Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moją Calibrą.Temp siega do 1 kreski na zegarze wymieniłem czujnik Temp (ten obok termostatu)

Rozkreciłem termostat ponieważ był delikatny wyciek ( juz go nie ma ) lekko poompa wody sie poci

Rura ta od termostatu do chłodnicy ( po lewej stronie robi sie ciepła bez problemów) wentylator wł. sie w temp okolo 80-85 stopni. Czy to normalne ze moja calibra nie osiaga temp 90 stopni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany.

100% pewność ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak ;p. To nie jest nowe auto więc nie zawsze do tej przysłowiowej 90 musi ci dobić jak dobija do 80-85 to nawet bym tego sam osobiście nie ruszał, na moje szkoda zabawy, pieniędzy i czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w czasie jazdy siega 1 kreski troche za mało co nie ? gaz potrzebuje wiekszej temp do spalania mam racje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wpisz w wyszukiwarke''termostat''

i poczytaj

 

LPG potrzebuje minimum 40 stopni do poprawnej pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który rok auta????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nieistotny rocznik. C20NE to C20NE. Ma standardowy termostat i wskazówka powinna wisieć pod 90* - tak kiedyś miałem w Calibrze 8v, tak mam teraz w Calibrze 16v.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten wentylator to nie za szybko się włącza? Jak przy 85 st. To jak ma się rozgrzać do 90?

Edytowane przez klimi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arek,popatrz jak w VA były zegary wyskalowane.Do 92r było inaczej i wzwyż było inaczej,a to te same budziki.

 

Dlatego o rocznik pytam.

Edytowane przez BENY72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale skala nie ma nic wspólnego z temperaturą. Te same czujniki. Poza tym przekładałem nieraz budziki z przedlifta na polift i nie było jakiejkolwiek różnicy. Termostaty też niezależne od rocznika, więc temu myślę, że rocznik nieistotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem VA 90r i 95r.W pierwszej wentylator załapywał przed 90 stopni,a w drugiej prawie pod 100stopni.W czasie jazdy temp.w pierwszej nie poszła więcej jak 82-83stopnie a w nowszej stała na 95 i ani nie drgnęła.Sprawdź w EPC jak masz zegary i jak rocznikowo się to kształtuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

przekładałem nieraz budziki z przedlifta na polift i nie było jakiejkolwiek różnicy.

Tyle mogę powiedzieć. Z pewnością numery katalogowe są inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beny, ja nie neguję tego, co piszesz. Napisałem tylko, że kilka razy budziki zmieniałem (Astra f, Calibra) i nie było żadnych różnic we wskazaniach. To tyle.

Wiem, są inne, inaczej wyskalowane. Zapewne chodzi Ci o to, że jeden ma nad "100" jeszcze kreskę, a drugi nie ma. Zapewne też domniemasz, że wskazówka leżąc w tym samym miejscu inaczej pokaże na jednym a inaczej na drugim.

Otóż u mnie zawsze pokazywały tak samo. Włożyłem licznik z Calibry (do 240km/h) do Astry F (miała do 220km/h). Nie było najmniejszego przekłamywania prędkości, temperatury - czegokolwiek. Wsadziłem też poliftowe zegary do swojej Calibry z 1992 r. Również nic się nie zmieniło. Poliftowe miały te bajeranckie białe tarcze z pomarańczowymi wskazówkami. Też wyświetlało tak samo. Tylko tyle chcę powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ja coś dorzucę.

Beny a sprawdzałeś termostaty, mogły być inaczej wyskalowane - tzn - mogły się przy innych temperaturach otwierać. Autko już nie pierwszej młodości więc nie wiadomo czy nie ma jakichś modyfikacji zrobionych.

Ja zawsze zaczynam od sprawdzenia termostatu, chyba najprostsza robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat wymieniłem problem pozostał 1992r jak samochód stoi nagrzeje sie do 90 st wtedy włacza sie wentylator w czasie jazdy temp siega 1 kreski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd masz pewność że termostat założyłeś sprawny, ja przy zakupie swojego dopiero czwarty wybrałem - był szczelny i pracował w miarę przy prawidłowych temperaturach.

Sprawdzałeś jego działanie i szczelność przed montażem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zegary albo czujnik przeklamuje

wentyl odpala przy mniej wiecej 100 a nie 90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez android15
      Witam Wszystkich.
       
      Mam pewien problem z Astrą F "GSI" silnik to c20ne, w samochodzie najprawdopodobniej był zrobiony swap ponieważ jest masa kostek oraz złączy które zwisają "luzem" w komorze silnika. Problem jest następujący: Samochód nie odpala, napięcie na kostce która zasila cewkę wynosi 12,2V, podczas odpalania silnika pompa nie podaje paliwa na listwę wtryskową. czujnik położenia wału ma oporność 528ohma między zaciskiem 1 i 2. Na zegarach nie wyświetlają się żadne kontrolki po przekręceniu kluczyka na zapłon jedyna która jest wyświetlana to kontrolka od akumulatora. Co może być przyczyną że samochód nie chcę zapalić ? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
       
    • Przez dawid-1998
      Cześć. Mam zamiar kupić Calibre z silnikiem 8v niby idealny do gazu. Auto ma podobno 250 tys przebiegu może ma może nie. Otóż moje pytanie czy warto kłaść w nią gaz? Myślę tu głównie o głowicy zaworach i uszczelniaczach. Czy z niewiadomym przebiegiem ten gaz się najzwyczajniej przyjmie? Chodzić to będzie chodził najbardziej boje się tutaj o olej, czy ten 1-2l do wymiany wystarczy? Co myślicie?
      Gaz sekwencja oczywiście
    • Przez Calmar92
      Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Chciał bym do swojej Cali wsadzic w.w. silnik. I mam do Was pytania dotyczące takiej ooeracji...a mianowicie
      1- Czy automat z mojego auta bedzie pasowal?
      2- Co z Klimatyzacją ? Czy sprężarka pasuje do 16v ( dawca nie posiada klimy)
      3- czy jesli mam dawce tj. omega B to bede musiał dokupić jakieś części czy raczej mam wszystko co potrzeba?
      I pytanie po za konkursem...czy ktoś z kolegów bawił sie w swap deski rozdzielczej z vectry B ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.