Skocz do zawartości

Błąd przepustnicy ECN 262008


Gość Bolek

Rekomendowane odpowiedzi

To 5V to napięcie sterujące położeniem przepustnicy tak ? Pomiędzy którymi pinami?

 

Mam tylko cztery piny.

Dzięki za informacje Grzes08. Jutro biorę się do roboty. O efektach napiszę.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Są 4 piny tylko.

 

+12V na 4 pinie

 

masa na 1 pinie

 

2 i 3 sygnał do sterownika i jak myślę będzie to tylko sygnał o zamkniętej przepustnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam tylko cztery piny. Dzięki za informacje Grzes08. Jutro biorę się do roboty. O efektach napiszę. Pozdrawiam
to znaczy, że o jedną masę podałem za dużo .. przepraszam

2 i 3 sygnał do sterownika i jak myślę będzie to tylko sygnał o zamkniętej przepustnicy.

a tu żebym nie był tylko gołosłowny .. masz materiał po co jest w dieslu przepustnica.

 

zastanowiłbyś się Beny .. najpierw piszesz, że przepustnicę należy wyuczać .. a teraz piszesz, że służy tylko do sygnał tylko o zamknięciu przepustnicy .. to po co ta nauka .. poniższy materiał mam nadzieję, wyjaśni kilka spraw.

post-7223-0-85080300-1439846424_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozpędziłem się:

 

Pin 2 :Sygnał siłownika sterującego elektroniczną przepustnicą

Pin 3 :Sygnał czujnika położenia przepustnicy.

 

A co do wyuczania ( to tak na marginesie) to w nowszych 1.3 trzeba wyuczanie zrobić nawet po wymianie koła dwumasowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przylutowałem jeszcze raz wtyczkę. Stan bez zmian.

Pomierzyłem napięcia:

między 4 a masą 14,01 V

między 3 a masą 14,05 V

między 2 a masą 1,84 V

1 masa

Wszystko przy 1000 obr bez dodawania gazu.

Proszę o diagnozę.

Edytowane przez Bolek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wtedy miałeś błąd diagnostyczny aktywny?

Czy zmieniał się podczas dodawania gazu? i ruchu przepustnicy?

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd diagnostyczny był aktywny. Nie zmieniał się podczas dodawania gazu. Czy przepustnica się ruszała nie mogłem stwierdzić ponieważ robiłem to sam.

Byłem dzisiaj u mechanika i potwierdził że błąd pochodzi z przepustnicy. Morze być uszkodzona ta nowa przepustnica lub problem jest z kablami.

Edytowane przez Bolek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zgasły kontrolki awarii, obroty powróciły z 1000 do 850 na biegu jałowym,turbina pełna wydajność, więc postanowiłem pomierzyć napięcia z przepustnicy.

1.Obroty 850:

4 pin i masa 14,01 V

3 pin i masa 13,02 V

2 pin i masa 10,02 V

2.Obroty ponad 1000:

4 pin i masa 14,01 V

3 pin i masa 13,02 V

2 pin i masa 1,73 V

Pytanie, czy to 5 V ma być między pinem 2 a masą czy między pinem 2 i 3 ?

Pomiary napięć w drugi przypadku są takie same jak przy zapalonej kontrolce awarii, obrotach 1000 na biegu jałowym i niewydajnej turbinie. Oczywiście cały czas jest błąd ECN 206008. Powoli zastanawiam się czy przyczyną tego błędu jest przepustnica. Dzisiaj pół dnia przejeździłem bez sygnalizacji awarii. Po pewny czasie włączyła się procedura wypalania DPF i wyskoczył błąd związany z przepustnicą. Dodam, że wczoraj jak byłem u mechanik podłączył komputer i odczyt z DPFa był 100% czysty. O co tu Grzes08 chodzi?

Pozdrawiam

Edytowane przez Bolek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie zabiłeś tymi wartościami .. musze znaleźć informacje w tych sprawach i potwierdzić wszystko .. troche mnie to wszystko zaskoczyło.


Chyba dałem ciała .. za co przepraszam .. pomyliłem przepustnice .. to w nastepnym modelu czyli w A17DTS/C/E sensor przepustnicy zasilany jest 5 V i tam jest 3 własnie 5 pinów. Ty masz 4 piny .. bo sensor jest zasilany 12V .. przepraszam, że wprowadziłem Cie w błąd.

Zastanawiam się .. bo nie mam rozpiski pinów .. który jest za co odpowiedzialny .. ale spróbowałbym zamienić piny 3 i 4 miejscami .. czy czasami nie zrobiłeś czeskiego błędu .. dlatego ciągle jest byk .. to znaczy zasilanie jest podane w niewłasciwe miejsce .. sprawdź o dokładnie. Niestety nie znalazłem opisu samej wtyczki .. i jak na razie Ci nie pomogę, dopiero za tydzień wracam do pracy i wtedy bedę miał dostęp do papierów i wtedy może coś znajdę.

Znalazłem jeszcze coś takiego:

 

If there is another DTC, for example (P0638, P2620) check: Jesli są inne błędy (np P0638 i P2620) sprawdź:

- Intake Throttle Valve - czyli przepustnica

- Exhaust System, including Catalytic Converter - wkład prekatalizatora .. to ta duża puszka zaraz za turbiną

- EGR Valve zawór recyrkulacji spalin

- Pressure Hoses after Turbo Charger- przewód powietrzny za turbiną

Odnosnie informacji bedę jeszcze szukał .. jak cos znajdę (a na pewno gdzieś to jest) to napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności