Skocz do zawartości

Zafira 2.0 tdi bardzo pilne dziękuje wszystkim


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

brzoza przepraszam za upierdliwość ale czy mógłbyś na załączonej fotce zaznaczyć gdzie tąpomkę wpiąć? I czy jeszcze raz mógłbyś napisać jak ją wpiąć bo po pierwszym Twoim poście myślałem, że się ją wpina poprostu "w obwód między filtr paliwa a pompę i się pompuje, a tu teraz piszesz o jakichś butelkach itp.

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"w obwód między filtr paliwa a pompę i się pompuje, a tu teraz piszesz o jakichś butelkach itp.

Po to jesteśmy aby pytać ;) Więc na tym zdjęciu nic nie widac ani filtra ani przewodów. Na twoim zjęciu jest silnik 20dtl czyli też w tym samym miejscu jest ten przewód. Na stronie 22 poradnika opel Astra i Zafira Etzolda. jest tam szkic na zdjęciu niech go ktoś w klei pod tym postem , bo ja nie mam tej książki .Co do tego przewodu to dobrze zrozumialeś jak go się rozłączy, bo jest na zaciskową opaskę :) To ten metalowy zostawiamy w spokoju a na tym który prowadzi w kierunku pompy wpinamy metr przewodu i pompkę .Pompka tez ma dwa końce wiec na drugi kruciec zakładamy tez kawałek przewodu przeźroczystego.I jeżeli chcemy to łączymy z tym metalowym który wczesniej rozłączyliśmy .Ale nie koniecznie :) Możemy pompować do słoika lub kanistra a potem wlejemy z powrotem do baku. Gdy już naciągniemy około litra .To zapalamy nie wpinamy się z powrotem. On przez powrót sie nie zapowietrza.. :) Więc nie ma sie czego obawiać :) Pochodzi 2-3 min. gasimy wyciągamy ta pompkę i łączymy tak jak było. Oczywiście gdy będzie pracował silnik to paliwo będzie ciekło przez tą pompkę więc ten koniec drugiego przewodu musi być w słoiku lub kanistrze . Jeszcze jedno na filtrze paliwa są dwa przewody i nie którzy mylnie interpretują . To są obydwa zasilania pompy i nic ich nie dotykamy. Można tylko wtedy gdy wymieniamy filtr.Wtedy odpowietrzamy tylko zbiornik paliwa i filtr. Ale to inny temat . Powrót z pompy nie idzie przez filtr bo poco :) Tylko osobnym przewodem do zbiornika :) Gdy piszę obok filtra to znaczy że może go dotykać , ale nie jest z nim połączony na stale .Tak sobie wymyslał konstruktor że dotyka filtra bo mógł go całkiem o 20 cm gdzie indziej zamontować :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"w obwód między filtr paliwa a pompę i się pompuje, a tu teraz piszesz o jakichś butelkach itp.

Po to jesteśmy aby pytać :) Więc na tym zdjęciu nic nie widac ani filtra ani przewodów.

Eee tam od razu nic nie widać jak klikniesz na fotkę to się powiekszy i widać filtr paliwa :D

 

Na twoim zjęciu jest silnik 20dtl czyli też w tym samym miejscu jest ten przewód. Na stronie 22 poradnika opel Astra i Zafira Etzolda. jest tam szkic na zdjęciu niech go ktoś w klei pod tym postem , bo ja nie mam tej książki .

Mówisz masz :D

Dołączona grafika

 

Co do tego przewodu to dobrze zrozumialeś jak go się rozłączy, bo jest na zaciskową opaskę :) To ten metalowy zostawiamy w spokoju a na tym który prowadzi w kierunku pompy wpinamy metr przewodu i pompkę .Pompka tez ma dwa końce wiec na drugi kruciec zakładamy tez kawałek przewodu przeźroczystego.I jeżeli chcemy to łączymy z tym metalowym który wczesniej rozłączyliśmy .

Tutaj wszystko jasne dla mnie czyli robimy tak jak pisałem i wpinamy się "w obwód" z tą pompką.

 

Ale nie koniecznie :) Możemy pompować do słoika lub kanistra a potem wlejemy z powrotem do baku. Gdy już naciągniemy około litra .To zapalamy nie wpinamy się z powrotem. On przez powrót sie nie zapowietrza.. :) Więc nie ma sie czego obawiać :) Pochodzi 2-3 min. gasimy wyciągamy ta pompkę i łączymy tak jak było. Oczywiście gdy będzie pracował silnik to paliwo będzie ciekło przez tą pompkę więc ten koniec drugiego przewodu musi być w słoiku lub kanistrze .

Tutaj to nie rozumiem bo jak wepnę się z pompką za filtr i przepompuje paliwo ze zbiornika przez filtr do słoika to jak niby auto ma zapalić? Przecież pompa paliwa wtedy jest pozbawiona zasilania jeśli spowrotem się nie wepniemy.

 

Jeszcze jedno na filtrze paliwa są dwa przewody i nie którzy mylnie interpretują . To są obydwa zasilania pompy i nic ich nie dotykamy. Można tylko wtedy gdy wymieniamy filtr.Wtedy odpowietrzamy tylko zbiornik paliwa i filtr. Ale to inny temat . Powrót z pompy nie idzie przez filtr bo poco :) Tylko osobnym przewodem do zbiornika http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Gdy piszę obok filtra to znaczy że może go dotykać , ale nie jest z nim połączony na stale .Tak sobie wymyslał konstruktor że dotyka filtra bo mógł go całkiem o 20 cm gdzie indziej zamontować ;)

Eeee cały czas myslałem, że to odpowietrzanie można zastosować po wymianie filtra paliwa :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee cały czas myslałem, że to odpowietrzanie można zastosować po wymianie filtra paliwa

skodan, kol. wszystko było by dobrze .Pod jednym Warunkiem Zrób zdjęcie- Ale na drugiej stronie tej kartki poradnika :D Bo właśnie tamto zamieszczone jest zdjęciem prawidłowym .Natomiast to odnosi sie tylko do filtra nawet nie widać tego powrotu z pompy do baku ,Druga sprawa nic się nie martw jak będziesz wymieniał filtr ,to go namocz w On, następnie dolej do pełna i poprawnie załóż uszczelkę i zapalaj ;) Nic się nie stanie ,pod warunkiem że zrobisz tą wymianę filtra tak do 25 min. .W tym czasie paliwo nie zdąży cofnąć się do zbiornika :) Gdyby to trwało dużej z różnych przyczyn to dopiero zaciągamy to paliwo od zbiornika w kierunku filtra :) przewodem nr..4 na twoim zdjęciu. .Gdy wymieniamy filtr to przecież pompa jest nie zapowietrzona prawda :):Więc po co odpowietrzać :) Gdybyś mógł zamieścić drugie zdjęcie , nawet możesz zaznaczy kolorem przewód oznaczony nr.1 I to ten będzie prawidłowy, gdy się nam zapowietrzy pompa :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee cały czas myslałem, że to odpowietrzanie można zastosować po wymianie filtra paliwa

skodan, kol. wszystko było by dobrze .Pod jednym Warunkiem Zrób zdjęcie- Ale na drugiej stronie tej kartki poradnika :) Bo właśnie tamto zamieszczone jest zdjęciem prawidłowym .
No na stronie 22 są dwa rysunki jeden ten co zapodałem, a drugi to po prostu rozlłożony filtr. Teraz piszę z pracy i nie mam jak sprawdzić, ale jak wrócę do domu to jeszcze raz zobaczę i wstawię fotkę.

 

Natomiast to odnosi sie tylko do filtra nawet nie widać tego powrotu z pompy do baku ,Druga sprawa nic się nie martw jak będziesz wymieniał filtr ,to go namocz w On, następnie dolej do pełna i poprawnie załóż uszczelkę i zapalaj ;) Nic się nie stanie ,pod warunkiem że zrobisz tą wymianę filtra tak do 25 min. .W tym czasie paliwo nie zdąży cofnąć się do zbiornika ;) Gdyby to trwało dużej z różnych przyczyn to dopiero zaciągamy to paliwo od zbiornika w kierunku filtra ;) przewodem nr..4 na twoim zdjęciu. .Gdy wymieniamy filtr to przecież pompa jest nie zapowietrzona prawda ;):Więc po co odpowietrzać ;) Gdybyś mógł zamieścić drugie zdjęcie , nawet możesz zaznaczy kolorem przewód oznaczony nr.1 I to ten będzie prawidłowy, gdy się nam zapowietrzy pompa ;)

Heh, no właśnie jak ostatnio wymieniałem filtr to zalałem go ON a cała operacja trwała nie więcej jak 10 min. i po odpaleniu auta po chwili zgasł i nie dało się go odpalić. Wtedy to właśnie meches z ASO poradził mi ten patent ze starterem pryskanym prosto w kolektor. Dlategoteż chciałbym w przyszłości uniknąć podobnej sytuacji i szukam jakiegoś rozwiązania. Słyszałem jeszcze o patencie polegającym na założeniu na wlew paliwa korka od dymiona i dmuchaniu w bak :) ale nie próbowałem tej opcji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skodan, bo trza było go delikatnie przytrzymac na obrotach to by przeciłgnał to powietrze i zaciągnął on i po kłopocie ,ale ci twoi macherzy pewnie o tym nie wiedzieli bo po co meczyc głowe gdy plak pod ręką. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwa korka od dymiona i dmuchaniu w bak

Tak też można tylko że musisz rozpiąć ten przewód ;) co do chwili obecnej nie mamy go na zdjęciu ;) Co do książki to jest na stronie 22. Twoje zamieszczone są na 21 .Ja ci powiem niech będą gdzie chcą bo może inna książka tylko aby bylo na zdjęciu o takim numerze jak ci podam.0-6286 :) Poza tym puszczając te samo starty to pompa też chodzi na sucho i jeszcze dodatkowo niszczy ukłąd tłokowo korbowy.Bo może rozwalic silnik lub urwać korbowód , pęknie wał i tp. Jedynie co ;) to że mniej rozładuje akumulator i nic poza tym. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym rysunkiem to mój błąd, rzeczywiście zapodalem z 21 str. Poniżej już właściwy.

Tak jest http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Jest to prawidłowy przewód idący od pompy do zbiornika paliwa. I na tym przewodzie odpowietrzamy.Wyciągając przez pompę paliwo w kierunku zbiornika paliwa Aby ktoś nie pomylił i tłoczył :lol: bo w ten sposób nigdy by nie doszło do odpowietrzenia :?: Oczywiście jezeli mamy juz zapowietrzony to efekt będzie lepszy i szybszy gdy zalejemy filtr do pełna . I na przekręconym zapłonie. ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich i prosze o rade dwa dni temu wymienilem filtr paliwa w zafirze 2.0dti i od tego czasu gdy rano uruchomie silnik to po 40sekundch gasnie i nie daje sie uruchomic dopiero na zaciag zapala po 100 metrach holowania bardzo prosze o rade pozdrawiam http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/crying.gif :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności