Gość Adaskoldz Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Witam posiadam Opla Astrę III Benzyna w Hatchback. Samochód w 2012 roku zakupiony w Polski salonie. Od samego początku w głowie siedział mi pomysł założenia gazu. W ASO jedna osoba mówiła, że to dobry pomysł, druga. że nie. Od kilku miesięcy samochód zaczyna robić w miesiącu coraz więcej kilometrów.. powyżej 4 tysięcy miesięcznie. W trasie jak w mieście. Ostatnio skontaktowałem się z ASO w Łodzi na temat założenia gazu. Znów brak jedno znacznej odpowiedzi. Napisałem e-mail i o to jaką odpowiedź uzyskałem: "W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie instalacji LPG, montujemy dwie firmy KME (2500 zł) lub BRC (2900zł), jednak w tym samochodzie nie jest wskazana instalacja z uwagi na konieczność regulowania luzów zaworowych. Taką instalację możemy zamontować na odpowiedzialność klienta." Dopytałem dlaczego od czego to zależy itd. "posiada Pan silnik A16XER w którym regulowane są luzy zaworowe. Silnik nie posiada hydrauliki, która automatem kasuje luz zaworowy." To kolejna odpowiedź. Pytanie brzmi, czy faktycznie jest problem z tym silnikiem ? Czy ktoś ma doświadczenia z montażem gazu w tym aucie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73586-a16xer-monta%C5%BC-lpg/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Tak. Niewłaściwy skład mieszanki LPG i wogóle praca na LPG to wyższa temperatura spalania i tym samym w perspektywie tysięcy km osiadanie zaworów w gniazdach. Zgodnie z instrukcją serwisową regulacja luzów polega na wymianie popychaczy na wymiarowe po dokonaniu pomiaru luzów. Popychacz to 96zł brutto za sztukę a jest ich 16. W skrajnym wypadku to 1600zł + robocizna = grubo ponad 2000 jak masz pecha. Daj odbój, ten silnik nie lubi gazu. Z tego względu Taką instalację możemy zamontować na odpowiedzialność klienta." A potem płacz i płać. Jak już na chama, to szukałbym głowicy z Chevroleta Cruze x16xer - one miały gaz bo głowice były inne i zdatne do pracy na LPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73586-a16xer-monta%C5%BC-lpg/#findComment-606985 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adaskoldz Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Super, dzięki za opinie. Umiem zrozumieć, że auto to koszta. Montaż gazu ma obniżyć te koszta. Rozumiem, że awaria i uszkodzenie jakieś części może się pojawić to normalne. Pytanie brzmi jak szybko może to nastąpić. Czy jest to na zasadzie montaż gazu i 10 tysięcy kilometrów i już ogromne koszta czy to raczej perspektywa 50-70 tysięcy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73586-a16xer-monta%C5%BC-lpg/#findComment-606986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Nie da się jednoznacznie określić, po jakim przebiegu zdechnie w związku z LPG. Czynniki wpływające na żywotność silnika to nie tylko podzespoły, ale też umiejętny i fachowy montaż oraz porządna regulacja, a nie zrobienie autoadaptacji na jałowym i w dupie reszta. Może być tak, że głowica umrze po 20kkm bo ktoś pokpił sprawę, a może polatać i 100kkm. Jeśli faktycznie to LPG jest bardzo potrzebne, to chyba kupiłbym głowicę z Chevroleta i zmienił. Wtedy jest poniekąd gwarancja tego, że długo pojeździ, bo Chevy miał utwardzane gniazda zaworowe i montowali fabryczne LPG do tych silników. Tak naprawdę jeśli w przeciągu jakichś 2 lat masz w planach zmianę auta, to olałbym to i nie montował, a następne auto kupił z myślą o zagazowaniu i tyle.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73586-a16xer-monta%C5%BC-lpg/#findComment-606993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kres Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Super, dzięki za opinie. Umiem zrozumieć, że auto to koszta. Montaż gazu ma obniżyć te koszta. Rozumiem, że awaria i uszkodzenie jakieś części może się pojawić to normalne. Pytanie brzmi jak szybko może to nastąpić. Czy jest to na zasadzie montaż gazu i 10 tysięcy kilometrów i już ogromne koszta czy to raczej perspektywa 50-70 tysięcy. Mam ten silnik w swojej Astrze. Samochód ma zainstalowaną instalację gazową STAG od 50 000 km. Aktualny przebieg to 115 000, co 10 000 regularnie sprawdzam w serwisie STAG i jak narazie wszystko ok. Jedyna awaria jaką miałem w trakcie eksploatacji auta z instalacją gazową to uszkodzenie cewki zapłonowej, ale to z mojej winy, ponieważ za długo trzymałem stare świece.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73586-a16xer-monta%C5%BC-lpg/#findComment-648429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 (edytowane) Kres ale to jeszcze musisz podać koledze gdzie montowałeś bo pojedzie do paproka i zwali mu silnik.A takie pytanie odnośnie serwisu Staga to za każdym razem sprawdzają ci luzy zaworów?Domyślam się że nie Pytam bo był na forum temat gdzie kolega podawał w jak szybkim tempie siadają gniazda. Edytowane 19 Września 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73586-a16xer-monta%C5%BC-lpg/#findComment-648434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwany Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 to może ja dorzucę swoje trzy grosze. Mam podobny, choć starszy silnik - Z16XEP. Brak automatycznej regulacji luzów zaworów. Gaz założony jakieś 50k km temu - czyli 2,5 roku temu. W tym czasie dwa razy regulowałem luz. Pierwsza regulacja przez odpowiednią podmianę szklanek - resztę szlifowałem sam na wymiar, trzeba mieć o tym nieco pojęcia i sprzęt do zrobienia. Druga regulacja - ponowne szlifowanie z celowaniem w górny wymiar. Widać, ze zawory osiadają na gazie - pewnie szybciej niż na benzynie. Instalacja gazowa Stag, również sam serwisuję - ponoszę tylko koszt wymiany części eksploatacyjnych. Regulacja zaworów przez ponad dwa lata kosztowała mnie chyba 70 pln (koszt uszczelki pod pokrywą zaworów), troche pracy i czasu (2x8h). Więc to czy można zakładać gaz do takich silników, zależy od indywidualnej oceny użytkownika. Koszt regulacji zaworów w ASO to ogromna pomyłka - kto tam w ogóle jeździ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73586-a16xer-monta%C5%BC-lpg/#findComment-648462 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Więc to czy można zakładać gaz do takich silników, zależy od indywidualnej oceny użytkownika. Koszt regulacji zaworów w ASO to ogromna pomyłka - kto tam w ogóle jeździ? No widzisz ty sobie sam serwisujesz a tam jeżdżą tacy którzy nie mają takiej wiedzy,sprzętu i możliwości.A większość z nich po pierwszych problemach wystawia auto na aukcję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73586-a16xer-monta%C5%BC-lpg/#findComment-648468 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.