Skocz do zawartości

Upgrade systemu podciśnienia układu turbosprężarki 1.9 cdti


kaliope

Rekomendowane odpowiedzi

wszystkie 1.9 cdti mialy zmienna geometrie. nie chodzi tu o zaden kąt natarcia spalin na lopatki a o przewezenie wylotu co pwooduje ze predkosc spalin wzrasta czyli z wieksza predkoscia atakuja lopatki wirnika turbiny. W sumie to malo istotne jest i tak.

Co do usuwania tego zbiornika akumulatora podcisnienia to jakos nie jestem do teog przekonanay. moze wartaloby raczej przerobic to na inny sposob. Tak by oliwa sie nei dostawala w ulad podcisnieniowy od gruszki turbiny po pompe vaq.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

moze wartaloby raczej przerobic to na inny sposob. Tak by oliwa sie nei dostawala w ulad podcisnieniowy od gruszki turbiny po pompe vaq.

 

 

Producent też doszedł do wniosku żeby usunąć ten zbiorniczek, więc ja jestem zdecydowanie za.

 

Natomiast co do 'oliwy' w układzie, u mnie suchutko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po mojemu to powazny blad. Skoro ludizska daja wieksze zbiorniczki np do wspomagania serwa hamulcowego, daja wydajniesze serwa hamulcowe pompki hamulcowe z wiekszymi tloczkami itp to troszke glupi pomysl pozbywania sie akumulatora podcisnienia. Mozliwe ze jest w jakims nieodpowiednim miejscu albo cos innego skopane ale lepiej jednak miec zapas mocy ssacej. Nie braknie podcisnienia do gruszki turbo gdy np akurat EGR pracuje. Przy sprawnej pompie vaq to owszem nie powinno mie cto znaczenia ale jak ktos ma juz auto trzoszke wysluzone to mozna sobie nawet zmierzyc jakie jest podcisnienie i jak szybko wytwarzane jest na danej pojemnosci ukladu. Wielkorotnei sprawdzam w roznych autach znajomych ze po zgaszeniu i po np 15 minutach juz podcisnienia brak w ukladzie. Umnie w sharanie akurat podcisnienie trzyma po calej nocy a w golfie juz niestety nie ale tu nei wiem czy nie wina jest mojego uproszczenia ukladu bo generalnie walczylem z czym sinnym i nie wrocilem do stanu poprzedniego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

W przypadku tych silników, akumulator podciśnienia jest rzeczywiście zbyteczny. EGR jest sterowany PWM więc podciśnienie tylko do serwa hamulcowego oraz zaworu turbiny. Początkowo też byłem przeciwnikiem usuwania. Po pomiarach wyszło że na tak długi układzie podciśnienia jest jego niewielki spadek co przekłada się nieznacznie na wartość ciśnienia doładowania turbiny. Uzysk zapasu podciśnienia jest więc niewielki bo mało urządzeń go zużywa. Jak zacznę pulsacyjnie hamować to przy 5-6 razie dopiero spada wartość podciśnienia dość znacznie by po ok 2 sekundach wrócić do normy. Jeśli pompa vac nie wydala to i tak wartość podciśnienia nie będzie większa niż ta którą pompa jest w stanie wytworzyć. Taki akumulator podciśnienia ma znaczenie w autach gdzie sterowanie podciśnieniem jest potrzebne np. do układu klimatyzacji, centralnych zamków, itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to tak, masz racje. Tylko zastanawia mnie jedno. Macie na tym ukladzie zaworek zwrotny w tej czesci juz do ukladu sterowania VNT?? Generalnie Jesli jest zapas podcisnienia a zawor zwrotny separuje od ukladu serwa hamulcowego to powinno byc tylko lepiej. Owszem wielkorotnie tez mialem przypadki gdzie czyscilismy uklad podcisnieniowy w oplach bo byl zafajdany caly olejem i tu zadne akumulatory nie pomogą.

Co do akumualtorow bardziej sklaniam sie do takich rozwiazan ale w oplach pokroju astry G i silnikow 2.0 DTI tam wystepujacych. Tam dosc czesto bywaly problemy z vaqpompą i brakiem podcisnienia do sterowania podcisnieniem czy to klap czy EGR czy WG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zbiorniczek w 1.9 cdti jest wykorzystywany tylko do jednego elektrozaworu i jest totalnie zbyteczny. W 1.7 cdti podciśnienie leci do aż trzech elektozaworów i tam nie ma żadnego zbiorniczka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szukałem używanej rurki wskazanej przez kolegę kaliope, niestety nic nie znalazłem.

Aktualnie przymierzam się do wykonania takowej z miedzianego przewodu hamulcowego, którego mam sporo w warsztacie.

Faktycznie układ bez potrzeby skomplikowany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności