Skocz do zawartości

remont kapitalny


Gość .orzech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jestem posiadaczem silnika 1.4 merivy 2004r.

Mam pewien problem. Autko bierze olej przy pierwszej próbie sprawdzenia wyszło 750ml na 1000km ale ostatnio na 400km zżarło 500ml auto czasami nie ma przyspieszenia:( nie ma żadnych wycieków z silnika nic nie kopci. Znajomy polecił aby nalać środek stp regenerator silnika. Olej to 5w30 gm. Proszę o poradę ile może kosztować remont kapitalny czy lepiej wykonać w aso czy w jakimś garażu ;-) ma ktoś pomysł jak usunąć usterkę oraz podać szacowane koszta? Z góry wielkie dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym o zdjęcia i zrobienia głowicy. Wymieniłbym też komplet pierścieni pod warunkiem, że cylindry nie są beczką.

Poczytaj sobie http://forum.samnaprawiam.com/kapitalka-silnika-na-wesolo-czyli-dwoch-macherow-w-akcji-vt6870.htm?highlight=kapitalka++weso%B3o

Poza tym SZUKAJ bo o braniu oleju i środkach zaradczych było mnóstwo!

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tez bierze olej i się zastanawiam, czy płukanka przed spuszczeniem oleju a potem myk z naftą na odpiecznie pierścieni ma sens, bo czytałem kiedyś, że zalewano przez otwory po świecach małe ilości nafty na tłoki i pierścienie puściły. Mierzyłem kompresję i jest w normie, nie dymi wcale, ani rano ani na ciepło więc głowica odpada. Wychodzi, że stoją pierścienie zgarniające.

 

A miało być tak pięknie, wszyscy radzili bierz 1.4, bo 1.6 biorą olej.

Edytowane przez rostex

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zacząłbym od przejechania jakiegoś dystansu ok 2-3 tyś km. Dolewaniu oleju i po takim dystansie weryfikować czy i ile oleju bierze. ECOTECki biorą olej i tak mają.

 

Po drugie Meriva 1.4 waży ok 1.3T, ma moment obrotowy przy 4000. Więc trzeba wyżej kręcić jeśli chce się aby samochód przyślieszał (1.6 ma moment przy 3600).

 

Sam remont remont silnika ma sens dopiero wtedy kiedy naprawdę bierze olej i trzeba robić głowicę i pierścienie.. Świece zaolejone? Prawdopodobnie nie. Trzeba też zwrócić uwagę że bagnet oleju pokazuje ok 1l między min. a max. Wartości pośrednie są zbyt mało dokłądne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gdybać, nie uczmy sprawdzać oleju, mój bierze i już. Jestem przekonany, że w moim przypadku ktoś nie wymieniał oleju i pierścienie zgarniające stoją, bo kompresja jest a olej znika. Miałem dwie Corsy z Z12XE (klon bez Twinporta), przejechane ponad 200 tys km i od wymiany do wymiany nie było potrzeby zaglądania do oleju. Akurat te ECOTEKI nie powinny brać oleju same z siebie. Czekam na opinie fachowców.

Edytowane przez rostex

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robilem remont bo też brał - płukanki nafta i inne pomysły nic nie dały po remoncie glowicy wymieanie tłoków z pierscieniami nie bierze nic.

U mnie kopresja tez była wzorowa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIERŚCIENIE ZGARNIAJĄCE

Dałem linka do poczytania.

Poza tym przestańcie powielać brednie typu

 

ECOTECki biorą olej i tak mają.

bo to totalna bzdura.

Astra G licznikowe 235.000 i nie brała. Omega B licznikowe 325.000 i brała od wymiany do wymiany 1 litr czyli 0,1 litra na 1000. Astra F licznikowe 335.000 nie brała nic.

Jak dbasz tak masz. Uszczelniacze zaworów się starzeją i po latach mogą być twarde jak kamień nawet, jak auto ma symboliczny przebieg. Pewne rzeczy w KAŻDYM aucie należy robić, a jak ktoś tylko jeździ a potem narzeka, to sory - nie ma dobrych samochodów.

Płukanki naftą najczęściej dają efekt po przegrzaniu silnika - jak złapie pierścienie to jest szansa że puszczą. Jeśli auto ma wymieniany olej raz za ruski czas, bo ktoś zaniedbał albo ma w dupie, to nafta nic nie da.

Z podlinkowanego tematu: pierścienie zgarniające WYRYWAŁEM po kawałku, bo było tyle szlamu i nagaru w rowkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w Z14XEP opłaca się zmieniać same pierścienie? W zamienniku występuje jeden wymiar, EPC przewiduje 3 rozmiary. Jako, że rano nie dymi, zrzuciłbym głowice, założył nowe pierścienie i uszczelkę pod głowicą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

należy najpierw sprawdzić stan cylindrów. Bez jakichś super fachowych usług zrobiłem to w najprostszy z możliwych sposobów, czyli nowy pierścień wsunąłem w cylinder 1cm od góry i zmierzyłem szczelinomierzem luz na zamku. Potem przesunąłem go na środek i pomiar. Potem zsunąłem na dół i pomiar. Za każdym razem miałem szczelinę na zamku 0,25mm więc wymieniliśmy u kolegi komplet pierścieni na nominały. Tłoki zostały jedynie porządnie wymoczone w ropie i wyszorowane wręcz z nagaru. Potem uszczelniacze zaworów w głowicy po uprzednim sprawdzeniu stanu zaworów i prowadnic.

Przed naprawą Zafira spalała ok. 1l oleju na 100km. Po naprawie przez 10kkm nie zmienił się na bagnecie stan oleju. Tak więc widać, że jeśli reszta jest ok, to starczy same pierścienie. Kazałem kupić Getze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności