Gość leszek 398 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 To niech przynajmniej zamontują Ci lubryfikator jak w japońcach się to robi. Gniazda ciut dłużej pożyją. Koszty to jakieś 200-250 zeta więc nie fortuna - robiłem kapę silnika w Mazdzie 3 bez lubryfikatora. Niecałe 30kkm na LPG i pobierał jedyne 4 litry oleju na 3 tys km. Jeśli ktoś zajeździł silnik z LPG w niecałe 30kkm to raczej na pewno nie przez brak lubryfikatora. Gość w okolicy (mechanik, nie tylko "gaziarz") który założył już "parę" instalacji (m.in. do Toyot, Hond) twierdzi, że to jest potrzebne jak woda święcona i jeśli coś tam rzeczywiście 'chroni' to tylko zawory ssące. Podstawa to pilnowanie luzu zaworowego i optymalny (nie ubogi) skład mieszanki w każdych warunkach pracy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-600585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Jeśli ktoś zajeździł silnik z LPG w niecałe 30kkm to raczej na pewno nie przez brak lubryfikatora. tu sie z kolegą zgodzę ..rozmawiałem z niejednym gazownikiem .. miałem zresztą jedno z aut na gazie w przeszłości .. i oni twierdzili, że jezeli auto bedzie prawidłowo zestrojone, serwisowane to taka przypadłośc jak uszkodzenie głowicy zdarza się niezwykle rzadko. Jak jest w rzeczywistosci też nie wiem .. ale ogólnie doświadczenie mówi mi, że jest w tym dużo prawdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-600599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Ponoć po tym można poznać złego instalatora lpg jak usilnie namawia do założenia lubryfikacji i wmawia że jest konieczne... A i instalacja ma mieć optymalny skład mieszanki pod kątem dobrego spalania a nie pod kątem oszczędności w portfelu, bo niektórzy i tak robią...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-600600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qtom Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) mój jest polski salon LPG W0LPE8E4XD8057628 sprawdzilem w tis2 i stoi że LUJ i KL7 Edytowane 3 Września 2015 przez qtom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-600785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 W0LPE8E4XD8057628 W0L:General Motors P:Astra-J E8:E35 (Estate) (Cosmo / SE / Elite) E:Active Manual belts, airbags, driver and passenger front, front seat side, Roof Side 4:A14NEL (LUJ&KL7) X:Check Digit D:2013 8:Ellesmere Port 057628:SERIAL NUMBER Zdekodowane wyposażenie: KL7 = DZIAŁANIE GAZOWE LP - czyli ma zamontowany fabrycznie LPG Próbując dojść co jest co, znalazłem opis do tych oznaczeń u mnie - NE4 i NE9. http://www.opel-infos.de/modelle/mokka.html Co mnie zaskakuje: powyższy link mówi, że Mokka z instalacją LPG dostępna jest tylko B14NET, a przecież na początku był A14NET i wychodził z LPG - tu piszę patrząc według wersji grzes08, który wysunął hipotezę, że &KL7 powinno być przy kodzie silnika z LPG a -KL7 jeśli nie ma LPG. Tu potwierdzenie - Zafira C ma te same 1,4T co Mokka: http://www.opel-infos.de/modelle/zafira_c.html I jest A14NET z LPG. Nie zgadzają mi się te dane o tyle, że jak zdekodowaliśmy już 1,4T (na przykład Astra kol. Sivakusa) to wcale nie było kodu KL7. Poczekamy może na odpowiedź, bo kol. grzes08 wysłał gdzieś tam zapytanie w sprawie tych silników.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-600791 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qtom Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) silniki NET w Astrze są silnikami przystosowanymi do LPG taką informację dostałem jak dzwonilem do GM z zapytaniem jak wygląda Sytuacja z założeniem LPG. podobno wcześniej było coś takiego jak przystosowany ale zeszli z tego gdy wypalił im pomysł montażu fabrycznego. I jest teraz z LPG lub bez możliwości montażu. jeszcze raz mówię jest to informacja tel z 2013 gdy chciałem kupić auto bez LPG bo wtedy to kosztowało bardzo dużo nie jestem pewny ale ponad 7tysi. i teraz pytanie dlaczego ja mam NEL skoro jest to silnik słabszy i bez gazu sprawdź jeszcze raz bo ją jednak mam A1.4NET Edytowane 3 Września 2015 przez qtom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-600798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) Ponizej macie panowie jeszcze objasnienia dotyczace Zafiry, Mokki i Insigni .. wszedzie jak mówiłem opcja LPG oznaczana jest jako KL7 (tak zresztą jak mówiłem) sam widzę, że dekodowanie VIN raz jest takie a raz jest takie. Myslę, że pojawianie sie i znoszenie nowych opcji wprowadza chaos i w tą dziedziną, która wydawała się być zelazną zasadą. Co do informacji od producenta .. na razie musimy cierpliwie czekać z uwagi na urlopy, jakie sie jeszcze ciągną. Kolega to monituruje .. wczoraj z nim rozmawiałem w tym temacie, tak wiec trzymam rekę na pulsie. Chcę wydobyc na nim informację jak poznać, że ta głowica jest wzmocniona a ta nie .. naocznie musza byc jakieś oznaczenia, bo producent silnika musi wiedzieć (jezeli jest tak jak mówię, że głowice się różnią, albo że nie wszystkie są wzmocnione) co ma założyć na silnik. Jezeli nie różni się kształtem, jakims przetłoczeniem itd. to musi byc na głowicy jakies oznaczenie, pieczatka, wgłębienie .. cokolwiek. To wiem akurat z doświadczenia zawodowego. W0LPE8E4XD8057628 dla mnie sprawa jest jasna .. masz na osmej pozycji "4"więc masz silnik: LUJ Silnik GAS, 4 CYL, L4, 1.4L, MFI, DOHC, TURBO HO, ALUM GME for LUJ-PL5+KL7, 1.4L, 4 cyl., MFI, Turbo (LPG-103kW) silnik 1.4 turbo bez opcją PL5 i z opcją KL7 PL5 - POWER LEVEL; PERFORMANCE DECREASE LEVEL 1 - obnizenie mocy KL7- CONVERSION PROPANE GAS (LP GAS) - instalacja gazowa Edytowane 4 Września 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-600861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2015 Czyli tak naprawdę nadal nic nie wiemy. Chcę wydobyc na nim informację jak poznać, że ta głowica jest wzmocniona a ta nie .. naocznie musza byc jakieś oznaczenia, bo producent silnika musi wiedzieć (jezeli jest tak jak mówię, że głowice się różnią, albo że nie wszystkie są wzmocnione) co ma założyć na silnik. Jest inny numer części. Tak jak w Chevrolecie np te z fabrycznym LPG miały inną czapkę, te bez inną - różne numery. Ten sam silnik (A18XER) w Chevrolecie miał gaz i był dostępny z fabrycznym LPG a w Oplu nie było opcji LPG w tym silniku. Z moich informacji uzyskanych w centrali GM wynika, że zaprzestali produkcji głowic z nieutwardzonymi zaworami i od roku modelowego 2015 czyli produkcja od lipca 2014 szły tylko i wyłącznie głowice zdatne do LPG. Nie zmienia to faktu, że we wcześniejszej produkcji również zdarzało się, że do auta bez LPG dawana była ta twardsza głowica, jednak występowały 2 rodzaje. Teraz podobno tylko i wyłącznie jeden rodzaj, ten zdatny do zagazowania. Poczekamy na informacje od kolegi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-600938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qtom Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 (edytowane) Sprawa nie jest jasna bo silnik Net a silnik Nel to jednak dwa różne silniki pod względem oprogramowanie. dodaje fotkę z gwarancji bo auto jest moje od początku Edytowane 16 Września 2015 przez qtom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-602722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 niestety jak na razie nie mam informacji z Aspern .. bede naciskał kolege, aby sie im przypomniał .. niestety tak to czasami jest aby cos wyciagnać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73038-fabryczne-lpg-w-astrze-j-czy-mo%C5%BCe-sprawia%C4%87-k%C5%82opoty/page/4/#findComment-602762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.