Skocz do zawartości
Bolek

Błąd przepustnicy ECN 262008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pojawił mi się błąd ECN 262008. Błąd dotyczy przepustnicy powietrza w silniku Z17DTJ.

Tłumaczenie błędu:

Awaria sterowania przepustnicy

Obwód wyjściowy położenia przepustnicy / Otwórz

Moje pytanie, czy ten kod ewidentnie wskazuje na uszkodzenie przepustnicy, czy może jest jeszcze inna przyczyna.

Dodam, że pojawia się na przemian kontrolka z kluczykiem i silnika. Są też momenty, że kontrolki gasną i jest wszystko ok.

Proszę o fachową odpowiedź.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podpowiesz w jakim to jest jeszcze aucie .. będzie mi łatwiej .. podaj mi jeszcze moc silnika .. bo identyfikacja po Z17DTJ jest trudna .. prawdopodobnie jest to 110KM lub 125KM .. ale w jakim aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W domowych warunkach można zdemontować przepustnicę i ją porządnie wyczyścić. Może się przycina. Widziałem nieraz mnóstwo nagaru z EGRa który blokował przepustnicę. EGRa też przy okazji można wyczyścić.

Jeśli to nie pomoże, to dobrze by było sprawdzić jak działa pedał gazu - zawiera 2 potencjometry i za pomocą interfejsu można podejrzeć, czy płynnie zmienia napięcie.


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzes008

 

 

Moje pytanie, czy ten kod ewidentnie wskazuje na uszkodzenie przepustnicy, czy może jest jeszcze inna przyczyna. Dodam, że pojawia się na przemian kontrolka z kluczykiem i silnika. Są też momenty, że kontrolki gasną i jest wszystko ok.

tak ten bład charakteryzuje i odnosi sie do przepustnicy i jak to zwykle bywa może byc powodowany prze inne rzeczy ...

może byc jak pisze powyzej Arkos .. problem z zanieczyszczeniem przepustnicy i wtedy czyszczenie pomaga ..

może być również brak styku na wyjsciowym pinie we wtyczce (warto sprawdzic stan podłaczenia wtyczki i zagladnąć czy piny nie są uszkodzone, pokryte patyną, rdzą ..

zdarzało się, choc rzadko, że elektronika przepustnicy padała .. dostawała się tam wilgoć i robiła wewnątrz pogrom .. niestety jest ona nie rozbieralna .. w sensie do rozkręcenia ..

znalazłem oryginał na necie http://www.kolmot.com.pl/pl/p/Przepustnica-Korpus-przepustnicy-OPEL-1.7-CDTI-Oryginal-PIERBURG-8981052101/1524 w całkiem przystepnej cenie. Ja też powinien mieć jeszcze jakąś używkę .. ale musiałbym sprawdzić.

Swojego czasu serwis ASO na gwarancji żądał za to ok. 1300 lub 1500 PLN. Kolega kiedyś wymieniał. Ale miejmy nadzieję, że czyczenia pomoże i bład zniknie.

Powiedz czy bład jest cały czas .. pojawia sie w jakiś określonych warunkach ?? Zauwazyłeś coś charakterystycznego .. np. zmiana biegów, na którymś z biegów, dohamowanie do skrzyżowania, zatrzymanie, ściągniecie nogi z gazu .. gwaałtowne przyspieszanie itd??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wymieniłem przepustnicę na nową problem pozostał. Objawy są takie. Podczas jazdy gdy zapali się samochodzik z kluczykiem nie ma to skutku na pracę silnika. Dopiero jak się zatrzymam to obroty silnika wzrastają do 1000 a po naciśnięciu hamulca wracają do 850. Czasami kontrolka samochodzik z kluczykiem gaśnie i zapala się kontrolka silnika. A czasami jest tak, że wszystko wraca do normy. Mój silnik to Z17DTJ 110 km astra H 2007 rok.

Pozdrawiam

Edytowane przez Bolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy teraz masz taki sam błąd jak poprzednio? Sprawdzales jakie teraz masz błędy?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Błąd jest ten sam 262008. Pojawiła się nowa rzecz mianowicie, gdy zapali się samochodzik z kluczykiem to turbina nie daje pełnej mocy(prawdopodobnie komputer wprowadza tryb serwisowy). Różnica nie jest duża jednak wyczuwalna. Zgaśnie kontrolka turbina daje pełną moc. Może przed wymianą przepustnicy moc turbiny też spadała, jedna nie zauważyłem tego.

Tak się zastanawiam problemy z tym błędem pojawiły się po wymianie koła dwumasowego. Był wyciągany silnik. Uszkodzili mi wtyczkę do przepustnicy. Dokupiłem wtyczkę i przelutowałem. Jakiś czas był spokój.

Pozdrawiam

Edytowane przez Bolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta przepustnice kupiles now czy uzywke?

Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego przy sterowaniu klapami wirowymi, czy gruszka jest szczelna .. pompką podcisnieniowa zaciągnąć i sprawdzić czy trzyma poodcisnienie.

Sciagnij rurę dolotowa powietrza i sprawdź czy ona pracuje wtedy gdy jest błąd. Na wolnych obrotach ma być przymknięta .. podczas dodawania gazu się otwiera .. jeżeli będzie stała w miejscu to znaczy że nie pracuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica jest nowa. Czy przepustnica w dieslu pracuje jak opisujesz? Czytałem że praktycznie jest cały czas otwarta w 95% i zamyka się przy gaszeniu silnika. Zmiana prędkości regulowana jest przez zmianę dawki paliwa. Czy jak ściągnę rurę dolotową powietrza to nie wygeneruję błędu przepływomierza powietrza?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz wygenerować .. ale na pewno jak odpalisz nic się nie stanie .. na pewno sprawdzisz czy działa .. no a potem jak zgasisz i podłaczysz i ponownie odpalisz to przejdzie jako historyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przepustnicę jak sugerowałeś. Zdemontowałem wąż doprowadzający powietrze do przepustnicy. Nie wygenerowałem błędu przepływomierz bo przecież turbina wymusza przepływ powietrza. Przepustnica niestety nie zachowywała się tak jak opisywałeś na wolnych obrotach, cały czas była otwarta. Tylko nie było 850 obr tylko 1000 obr. Stan ten nie można chyba traktować jako bieg jałowy. Poza tym ma wątpliwość co do Twojego opisu działania przepustnicy w dieslu(to jest działanie przepustnicy w benzynie) . Poprzednia przepustnica była uszkodzona w tym stopniu, że były trudności z wygaszeniem silnika.

Poza tym pojawił się nowy błąd 063806. On też dotyczy przepustnicy. Jeszcze jedno pytanie. Czy nową przepustnicę trzeba "nauczyć" działania?

Edytowane przez Bolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja jestem pewny tego co piszę .. poprawnie działająca przepustnica działa dokładnie jak napisałem .. oczywiscie, że jak masz 1000 rpm to nie masz biegu jałowego, więc przepustnica działa inaczej ..

Bolek skąd jesteś .. daleko masz do mnie do Gliwic?? napisz na priv

poza tym .. błąd P063806 mówi o problemie z wiazką lub wtyczkami:

intake throttle controller output signal open load/short to GND - czyli sygnał wyjściowy jest otwarty lub ma zwarcie .. szukac musisz w wiazce.

niestety moja poczta tutaj nie działa .. moderator jakiś czas "upomniał" mnie bo miałem inne zdanie niż on .. i od tego czasu nie widzę możliwości korzystania z poczty .. nie mam do niej dostępu ..

Edytowane przez grzes08

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie.Gdzieś czytałem że nową przepustnicę trzeba "nauczyć" działania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bzdura .. nie w silniku 17 CDTI ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw bezpiecznik FE 21.

 

I jeśli mnie pamięć nie myli to trzeba przepustnicę wyuczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem Ci wcześniej, że problemy z przepustnicą pojawiły się po wymianie dwumasy. Uszkodzili mi wtyczkę do przepustnicy- wysuwała się z gniazda (złamali zapadkę blokującą ). Kupiłem na allegro przepustnicę z wtyczką za 100. Przylutowałem wtyczkę.

Wiązka ta prowadzi bezpośrednio do komputera czy innego miejsca? Czy wtyczka może być lutowana czy lepiej zaciśnięta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra,masz w ogóle napięcie na pinach 4 do masy i 4 do 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego nie pamiętam, jak to idzie, ale zakładam, że prosto do modułu .. masa i zasilanie samego silnika pewnie jest brana skąś po drodze, ale sygnał 5V na pewno prosto z modułu .. dla mnie nie istnieje coś co jest zaciśnięte .. musi być lutowane i do tego izolowane termoskurczką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem. Jakie powinny być te napięcia?


tego nie pamiętam, jak to idzie, ale zakładam, że prosto do modułu .. masa i zasilanie samego silnika pewnie jest brana skąś po drodze, ale sygnał 5V na pewno prosto z modułu .. dla mnie nie istnieje coś co jest zaciśnięte .. musi być lutowane i do tego izolowane termoskurczką.

To 5V to napięcie sterujące położeniem przepustnicy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw bezpiecznik FE 21.

 

I jeśli mnie pamięć nie myli to trzeba przepustnicę wyuczyć.

nie w silniku 1.7 .. w żadnym z tych silniku przepustnicy się nie wyucza

 

 

To 5V to napięcie sterujące położeniem przepustnicy tak?

jezeli się nie mylę masz 5 pinów .. jeden z nich to masa i 12 V do silnika krokowego .. czyli napęd .. poza tym masz "umowne" 5V czli chyba 4,8V i masa jako sygnał wejsciowy i po zmianie położenia masz sygnał powrotny do modułu jako informacja zwrotna .. i to ten sygnał jest nieprawidłowy .. ale teraz nie powiem Ci jaki to pin .. musiałbym poszperać w jakiś papierach ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.