Skocz do zawartości

Zafira 2.0 tdi bardzo pilne dziękuje wszystkim


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z odpaleniem autka ani nie ma mrozu a ono nie chce zapalić. Rano zapaliło pochodziło chwilkę i zgasło więcej nie chce zapalić:D co to może być:shock: W jaki sposób odpowietrza się ten silnik??

Wiem że w astrze wystarczy poluzować przewód zasilający wtrysk na pierwszym albo ostatnim wtrysku.

 

dziękuje wszystkim za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że w astrze wystarczy poluzować przewód zasilający wtrysk na pierwszym albo ostatnim wtrysku.

A co to ma za znaczenie jezeli silniki są te same 20DTI i ta sama pompa i ten sam sterownik . :shock: Poza tym to co napisales ,że niby popuszcza się przewody i hej i już gotowe.

To jest pierwsza zla czynność która będzie kosztować do 3tyś zł. .Tak sobie można na zwyklej pompie przy silniku 17D .I kto wie czy juz nie jest po niej ,jezeli heblowaliście ją na sucho. W niej jest sterownik elektroniczny który jest chłodzony własnie paliwem. Zaciera się zawór i elektronikę trafia szlak , z przegrzania .Już nie będę tu wymieniał ASO i tej ich słynnej pompki . bo już o tym pisałem kiedyś. Wrócę do sposobu prawidłowego odpowietrzenia ,a nie uszkodzenia tego sterownika. Począwszy od tego dlaczego się zapowietrzył :D bo nic tu nie wymieniasz, może to bylo wymianą filtra. Więc jezeli zgasł sam to zaczynamy od tych wszystkich przewodów nadmiarowych sprawdzamy tzw wężyki i te trójniki bo mogły popekać itp. Następnie przenosimy się do filtra odkręcamy napęłniamy ON. lub wymieniamy jak zasyfiony. i zakladamy tą uszczelkę prawidłowo oczywiscie zalewając do pełna. Ostatnia czynnośc ;p Do pompy dochodzą dwa przewody dopływ czyli zasilanie i powrót do zbiornika. Na tym powrocie w Astrze G jest to obok filtra paliwa .Jest złączka przewód łączy się z kawałkiem metalowej rurki należy rozłączyć i w to miejsce wpiąc pompkę :x Obojętnie z jakiego diesla ręczną oczywiście , lub najlepiej taką którą zamieszczę link ponieważ jest z zaworem zwrotnym. Na ten przewód metalowy zakładamy kawałek przeźroczystego przewodu aby widać było tłoczone do zbiornika paliwo. I teraz najważniejsze.. Aby tą czynność zacząć na przekręconym zapłonie ??? czyli uchyli się elektrozawór w pompie. To zaciąganie może potrwac kilka minut .Jeżeli mamy taka pompkę jak tu zademonstruje to ją zostawiamy i uruchamiamy silnik.Jezeli inna to uruchamiamy i jak silnik zapali to tłoczymy co jakiś czas jeszcze aby nam to paliwo przeszło. .Gasimy podłaczamy na stare miejsce i gotowe. Inaczej panowie nie mamy pewności ze nie spalimy sterownika :D Są jeszcze inne sposoby wyciągania strzykawkami z przelewów itp. . Ja tu podaje najprostszy sposób. Ja mam taką z allegro pompke i spełnia wyśmienicie swoją role .Aczkolwiek mam też elektryczną zrobionej z pompki podciśnienia. Gdyby były jakieś pytania ,to chętnie sie z wam podzielę :shock:http://moto.allegro.pl/search.php?string=pompka+gruszka&category=0&country=1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecic rure dolotowa - jedna osoba psika w nia plakiem a druga kreci rozrusznikiem :D tak najszybciej :shock: a jesli chodzi o pompke z ASO to faktycznie jest do dupy :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecic rure dolotowa - jedna osoba psika w nia plakiem a druga kreci rozrusznikiem

hackie, Przecież to grozi całkowitym zniszczeniem silnka http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Jak ktoś to weźmie za radę i wpuści 1/3 lub więcej to tłoki będzie miał obok silnika. .To można stosować w wolnossących dieslach i to jeszcze nie zalecają tym sposobem .I do tego jeszcze gdy silnik jest w zlej kondycji przy niskich temper.. [czyli brak stosownej kompresji silnika] Ale nie przy odpowietrzaniu!! Zamieściłem tu prawidłowe odpowietrzanie ,gdzie te porady można znaleść w poradnikach lub serwisie ASO.. Ma być tak a nie inaczej.!! Bo następnym tematem będzie Help!Gdzie najtaniej regenerują pompy! Zamieszczam tu przekrój zasilania aby można sobie zobaczyć ile częsci http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif w tym elektronicznych ulegnie zniszczeniu na kręceniu pompy na sucho!! :( I jeszcze jedno jeżeli doradzamy to ,podpierajmy sie na wiedzy fachowej , a nie tylko z zasłyszanych na biwaku. Bo to są duże koszty http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif I aby na innych forach nie byliśmy przykładem żartów i drwin. ;(

 

http://forum.vectraklub.pl/index.php?act=attach&type=post&id=4492

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko naprawione dzięki w nie wielkim stopniu książce "sam naprawiam" a największym dzięki sprężarce od zamrażarki. Kosztów naprawy 0. Trochę czasu i cierpliwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a największym dzięki sprężarce

No wlaśnie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif ja też mam z tej zamrażarki http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Ale proponuje zaopatrzyć sie w tą ręczną i wozic w bagażniku . Bo ta z zamrażarki to tylko działa gdy mamy źródło prądu 230v. Już jeden co zrozumiał i jeździ ;(:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co mi w bagażniku. przecież co chwile nie będzie się zapowietrzał. Ręczną też próbowałem i mogłem sobie pompować i pompować a miałem ją od zetora

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co mi w bagażniku. przecież co chwile nie będzie się zapowietrzał.

 

No chyba go nie zaprogramowałeś aby ci się zapowietrzał tylko koło elektrowni :?: Mówię tu o pompce za 29żł co nie jest fortuną i ma zawór zwrotny i może wyciągnąć ci wtryski :lol: .A nie jakiejś od zetora. :lol: Samochód staje w każdym miejscu i o każdej porze szkoda że tego nie potrafisz logicznie zrozumiec. Więc może lepiej sie zaopatrzyć na przyszłosć niż pisac kolejny temat że nie chce zapalić :lol:http://moto.allegro.pl/search.php?string=pompka+gruszka&category=0&country=1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecic rure dolotowa - jedna osoba psika w nia plakiem a druga kreci rozrusznikiem

hackie, Przecież to grozi całkowitym zniszczeniem silnka http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Jak ktoś to weźmie za radę i wpuści 1/3 lub więcej to tłoki będzie miał obok silnika. .To można stosować w wolnossących dieslach i to jeszcze nie zalecają tym sposobem .I do tego jeszcze gdy silnik jest w zlej kondycji przy niskich temper.. [czyli brak stosownej kompresji silnika] Ale nie przy odpowietrzaniu!! Zamieściłem tu prawidłowe odpowietrzanie ,gdzie te porady można znaleść w poradnikach lub serwisie ASO.. Ma być tak a nie inaczej.!! Bo następnym tematem będzie Help!Gdzie najtaniej regenerują pompy! Zamieszczam tu przekrój zasilania aby można sobie zobaczyć ile częsci :?: w tym elektronicznych ulegnie zniszczeniu na kręceniu pompy na sucho!! :lol: I jeszcze jedno jeżeli doradzamy to ,podpierajmy sie na wiedzy fachowej , a nie tylko z zasłyszanych na biwaku. Bo to są duże koszty http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif I aby na innych forach nie byliśmy przykładem żartów i drwin. :lol:

 

Obrazek

Powiem Ci w tajemnicy :lol: , że fachowcy z ASO stosują właśnie taki patent ze starterem pryskanym bezpośrednio do kolektora ssącego. Taki patent został zastosowany i w moim silniku z pozytywnym rezultatem (silnik odpalił). Oczywistym jest, że taki sposób to tylko w ostateczności można stosować gdyż praca na sucho pompy nie jest dobrym rozwiązaniem, dlatego też zakupię proponowaną przez Ciebie pompkę tylko nie wiem gdzie ją dokładnie wpiąć w razie awarii, czy mógłbyś zapodać jakąś fotkę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci w tajemnicy :D , że fachowcy z ASO stosują właśnie taki patent ze starterem pryskanym

Kol.skodan, ja wiem że tak robią , ale oni za uszkodzoną pompę nie płacą prawda :!:Zawsze wcisną kit że już ją uszkodzono podczas uruchamiania lub sama padła z przepracowania. Druga sprawa oni wiedza bo sa mechanikami ile tego prysnąć.A taki nowicjusz wcedzi pół opakowania i silnik do remontu. Oby tylko sobie krzywdy nie zrobił bo może go poparzyć itp. Poza tym ja bym takie ASO omijał z daleka. Mają do tego sprzet i odpowietrzanie nie powinno im sprawić problemu . No poza jednym wyjątkiem bo może tą pompkę mają w tym czasie popsuta a klient nasz pan ;) Co do fotki to nie wiem jak jest w Zafira. Bo na przykład w VB. ten przewód powrotny idzie w innym miejscu . W Astrze G jest przy samym filtrze paliwa, łączy sie z metalowym przewodem Należy rozłączyć i w ten z igielitu podłączyć pompkę drugi koniec już nie ważne może to byc po prostu śłoik lub butelka dwu litrowa. Z resztą te przewody są takie same w Astrze VB Zafira .tylko kierunek powrotu mają pozmieniany z prawej strony filtra z lewej itp. Gdy masz Opel Astra I Zafira to jest tam fotka w tym poradniku. Myślę ze ma tak jak Astra przy samym filtrze prawa strona. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności