Skocz do zawartości

Zafira b 1.9 cdti 120KM 2007r.Katalizator ogromna temperatura-dym w kabinie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jak w temacie.Kat osiąga po paru kilometrach taką temperaturę że w kabinie kiedy tylko auto się zatrzyma robi się siwo od dymu,wydobywa się z okolic dzwigni ręcznego..Pod autem masakryczna temperatyra. Parę dni temu wypaliło mi wielką dziurę w dpfie.Stopione zostały przewody paliwowe i wytopiło dziurę w zbiorniku paliwa,linki od ręcznego i wykładzinę tunelu środkowego.Wymieniłem to wszystko i myślałem że jest po problemie ale niestety nie.Dzisiaj byłem na kompie-brak błędów.Przepustowość dpfa prawidłowa,wtryski super.Nie bierze oleju.Na desce brak alertów.Auto odpala i jeździ normalnie ale pali jak smok.Skrzynia automat na 5 biegu 90/h około 10-11L/100km. na 6 biegu 110km około 11-12L.Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73828-zafira-b-19-cdti-120km-2007rkatalizator-ogromna-temperatura-dym-w-kabinie/
Udostępnij na innych stronach

To kat zwiększa temperaturę dpfa a nie odwrotnie.Tak zagrzał dpfa,że ten się wypalił na końcu i narobił to co opisałem.Nie mam zdjęć.

 

to moze napisz jakie czesci wymieniles

dokladnie

a nie ''to wszystko''

zeby zapalil sie DPF to jaka temperature musial miec katalizator

 

 

 

tak na logike

zapchany kat raczej nie zapali DPF

zapchany DPF podniesie temperature obu

znowu wywalony kat odrazu zasygnalizuje kontrolka

ze nie dziala poprawnie

 

lejące wtryski?

zresztą gdzie bak a gdzie dpf...

 

szczerze .. to jak dla mnie za skomplikowane ..

 

 

Pod autem masakryczna temperatyra. Parę dni temu wypaliło mi wielką dziurę w dpfie.Stopione zostały przewody paliwowe i wytopiło dziurę w zbiorniku paliwa,linki od ręcznego i wykładzinę tunelu środkowego.
i auto się nie zapaliło?? .. cos mi tu pachnie prowokacją. Nie masz zdjęć żadnych??

 

 

Wymieniłem to wszystko i myślałem że jest po problemie ale niestety nie.
to znaczy co dzieje sie teraz? jaki jest dokłądnie objaw ..??

 

 

Przepustowość dpfa prawidłowa,wtryski super.Nie bierze oleju
skąd te wnioski .. jakieś pomiary robiłeś?? Czy to sa Twoje założenia czy dowiedziałeś się od kogoś??

 

Auto odpala i jeździ normalnie ale pali jak smok.
no to znaczy, że jednak nie jest wszystko ok .. to też jest objaw.

 

Ktoś tutaj nie uważnie czyta.Zaczęło się od tego że omal nie spaliło mi się auto.W ruchu miejskim poczułem w aucie dym.Temperatura od tłumika była tak wysoka że wypaliło mi wielką dziurę w wykładzinie na tunelu środkowym pomiędzy pierwszym a drugim rzędem foteli.zdeformowane plastiki nawiewu tunelu przy ręcznym.Na podnośniku okazało się,że pod spodem auta blacha wypalona jak w piecu hutniczym w okolicach kata i dpfa.Dpf z wielką dziurą na końcu-mogłem rękę w nią włożyć.Nie pomogły osłony termiczne całego układu wydechu.Dziura w zbiorniku paliwa i wszystko w okuł popalone.I nie była to żadna dywersja bo wyraźnie od temperatury układu wydechowego.Wymieniłem wszystko prócz katalizatora.Po naprawie podpięty pod kompa i brak błędów.Sprawdzał mi wtryski-ok.dpf- przepustowość ok.Po naprawie jeździłem trochę po mieście wszystko było ok.Pojechałem na trasę miałem zdemontowane plastiki tunelu środkowego i monitorowałem co się dzieje i nic się nie wydarzyło dopóki się nie zatrzymałem.Parę sekund po tym jak stanąłem zaczął się wydobywać dym do środka w okolicach ręcznego. To nie mały dymek jak z papierosa,tylko taki że wnętrze wypełniło się dymem w parę sekund.Stałem z gaśnicą w ręku i czekałem z pootwieranymi drzwiami przez około 5 minut aż przestało się dymić.Wygląda na to że to auto uruchamia non stop jakąś szaloną sekwencje wypalania DPFa.

 

 

 

Sprawdzał mi wtryski-ok
czytaj ze zwozumieniem moje pytanie .. jak sprawdzał wtryskiwacze .. za pomocą komputera .. :) .. i twierdzisz, że są dobre?? no to OK ..

Poza tym jak czytam .. DPF miał wielką dziurę .. no to w jaki sposób go wymieniłes .. jak piszesz że katalizator jest nie wymieniony .. z tego co wiem .. to jest w jednej obudowie (no chyba, że jest inaczej, to koledzy mnie poprawią).

 

Wtryski i DPF sprawdzone za pomocą komputera.Mój błąd-tak kat i dpf w jednej puszce.Czyli i dpf i kat zostały wymienione.Fachowiec sprawdzał wzrokowo przed zamontowaniem po zamontowaniu kompem i były OK.Komputer pokładowy w aucie na zimnym silniku pokazuje zużycie 1.2-1.4 L/h a po 5-7 minutach pracy 10-1.1 L/h. i po dłuższej pracy nie spada.Dawka na ciepłym jak na zimnym???????? Wcześniej nie zwracałem na to uwagi ale gdzieś w necie widziałem filmik to ten silnik na ciepłym miał 0.4-0.5 L/h

 

Różnica 0.5 a 1.1 to bez albo z działającą klimą.

Jakie masz korekty wtrysków?

Jak wypala dpf, bo tak to wygląda, to sprawdź czujniki ciśnienia i ich doprowadzenie do komory silnika. Powinieneś mieć 2.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności