Skocz do zawartości

fabryczne lpg w astrze J - czy może sprawiać kłopoty?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na tym forum, serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników forum opel 24. Od 13 lat użytkuję corsę C, nie sprawiła mi dotychczas większych kłopotów, ale ja się starzeję i coraz bardziej cenię wygodę, zacząłem więc rozważać zakup astry. Wydaje mi się kusząca oferta astry 1,4 turbo z fabryczną instalacją gazową (landi renzo). Dlatego chcę zapytać użytkowników tego modelu, czy ta instalacja pracuje bez zastrzeżeń, czy czasem sprawia kłopoty, jeśli tak, to jakie?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z tego, co pisał chyba swego czasu kolega Arkos, to fabryczne instalacje są OK a dodatkowo ople z fabryczną instalacją mają wzmacniane głowice.

 

Obecnie produkowane 1,4T wszystkie mają utwardzone gniazda zaworów. Po zdekodowaniu RPO/POC powinna widnieć informacja kodowa KL7. Oznacza to, że są utwardzone gniazda. Starsze z początku produkcji mogą występować bez tego kodu - tu nie ryzykowałbym montażu LPG. Ale skoro ma to być fabryczna instalacja, to zapewne silnik będzie przystosowany technicznie do LPG.

Instalacje nie sprawiają większych kłopotów - kilka razy zdarzyło mi się wymieniać czujnik ciśnienia listwy LPG, to chyba jedyny newralgiczny element tej instalacji.

Wyszła też seria dziwnych wtryskiwaczy ale w ramach kampanii były powymieniane.

 

Obecnie produkowane 1,4T wszystkie mają utwardzone gniazda zaworów.

nie wszystkie 1.4 T, tylko wszystkie te, które maja założoną fabryczną instalację LPG .. z tego ja wiem, to sa inne numery częsci dla tych silników

 

 

 

Instalacje nie sprawiają większych kłopotów - kilka razy zdarzyło mi się wymieniać czujnik ciśnienia listwy LPG, to chyba jedyny newralgiczny element tej instalacji.
a co do ich niezawodności .. to jest różnie .. od problemów z przejściówką do napełniania gazu (którą wkręca się do króćca pod klapka), poprzez wiecznie nieprawidłowo działający wskaźnik paliwa (gaz), do tego wtryskiwacze, problemy z wiązkami (przecierajace się), do tego główne zawory przy butli ..

nie wiem czy to tylko tali egzemplarz sie trafił kumplowi .. ale przez 1,5 roku i przebiegu rzędu 60kkm był w serwisie na mniejszych lub większych naprawach, regulacjach około 20 razy ..

sprzedał i zmienił na taką samą .. na razie ma spokój, ale to jeszcze nie ten przebieg .. co dalej zobaczymy.

Edytowane przez grzes08

 

Wszystkiw obecnie produkowane 1.4t mają utwardzone gniazda.

proponuję aby świeżo zakupione auto rozkodować po vin i sprawdzić opcje RPO/POC. Każde będzie mieć oznaczenie silnika LUJ/KL7 co świadczy o utwardzonych gniazdach zaworowych w głowicy.

O ile pamiętam od RM2015 stało się to standardem. Ja nie mam gazu a mam utwardzone gniazda głowicy ponad wszelką wątpliwość. Potwierdzone w centrali GM.

 

sprawdzę to jeszcze .. ale z tego, co wiem (a pytałem się jakiś czas temu osoby odpowiedzialnej za silniki ze strony Powertrain) .. dalej są osobne numery silników dla wersji LPG, co sugerowałoby zupełnie cos innego.

Ale potwierdzę tą informację i napiszę.

 

Nie piszemy o SILNIKACH do LPG tylko piszemy o GŁOWICACH tych silników.

Obecnie WSZYSTKIE mają KL7, a w roku modelowym 2013 miały je głównie te z fabrycznym LPG, a niezagazowane mało który miał KL7.

Według tego, co piszesz, mam auto z LPG. A nie mam.

 

W0L:General Motors

 

J:Mokka

 

D7:D76 (Cosmo / SE / Elite)

 

E:Active Manual belts, airbags, driver and passenger front, front seat side, Roof Side

 

8:A14NET (LUJ&NE9-KL7)

 

8:B14NET (LUJ&NE4-KL7)

 

8:Cyfra Kontrolna

 

F:2015

 

B:Bupyeong

 

041830:SERIAL NUMBER

 

Ten kod RPO/POC oznacza dosłownie "przystosowanie silnika do systemu dwupaliwowego" czyli do możliwości zasilania LPG.

Niech ktoś posiadający starsze auto (typu 2012-2013) i mający silnik 1,4T poda nam numer VIN to potwierdzimy na 3-4 takich autach, gdzie leży prawda.

 

Ja osobiście chętnie sprawdzę, więc w razie czego proszę osoby mające 1,4T z lat 2012-2013 o numer VIN :) Zarówno te, posiadające fabryczne LPG jak i te, które go nie mają. Może być Zafira, Astra, Meriva, Mokka - jeden kij, byle 1,4T. Nawet 120kM uturbiony 1,4 może być, bo mechanicznie to te same silniki, te same głowice, tylko inny sterownik w sensie map.

 

Arkos ale Ty piszesz o Mokka a nie o Astrze J .. ja dziś sprawdziłem samochód z silnikiem 1.4 T po VIN po RPO i przy silniku nie ma oznaczenia KL7 (czyli oznaczenia o mozliwosci założenia LPG do tego silnika). Produkcja samochodu 2015.

 

Myślę, że warto by rozkodować kilka aut z LPG i bez LPG.

Nie sądzę, żeby moja ASO była zrobiona w balona. Pytanie do GM zostało wysłane, ponieważ nie wiedziałem ile mi to będzie palić i czy w przyszłości będzie dało się bezproblemowo zagazować.

Odpowiedź przyszła na TAK. Silnik w moim aucie jest przystosowany do zasilania gazem. Przyszła też informacja, że rezygnują z produkcji starych typów głowic (bez utwardzonych gniazd).

Tak naprawdę to silniki w sensie mechanicznym są identyczne. Jedynie sterowniki mają inne numery, ale może to wynikać i innego wsadu związanego z mapami paliwowymi, podobnie jak przed laty ćwiczyłem to na starych oplowskich C20NE. Co sterownik z innego modelu, to auto inaczej jechało. Najlepiej zbierał się na sterowniku z Calibry.

 

Ja puscilem info do rezydenta powertrainu a on ma zapytac u źródła .. czyli w Aspern (Austria) .. jak będe miał odpowiedź to napiszę.

W fabryce KL7 oznaczany jest samochód z instalacją LPG.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności