Gość Bolek Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 To 5V to napięcie sterujące położeniem przepustnicy tak ? Pomiędzy którymi pinami? Mam tylko cztery piny. Dzięki za informacje Grzes08. Jutro biorę się do roboty. O efektach napiszę. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Są 4 piny tylko. +12V na 4 pinie masa na 1 pinie 2 i 3 sygnał do sterownika i jak myślę będzie to tylko sygnał o zamkniętej przepustnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Mam tylko cztery piny. Dzięki za informacje Grzes08. Jutro biorę się do roboty. O efektach napiszę. Pozdrawiam to znaczy, że o jedną masę podałem za dużo .. przepraszam 2 i 3 sygnał do sterownika i jak myślę będzie to tylko sygnał o zamkniętej przepustnicy. a tu żebym nie był tylko gołosłowny .. masz materiał po co jest w dieslu przepustnica. zastanowiłbyś się Beny .. najpierw piszesz, że przepustnicę należy wyuczać .. a teraz piszesz, że służy tylko do sygnał tylko o zamknięciu przepustnicy .. to po co ta nauka .. poniższy materiał mam nadzieję, wyjaśni kilka spraw.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Ok rozpędziłem się: Pin 2 :Sygnał siłownika sterującego elektroniczną przepustnicą Pin 3 :Sygnał czujnika położenia przepustnicy. A co do wyuczania ( to tak na marginesie) to w nowszych 1.3 trzeba wyuczanie zrobić nawet po wymianie koła dwumasowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Beny jak napisałem .. na 17 CDTI każdym .. przepustnic się nie wyucza .. jak jest na innych silnikach nie wiem i nie wypowiadam się ..   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bolek Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam. Przylutowałem jeszcze raz wtyczkę. Stan bez zmian. Pomierzyłem napięcia: między 4 a masą 14,01 V między 3 a masą 14,05 V między 2 a masą 1,84 V 1 masa Wszystko przy 1000 obr bez dodawania gazu. Proszę o diagnozę. Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez Bolek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 (edytowane) Czy wtedy miałeś błąd diagnostyczny aktywny? Czy zmieniał się podczas dodawania gazu? i ruchu przepustnicy? Edytowane 20 Sierpnia 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bolek Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 (edytowane) Błąd diagnostyczny był aktywny. Nie zmieniał się podczas dodawania gazu. Czy przepustnica się ruszała nie mogłem stwierdzić ponieważ robiłem to sam. Byłem dzisiaj u mechanika i potwierdził że błąd pochodzi z przepustnicy. Morze być uszkodzona ta nowa przepustnica lub problem jest z kablami. Edytowane 21 Sierpnia 2015 przez Bolek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bolek Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2015 (edytowane) Dziś zgasły kontrolki awarii, obroty powróciły z 1000 do 850 na biegu jałowym,turbina pełna wydajność, więc postanowiłem pomierzyć napięcia z przepustnicy. 1.Obroty 850: 4 pin i masa 14,01 V 3 pin i masa 13,02 V 2 pin i masa 10,02 V 2.Obroty ponad 1000: 4 pin i masa 14,01 V 3 pin i masa 13,02 V 2 pin i masa 1,73 V Pytanie, czy to 5 V ma być między pinem 2 a masą czy między pinem 2 i 3 ? Pomiary napięć w drugi przypadku są takie same jak przy zapalonej kontrolce awarii, obrotach 1000 na biegu jałowym i niewydajnej turbinie. Oczywiście cały czas jest błąd ECN 206008. Powoli zastanawiam się czy przyczyną tego błędu jest przepustnica. Dzisiaj pół dnia przejeździłem bez sygnalizacji awarii. Po pewny czasie włączyła się procedura wypalania DPF i wyskoczył błąd związany z przepustnicą. Dodam, że wczoraj jak byłem u mechanik podłączył komputer i odczyt z DPFa był 100% czysty. O co tu Grzes08 chodzi? Pozdrawiam Edytowane 22 Sierpnia 2015 przez Bolek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Trochę mnie zabiłeś tymi wartościami .. musze znaleźć informacje w tych sprawach i potwierdzić wszystko .. troche mnie to wszystko zaskoczyło. Chyba dałem ciała .. za co przepraszam .. pomyliłem przepustnice .. to w nastepnym modelu czyli w A17DTS/C/E sensor przepustnicy zasilany jest 5 V i tam jest 3 własnie 5 pinów. Ty masz 4 piny .. bo sensor jest zasilany 12V .. przepraszam, że wprowadziłem Cie w błąd. Zastanawiam się .. bo nie mam rozpiski pinów .. który jest za co odpowiedzialny .. ale spróbowałbym zamienić piny 3 i 4 miejscami .. czy czasami nie zrobiłeś czeskiego błędu .. dlatego ciągle jest byk .. to znaczy zasilanie jest podane w niewłasciwe miejsce .. sprawdź o dokładnie. Niestety nie znalazłem opisu samej wtyczki .. i jak na razie Ci nie pomogę, dopiero za tydzień wracam do pracy i wtedy bedę miał dostęp do papierów i wtedy może coś znajdę. Znalazłem jeszcze coś takiego: If there is another DTC, for example (P0638, P2620) check: Jesli są inne błędy (np P0638 i P2620) sprawdź: - Intake Throttle Valve - czyli przepustnica - Exhaust System, including Catalytic Converter - wkład prekatalizatora .. to ta duża puszka zaraz za turbiną - EGR Valve zawór recyrkulacji spalin - Pressure Hoses after Turbo Charger- przewód powietrzny za turbiną Odnosnie informacji bedę jeszcze szukał .. jak cos znajdę (a na pewno gdzieś to jest) to napiszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.