiera się lepiej, jest bardziej elastyczne. Jednak co jakiś czas powraca problem z przepustnicą(błąd ECN 262008). Wygląda jakby okresowo nie było właściwego styku. Chyba zdecyduję się na demontaż wtyki do modułu i wyczyszczenie jej. Czy masz jakieś sugestie w sprawie przepustnicy? Może ta nowa jest uszkodzona. Może ją reklamować?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ściągniesz wtyki sprawdź czy masz poprawne przejście .. przejście pomiędzy wtyczką przy przepustnicy do wtyczki w ECMie .. pamiętam, że lutowałeś wiązkę .. i czy czasami nie ma zwarcia przy jakimś poruszaniu wtyczką. Przypomnij mi czy kupowałeś używkę czy też nówkę??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności