Gość bogdanz Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Witam Jestem nowy na tym forum, serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników forum opel 24. Od 13 lat użytkuję corsę C, nie sprawiła mi dotychczas większych kłopotów, ale ja się starzeję i coraz bardziej cenię wygodę, zacząłem więc rozważać zakup astry. Wydaje mi się kusząca oferta astry 1,4 turbo z fabryczną instalacją gazową (landi renzo). Dlatego chcę zapytać użytkowników tego modelu, czy ta instalacja pracuje bez zastrzeżeń, czy czasem sprawia kłopoty, jeśli tak, to jakie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Z tego, co pisał chyba swego czasu kolega Arkos, to fabryczne instalacje są OK a dodatkowo ople z fabryczną instalacją mają wzmacniane głowice.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-599257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Obecnie produkowane 1,4T wszystkie mają utwardzone gniazda zaworów. Po zdekodowaniu RPO/POC powinna widnieć informacja kodowa KL7. Oznacza to, że są utwardzone gniazda. Starsze z początku produkcji mogą występować bez tego kodu - tu nie ryzykowałbym montażu LPG. Ale skoro ma to być fabryczna instalacja, to zapewne silnik będzie przystosowany technicznie do LPG. Instalacje nie sprawiają większych kłopotów - kilka razy zdarzyło mi się wymieniać czujnik ciśnienia listwy LPG, to chyba jedyny newralgiczny element tej instalacji. Wyszła też seria dziwnych wtryskiwaczy ale w ramach kampanii były powymieniane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-599285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 (edytowane) Obecnie produkowane 1,4T wszystkie mają utwardzone gniazda zaworów. nie wszystkie 1.4 T, tylko wszystkie te, które maja założoną fabryczną instalację LPG .. z tego ja wiem, to sa inne numery częsci dla tych silników Instalacje nie sprawiają większych kłopotów - kilka razy zdarzyło mi się wymieniać czujnik ciśnienia listwy LPG, to chyba jedyny newralgiczny element tej instalacji. a co do ich niezawodności .. to jest różnie .. od problemów z przejściówką do napełniania gazu (którą wkręca się do króćca pod klapka), poprzez wiecznie nieprawidłowo działający wskaźnik paliwa (gaz), do tego wtryskiwacze, problemy z wiązkami (przecierajace się), do tego główne zawory przy butli ..nie wiem czy to tylko tali egzemplarz sie trafił kumplowi .. ale przez 1,5 roku i przebiegu rzędu 60kkm był w serwisie na mniejszych lub większych naprawach, regulacjach około 20 razy .. sprzedał i zmienił na taką samą .. na razie ma spokój, ale to jeszcze nie ten przebieg .. co dalej zobaczymy. Edytowane 1 Września 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-600221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Wszystkiw obecnie produkowane 1.4t mają utwardzone gniazda. proponuję aby świeżo zakupione auto rozkodować po vin i sprawdzić opcje RPO/POC. Każde będzie mieć oznaczenie silnika LUJ/KL7 co świadczy o utwardzonych gniazdach zaworowych w głowicy. O ile pamiętam od RM2015 stało się to standardem. Ja nie mam gazu a mam utwardzone gniazda głowicy ponad wszelką wątpliwość. Potwierdzone w centrali GM.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-600224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 sprawdzę to jeszcze .. ale z tego, co wiem (a pytałem się jakiś czas temu osoby odpowiedzialnej za silniki ze strony Powertrain) .. dalej są osobne numery silników dla wersji LPG, co sugerowałoby zupełnie cos innego. Ale potwierdzę tą informację i napiszę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-600227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Nie piszemy o SILNIKACH do LPG tylko piszemy o GŁOWICACH tych silników. Obecnie WSZYSTKIE mają KL7, a w roku modelowym 2013 miały je głównie te z fabrycznym LPG, a niezagazowane mało który miał KL7. Według tego, co piszesz, mam auto z LPG. A nie mam. W0L:General Motors J:Mokka D7:D76 (Cosmo / SE / Elite) E:Active Manual belts, airbags, driver and passenger front, front seat side, Roof Side 8:A14NET (LUJ&NE9-KL7) 8:B14NET (LUJ&NE4-KL7) 8:Cyfra Kontrolna F:2015 B:Bupyeong 041830:SERIAL NUMBER Ten kod RPO/POC oznacza dosłownie "przystosowanie silnika do systemu dwupaliwowego" czyli do możliwości zasilania LPG. Niech ktoś posiadający starsze auto (typu 2012-2013) i mający silnik 1,4T poda nam numer VIN to potwierdzimy na 3-4 takich autach, gdzie leży prawda. Ja osobiście chętnie sprawdzę, więc w razie czego proszę osoby mające 1,4T z lat 2012-2013 o numer VIN Zarówno te, posiadające fabryczne LPG jak i te, które go nie mają. Może być Zafira, Astra, Meriva, Mokka - jeden kij, byle 1,4T. Nawet 120kM uturbiony 1,4 może być, bo mechanicznie to te same silniki, te same głowice, tylko inny sterownik w sensie map.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-600310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Arkos ale Ty piszesz o Mokka a nie o Astrze J .. ja dziś sprawdziłem samochód z silnikiem 1.4 T po VIN po RPO i przy silniku nie ma oznaczenia KL7 (czyli oznaczenia o mozliwosci założenia LPG do tego silnika). Produkcja samochodu 2015.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-600337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Myślę, że warto by rozkodować kilka aut z LPG i bez LPG. Nie sądzę, żeby moja ASO była zrobiona w balona. Pytanie do GM zostało wysłane, ponieważ nie wiedziałem ile mi to będzie palić i czy w przyszłości będzie dało się bezproblemowo zagazować. Odpowiedź przyszła na TAK. Silnik w moim aucie jest przystosowany do zasilania gazem. Przyszła też informacja, że rezygnują z produkcji starych typów głowic (bez utwardzonych gniazd). Tak naprawdę to silniki w sensie mechanicznym są identyczne. Jedynie sterowniki mają inne numery, ale może to wynikać i innego wsadu związanego z mapami paliwowymi, podobnie jak przed laty ćwiczyłem to na starych oplowskich C20NE. Co sterownik z innego modelu, to auto inaczej jechało. Najlepiej zbierał się na sterowniku z Calibry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-600340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Ja puscilem info do rezydenta powertrainu a on ma zapytac u źródła .. czyli w Aspern (Austria) .. jak będe miał odpowiedź to napiszę. W fabryce KL7 oznaczany jest samochód z instalacją LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/#findComment-600343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.