Skocz do zawartości

Problemy z krokowcem i temperaturą silnika astra c14nz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może jakiś znawca mi pomoże bo osobiście mnie już trafia.

We wrześniu bylem zmuszony do wymiany silnika i po wymianie zaczęły sie schody. Gdy silnik sie zagrzeje i zostawie auto na parę minut na wolnych obrotach to po jakiś 2 minutach zapali sie check kod błedu 35 (silnik krokowy nie właściwa liczba kroków). Podmieniłem krokowca, szczelność dolotu też sprawdzona więc lewego powietrza nie łapie. Obrotomierz pokazuje obroty ok 900/min. Kolejny problem to temperatura na wskaźnikach. Silnik gorący a wskazówka ledwo sie podniesie ponad tą grubszą kreskę. Czujnik temp jest założony nowy. Ma może ktoś pomysł co do tych 2 problemów? Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73866-problemy-z-krokowcem-i-temperatur%C4%85-silnika-astra-c14nz/
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć do Op.coma i zobaczysz jaką temp. pokazuje komputer. Wyczyść może najpierw krokowca.

Przeczytaj ten post: http://forum.opel24.com/topic/22680-blad-35-astra-f-c14nz-92/

Może ci to trochę pomoże.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73866-problemy-z-krokowcem-i-temperatur%C4%85-silnika-astra-c14nz/#findComment-610882
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze masz odpięty jakiś wężyk od podciśnienia lub uszkodzona któraś tulejka gumowa w którą się te wężyki wciska.Ja bym jeszcze wymienił na wszelki wypadek uszczelkę pod przepustnicą i tą od puchy plastikowej nad przepustnicą

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73866-problemy-z-krokowcem-i-temperatur%C4%85-silnika-astra-c14nz/#findComment-611038
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze masz odpięty jakiś wężyk od podciśnienia lub uszkodzona któraś tulejka gumowa w którą się te wężyki wciska.Ja bym jeszcze wymienił na wszelki wypadek uszczelkę pod przepustnicą i tą od puchy plastikowej nad przepustnicą

Dzięki za sugestie. Zerknę jutro za dnia.Jak dalej się nic nie zmieni to sie odezwę.

Edytowane przez arti079

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73866-problemy-z-krokowcem-i-temperatur%C4%85-silnika-astra-c14nz/#findComment-611059
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze jak radzi Gawlak jak szybko nagrzewa się wąż od termostatu do chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73866-problemy-z-krokowcem-i-temperatur%C4%85-silnika-astra-c14nz/#findComment-611080
Udostępnij na innych stronach

Problem z krokowcem rozwiązany. Okazało się, że źle był podpięty jeden z węży od podciśnienia. Zamienione były węże od pokrywy zaworów i wąż od czujnika ciśnienia. Co do temperatury dalej szukam. Jeszcze raz dziękuję za sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73866-problemy-z-krokowcem-i-temperatur%C4%85-silnika-astra-c14nz/#findComment-611815
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie wiem czy znalazłeś rozwiązanie z temperaturą, ale coś Ci zasugeruję - prawdopodobnie masz nieprawidłowy czujnik lub niewłaściwy typ wskaźnika. Miałem to samo, długo walczyłem, wymieniałem termostaty a temperatura była nadal przed pierwszą kreską. Wstawiałem nawet tektury przed chłodnicę i to była najgłupsza rzecz jaką można zrobić. Wskazówka przed pierwszą białą kreską pokazuje, że silnik ma idealną temperaturę! Kiedyś na neci natknąłem się na fotkę wskaźnika, gdzie na pierwszej białej kresce jest idealnie 90 stopni. Zerknij tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1550457.html#7571508to zrozumiesz o czym piszę. Ja odpuściłem temat, bo wiem, że temperatura przed pierwszą kreską jest ok - jeżeli jesteś bardziej dociekliwy, to szukaj odpowiedniego czujnika i daj znać jaki model jest odpowiedni do którego typu wskaźnika : SMILE :

 

Odnośnie błędu 35 też Ci miałem pisać, bo kiedyś miałem podobną sytuację, że po czyszczeniu przepustnicy nie założyłem wężyka na kolektor i zapalił się check, ale widzę, że już wpadłeś na rozwiązanie.

Problem, który przytoczyłeś idealnie pokazuje, że błąd/błędy to jedynie sugestia tego gdzie może być problem, a nie ślepe wskazanie zepsutego elementu w które trzeba bezwarunkowo wierzyć.

Niestety wielu mechaników patrzy jak małpy w interfejsy diagnostyczne i jedyne co parafią zrobić, to wymieniać kolejne elementy, błędy kasować i brać za to hajs. Od mechanika oczekuję, że wie dokładnie jak funkcjonują procesy w silniku i wymagam umiejętności myślenia przyczynowo skutkowego, ale o takich to coraz trudniej : SMILE :

Szerokości!!

 

PS. błąd 35 można w poprawnie działającym silniku wywołać nawet przez umiejętne odłączenie i podłączenie sterowania silnika krokowego ;)

Edytowane przez szupek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73866-problemy-z-krokowcem-i-temperatur%C4%85-silnika-astra-c14nz/#findComment-615234
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że źle był podpięty jeden z węży od podciśnienia. Zamienione były węże od pokrywy zaworów i wąż od czujnika ciśnienia

dlatego opisuje sie co gdzie idzie albo robi zdjecia

pozniej dochodz co zle podlaczone

i takie kwiatki wychodza

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73866-problemy-z-krokowcem-i-temperatur%C4%85-silnika-astra-c14nz/#findComment-615239
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności