Skocz do zawartości

Nie mogę wyłączyć silnika


Gość raziel88ck

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj pojawił się problem w mojej Wiktorii. Gdy przekręciłem kluczyk w stacyjce, aby wyłączyć silnik, to ten wcale nie zgasła, tylko zaczął szarpać. Tak to motor normalnie działa, tylko nie mogę go wyłączyć i aby to uczynić, muszę pod maską odpinać wtyczkę. Wtedy gaśnie. Ze stacyjki jest to niemożliwe na rozgrzanym silniku, bo na zimnym gaśnie. Miałem wymienianą kostkę, ale nic to nie dało. Macie jakieś pomysły? Czyżby stacyjka była temu winna? Klucz dobrze się w niej obraca. Przy okazji wspomnę, że parę lat temu miałem regenerowaną stacyjkę, ponieważ wtedy nie dało się kluczyka przekręcić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kto regenerował stacyjkę?

Co dzieje się z kontrolkami?

Myślę że coś nie tak z kostką stacyjki i wkładką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osoba, która się regeneracją stacyjek zajmuje. Wtedy byłem w innym mieście, bo nie mogłem przekręcić kluczyka. Kontrolki mrygają, te, które świecą na zapłonie gdy silnik nie jest jeszcze uruchomiony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie nowa kostka jest do bani i nie wyłącza zapłonu, albo wkładka ma przekręconą płetwe, tu bym szukał przyczyny, ale stawiam na nową kostkę.

 

Istnieje jeszcze możliwość że źle spasowane kostka z wkładką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprowadziłem auto do innego mechanika. Zobaczymy, co zrobi. Objawy na nowej kostce identyczne, jak przy starej. A i jeszcze coś zauważyłem. Czasem zgaśnie, a czasem nie. Próbowaliśmy dziś kilkukrotnie i czasem gasł normalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj problemu w stacyjce, bo inne opcje już cięższe do znalezienia.

 

Jeszcze możliwa opcja - uszkodzona izolacja wiązki stacyjki i nie robi odcinki zapłonu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do trzeciego mechanika. Dopiero w środę będzie miał czas do niego zajrzeć. Tak na szybko jak go obadal to stwierdził, że auto dostaje paliwa i dlatego nie chce go całkiem odłączyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość raziel88ck

Podobno winne są wtryki, przez które dostaje się paliwo. Chodzą jak dojarka według mechanika. Ma ktoś do sprzedania komplet wtrysków po aucie benzynowym 1.8 x18xe w dobrym stanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno winne są wtryki, przez które dostaje się paliwo. Chodzą jak dojarka według mechanika

 

Zabierz samochód od tego złodzieja , bo masz ułamaną płetwę w stacyjce .

Stacyjka zostaje ci w pozycji zapłon i dlatego możesz go zgasić tylko odłączając klemę.(lub dusząc na biegu autko )

 

 

 

Osoba, która się regeneracją stacyjek zajmuje. Wtedy byłem w innym mieście, bo nie mogłem przekręcić kluczyka

 

On cię spławił , bo jakby się znał na rzeczy to w 10 min, wyciągnąłby wkład stacyjki żeby go obadać.

Możesz sam zerknąć porady jak wyciągnąć wkład stacyjki i obadać czy jest ułamany .

Możesz rozebrać obudowę kierownicy , zdjąć od strony drzwi osłonę stacyjki i obadać (uważaj ,żeby nie zgubić 2 rolek ) i po problemie.

Tzw - na krótko ( ale kluczyk musi być w stacyjce bo immo rozłączy)

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raziel88ck

Trzech mechaników wykluczyło stacyjkę, nawet do niej nie zaglądając. Według nich stacyjka byłaby winna gdyby po przekręceniu kluczyka na tzw. "off" silnik pracował jak w trybie "on". A jest tak, że po przekręceniu na "off" auto chodzi jak na zepsutej cewce, czyli stuka. Mówili też, że objawy przypominają im stare auta bez elektroniki gdy te paliły już olej w silniku.

 

Przy okazji mam pytanie. Od dwóch lat, gdy jest zima falują mi obroty. Czy wtryski mogą mieć wpływ na obroty silnika? Wszelkie akcje z krokowcami i innymi elementami miałem już wtedy przeprowadzone i w końcu dałem sobie spokój gdy nic nie pomagało. Latem obroty trzymają, a zima lubią falować jak podczas jazdy wciskam sprzęgło, bądź jadę na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności