Gość grzegorzw84 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 wiam! Podobny problem w merivie 1.6 z16xe. Litr na ok 800-1000km. Ja zrpbilem pk 2000tys. Zanim zdecydowalem sie na remat. Ale kogo vym sie niepytal to kazdy mi mowil ze jesli chce nia jezdzic dluzszy cza to musze zrobic piersciaki i uszczelniacze zaworowe. Czy dalo efekt to niewiem bo jeszcze jest w trakcie rematu. Szacowany koszt. Uszczelniacze glowica rozrzat pierscienie ok 2 tys. Pozdrawiam i zycze przyjemnej eksploataci twoja mery.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Szacowany koszt. Uszczelniacze glowica rozrzat pierscienie ok 2 tys. Hehehehe... cena z kosmosu. Uszczelniacz zaworowy 1sz kosztuje 2,50 - trzeba 16. Liczmy 2 dychy. Uszczelka zaworów + uszczelka głowicy + uszczelka ssącego + uszczelka wydechowego = 250 Komplet pierścieni na 1 cylinder 80 zeta x4 = 320 Planowanie głowicy 50 Podsumowując wychodzi 650 No, jeszcze nowy rozrząd - komplet 350 to razem tysiak... Wychodzi na to, że robocizna drugi tysiak. Tanio nie jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzw84 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 no moze tanio nie jest ale wez to zrob sam! Zycze ci powodzenia! No ale stary twoje auto ty nim bedziesz jezdzil wiec zrob sobie to za 1000zl. Nara a i jeszcze olej i plyn chodniczy, rub to za 1000zl na gotowo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Robię takie rzeczy sam... zarabiam tym na chleb. Robiłem nie jeden raz. Po co się unosisz? Stwierdzenie, że drogo jest jakieś nie na miejscu czy co? Bo nie rozumiem. Nic nie pisałeś o oleju i płynie chłodniczym... Nara No cześć...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzw84 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 stary a skad ty jestes? Ja okolice krakowa, zauje ze niepoznalem cie wczesniej to podrzucil bym ci maja mery zrobil bys mi uszczelniacze, piersciaki, cala glowice za 50zl, olej razrzad i wszystkie uszczelkii dal bys mi na to gwarancje na jakies 6 mies. Szkoda zeszmy sie wczesniej niezgadali   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Twój sarkazm wyraźnie wskazuje, że nie szanujesz ludzi ani ich zdania. W warsztacie gdzie pracuje taka robota to ok. 500-600zł za robociznę. No ale jak każdy, tak i Ty masz prawo do swojego zdania. Szkoda, że naskakujesz od razu na kogoś bez rozeznania sytuacji do końca. Miłego wieczoru.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596296 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzw84 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 ty bys zarobil na chleb i ja bylbym zadowolony. A kto ci bierze za szlif glowicy 50? ok bez urazy! Skoro z tym robisz to wiesz jak jest! Niepotrzebnie tak naskoczylem. Pozdrawiam i napisze ci czy to wogule cos dalo ten caly rwmat czy nie. Kiedys tesz robilem remat w astrze f tylko w domowych warunkach i dalo mi to tak po dupie ze szok. Pozdrawiam nara   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek775 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Ja zrobiłem remont za 2 tys. zł ale musiałem dodatkowo jeszcze tłoki wymienić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596525 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papieju Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 PIERŚCIENIE ZGARNIAJĄCE Dałem linka do poczytania. Poza tym przestańcie powielać brednie typu bo to totalna bzdura. Astra G licznikowe 235.000 i nie brała. Omega B licznikowe 325.000 i brała od wymiany do wymiany 1 litr czyli 0,1 litra na 1000. Astra F licznikowe 335.000 nie brała nic. Jak dbasz tak masz. Uszczelniacze zaworów się starzeją i po latach mogą być twarde jak kamień nawet, jak auto ma symboliczny przebieg. Pewne rzeczy w KAŻDYM aucie należy robić, a jak ktoś tylko jeździ a potem narzeka, to sory - nie ma dobrych samochodów. Płukanki naftą najczęściej dają efekt po przegrzaniu silnika - jak złapie pierścienie to jest szansa że puszczą. Jeśli auto ma wymieniany olej raz za ruski czas, bo ktoś zaniedbał albo ma w dupie, to nafta nic nie da. Z podlinkowanego tematu: pierścienie zgarniające WYRYWAŁEM po kawałku, bo było tyle szlamu i nagaru w rowkach. Jednakże silniki 8v nie mają takiej złej opinii. Silniki 16V bliźniacze do GM montowane w Daewoo też nie mają takich problemów. Niestety, silniki GM 16v mają tę przypadłość i żadne czarowanie nie pomoże, skądś się opinia wzięła. W warsztacie gdzie pracuje taka robota to ok. 500-600zł za robociznę Czyli całe 400zł mniej niż rzeczone 2tys. A nie wiesz, co jeszcze robili, może doszło honowanie cylindrów albo nowe tuleje? Nie opisał, bo może nawet nie wie. Znajomy robił w Merivie od podstaw 1.6 16v bo żarła olej wiadrami i wyszło koło 5tys, ale tam były nowe panewki, obróbka wału, tłoki pierścienie tuleje i komples głowicy, robocizna - wytrargać silnik też kosztuje. Od remontu skończyło się żarcie oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Jedyny silnik GM słynący z apetytu na olej to 1,6 16v. A nie silniki 16v. Jest to spora różnica. To tak, jakby powiedzieć, że każdy mechanik to złodziej, naciągacz i kłamca. Nie uogólniajmy. Piszmy konkretnie. Posiadałem następujące silniki GM: 2,0 16v: - c20xe motronic 2.5 - c20xe motronic 2.8 - x20xev (4 sztuki, jedna obecnie nadal) 1,8 16v: - x18xe1 1,4 16v: - b14net (obecnie) 3,0 v6: - x30xe (obecnie) - to w sumie też silnik z 4 zaworami na cylinder Razem 9 sztuk. ŻADEN nie miał tendencji do żarcia oleju. Mam szczęście? Na bieżąco serwisuję samochody. Są auta wciągające olej - zużyte uszczelniacze, wylatany silnik. Ale to kwestie nie wynikające ze specyfiki danego modelu silnika, tylko z jego zużycia. Jedynie 1,6 16v jest lekko nieprzewidywalny, bo spotkałem taki, w którym wszystko było zrobione (głowica, uszczelniacze, pierścienie) a i tak brał ponad 0,5l oleju na 1000km. Oczywiście zgadzam się w pełni z tym, że 8-zaworówki mają lepszą opinię. Lepszą, bo są prostsze i jest to normalne. W grupie VAG najlepsze opinie również mają starsze generacje 8-zaworówek, dokładnie tak samo jak w Oplu. EDIT Zapomniałem o największym kiblu GM czyli 1,0 12v... ale tutaj szkoda nawet klawiatury na to nieporozumienie konstrukcyjne. Tak się kończy, jak obcina się 1 cylinder z normalnego, ludzkiego i całkiem fajnego silnika, jakim jest 1,2 16v. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72860-remont-kapitalny/page/2/#findComment-596563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.