Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie o napięcie EGR'a.

Op-Com pokazuje mi ciągle 0,74V (Wartość rzeczywista pozycji EGR) zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, czy tak ma być? nie powinno się to zmieniać?

Co prawda pozycja Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego) zmienia sie aktywny-nieaktywny

 

Załączam logi z OP-COM:

 

  • Napięcie akumulatora,14.4 V
  • Glówny przekaznik,Aktywny
  • Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
  • Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.97 V
  • Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
  • Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
  • Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
  • TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.68 V
  • TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.35 V
  • Obliczona pozycja przepustnicy,2 %
  • Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
  • Prędkość silnika,833 obr/min
  • Pożądana prędkość jałowa,810 obr/min
  • Przepływomierz powietrza,1.20 V
  • Przepływomierz powietrza,5 kg/h
  • Temperatura cieczy chłodzącej,2.22 V
  • Temperatura cieczy chłodzącej,51 °C
  • Temperatura powietrza wlotowego,3.92 V
  • Temperatura powietrza wlotowego,9 °C
  • Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.5 V
  • Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
  • Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.59 V
  • Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),340 kPa
  • Sensor zbiornika paliwa,1.45 V
  • Sensor zbiornika paliwa,31 Mala predkosc
  • Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
  • Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
  • Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
  • Prędkość pojazdu,0 km/h
  • Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
  • Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.74 V
  • Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
  • Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
  • B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
  • B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),156 mV
  • B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
  • B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
  • B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
  • B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
  • B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-5 %
  • B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),12 %
  • O2 Pętla sensora,Zamknięte
  • Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
  • Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
  • Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
  • Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
  • Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
  • Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Zał
  • Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
  • Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
  • Pozostały stan oleju,127 %
  • Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny
  • Status zapłonu,Zał 12V
  • Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,15 %
  • Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.60 V
  • Prędkość silnika,1 667 obr/min
  • Czas wtrysku,3.4 ms
  • Kat zwarcia styków,1.6 ms
  • Kat wyprzedzenia zaplonu,10.2 CA
  • B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.3 mV
  • Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
  • Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
  • Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
  • Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
  • Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
  • Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
  • Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
  • Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
  • Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
  • Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2
  • Wzbogacenie siły,Nieaktywny
  • Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
  • Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
  • Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
  • Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
  • Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
  • Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
  • BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
  • Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
  • BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
  • Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay

 

Druga sprawa jaka mnie zastanawia to wskazanie predkości silnika, w jednym odczyt jest 833 a w drugim 1667, tak ma być?

dzięki za porady, walcze z błędem P0170 i do tego czasem nie moge odpalić auta na cieplym silniku (poczekam pare minut i pali OK)

Edytowane przez lukkiil

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73849-corsa-c-12-twinport-pytanie-o-egr/
Udostępnij na innych stronach

Ale błąd P0170 dotyczy sondy lambda?

Sprawdzałes ją?

W Vectrze C miałem podobny problem że nie odpalał na ciepłym- okazało sie że czujnik położenia wału nawala jak sie zagrzeje.

Sprawdz jeszcze cisnienie paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73849-corsa-c-12-twinport-pytanie-o-egr/#findComment-610574
Udostępnij na innych stronach

P0170 nieprawidłowy skład mieszanki na pierwszym cylindrze

w jakim zakresie powinna pracować sonda 1 i sonda 2?

czyściłem czujnik wałka rozrządu i czujnik położenia wału i zobacze czy będzie poprawa z odpalaniem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73849-corsa-c-12-twinport-pytanie-o-egr/#findComment-610577
Udostępnij na innych stronach

u mnie wyszukiwarka dziala

http://forum.opel24.com/index.php?s=6e145d7aacda39186f0b64ee73e43bf0&app=googlecse#gsc.tab=0&gsc.q=zakres%20prac%20sondy

 

co do czyszczenia czujnikow to malo kiedy to pomaga ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73849-corsa-c-12-twinport-pytanie-o-egr/#findComment-610580
Udostępnij na innych stronach

jeździłem z podłączonym op-comem i zawsze było 0,74V

co prawda pozycja

  • Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego)

zmienia sie z nieaktywny-aktywny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73849-corsa-c-12-twinport-pytanie-o-egr/#findComment-610818
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że masz prawidłowow wybrany rocznik auta, model silnika itd .. czasami tzw. PIDy są inaczej poustawiane w kolejnych modelach .. i jest przekłamanie odczytu wartości


po drugie widze, że temperatura płynu chłodzacego to tylko 51C .. EGR działa od jakiejś temperatury dlatego warto sprawdzac na rozgrzanym silniku ..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73849-corsa-c-12-twinport-pytanie-o-egr/#findComment-610820
Udostępnij na innych stronach

więc EGR raczej działa bo na ciepłym napięcie się podniosło do 0,86V

 

dziś w aucie zaczely latać obroty tzn na rozgrzanym silniku same podnosza sie do ok 1200rpm i przy dodaniu gazu wolno schodzi z obrotów, potem za jakiś czas spadają do 800rpm

mam błąd P0170

zauważyłem że

  • B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1) zmienia sie co chwile z aktywny na nieatkywny i tak w kółko
  • B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1) szybko zmienia sie od 98mV do 801mV

natomiast druga sonda na luzie:

  • B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny i tak jest cały czas
  • B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),470 mV
  • B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Bogata

to normalne?

czy czujnik temperatury moze miec wplyw na ten błąd P0170? bo np komputer pokazuje 100st a zegar 90 ;/

Edytowane przez lukkiil
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73849-corsa-c-12-twinport-pytanie-o-egr/#findComment-611228
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności