wesol Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 wszystkie 1.9 cdti mialy zmienna geometrie. nie chodzi tu o zaden kąt natarcia spalin na lopatki a o przewezenie wylotu co pwooduje ze predkosc spalin wzrasta czyli z wieksza predkoscia atakuja lopatki wirnika turbiny. W sumie to malo istotne jest i tak. Co do usuwania tego zbiornika akumulatora podcisnienia to jakos nie jestem do teog przekonanay. moze wartaloby raczej przerobic to na inny sposob. Tak by oliwa sie nei dostawala w ulad podcisnieniowy od gruszki turbiny po pompe vaq.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-609000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) nie chodzi tu o zaden kąt natarcia spalin na lopatki a przy okazji zmienia się kąt natarcia .. ale to mało istostne .. Edytowane 29 Października 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-609053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 29 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 moze wartaloby raczej przerobic to na inny sposob. Tak by oliwa sie nei dostawala w ulad podcisnieniowy od gruszki turbiny po pompe vaq. Producent też doszedł do wniosku żeby usunąć ten zbiorniczek, więc ja jestem zdecydowanie za. Natomiast co do 'oliwy' w układzie, u mnie suchutko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-609118 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Nowy link do poradnika:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-617033 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Po mojemu to powazny blad. Skoro ludizska daja wieksze zbiorniczki np do wspomagania serwa hamulcowego, daja wydajniesze serwa hamulcowe pompki hamulcowe z wiekszymi tloczkami itp to troszke glupi pomysl pozbywania sie akumulatora podcisnienia. Mozliwe ze jest w jakims nieodpowiednim miejscu albo cos innego skopane ale lepiej jednak miec zapas mocy ssacej. Nie braknie podcisnienia do gruszki turbo gdy np akurat EGR pracuje. Przy sprawnej pompie vaq to owszem nie powinno mie cto znaczenia ale jak ktos ma juz auto trzoszke wysluzone to mozna sobie nawet zmierzyc jakie jest podcisnienie i jak szybko wytwarzane jest na danej pojemnosci ukladu. Wielkorotnei sprawdzam w roznych autach znajomych ze po zgaszeniu i po np 15 minutach juz podcisnienia brak w ukladzie. Umnie w sharanie akurat podcisnienie trzyma po calej nocy a w golfie juz niestety nie ale tu nei wiem czy nie wina jest mojego uproszczenia ukladu bo generalnie walczylem z czym sinnym i nie wrocilem do stanu poprzedniego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-617106 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 W przypadku tych silników, akumulator podciśnienia jest rzeczywiście zbyteczny. EGR jest sterowany PWM więc podciśnienie tylko do serwa hamulcowego oraz zaworu turbiny. Początkowo też byłem przeciwnikiem usuwania. Po pomiarach wyszło że na tak długi układzie podciśnienia jest jego niewielki spadek co przekłada się nieznacznie na wartość ciśnienia doładowania turbiny. Uzysk zapasu podciśnienia jest więc niewielki bo mało urządzeń go zużywa. Jak zacznę pulsacyjnie hamować to przy 5-6 razie dopiero spada wartość podciśnienia dość znacznie by po ok 2 sekundach wrócić do normy. Jeśli pompa vac nie wydala to i tak wartość podciśnienia nie będzie większa niż ta którą pompa jest w stanie wytworzyć. Taki akumulator podciśnienia ma znaczenie w autach gdzie sterowanie podciśnieniem jest potrzebne np. do układu klimatyzacji, centralnych zamków, itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-617111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 w sumie to tak, masz racje. Tylko zastanawia mnie jedno. Macie na tym ukladzie zaworek zwrotny w tej czesci juz do ukladu sterowania VNT?? Generalnie Jesli jest zapas podcisnienia a zawor zwrotny separuje od ukladu serwa hamulcowego to powinno byc tylko lepiej. Owszem wielkorotnie tez mialem przypadki gdzie czyscilismy uklad podcisnieniowy w oplach bo byl zafajdany caly olejem i tu zadne akumulatory nie pomogą. Co do akumualtorow bardziej sklaniam sie do takich rozwiazan ale w oplach pokroju astry G i silnikow 2.0 DTI tam wystepujacych. Tam dosc czesto bywaly problemy z vaqpompą i brakiem podcisnienia do sterowania podcisnieniem czy to klap czy EGR czy WG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-617139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 No tak, tam tego podciśnienia trzeba dużo więcej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-617144 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 ten zbiorniczek w 1.9 cdti jest wykorzystywany tylko do jednego elektrozaworu i jest totalnie zbyteczny. W 1.7 cdti podciśnienie leci do aż trzech elektozaworów i tam nie ma żadnego zbiorniczka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-617334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Szukałem używanej rurki wskazanej przez kolegę kaliope, niestety nic nie znalazłem. Aktualnie przymierzam się do wykonania takowej z miedzianego przewodu hamulcowego, którego mam sporo w warsztacie. Faktycznie układ bez potrzeby skomplikowany.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73709-upgrade-systemu-podci%C5%9Bnienia-uk%C5%82adu-turbospr%C4%99%C5%BCarki-19-cdti/page/2/#findComment-619120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.