Gość Rafal886 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Witam Jestem tu nowy i proszę o porady odnośnie silnika jak w temacie - z16xep. Jestem posiadaczem auta prawie 2 lata. Po około 6 miesiącach od zakupu została założona instalacja LPG.Przed złożeniem silnik zaczynał delikatnie falować po rozgrzaniu się (po odpaleniu na zimnym pracuje równo po chwili jak sie nagrzeje-faluje) mechanik ocenił że to egr lub cewka jednak kazał jeździć jeżeli będzie sie coś działo to się zgłosić więc jeździłęm. Po roku czasu od zakupu auta pewnego razu podczas próby odpalenia auta podczas kręcenia tak jakby został odcięty zapłon ale po 3 kręceniu auto odpaliło i zaczął sie wydobywać z tłumika siwy dym i to zdażyło mi się z 2 razy i postanowiłem postawić auto do mechanika. Zacząłem sie domyślać że coś sie dzieje z głowicą. Mechanik po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdził że głowica była spawana i że spaw puścił i podparte sa zawory wydechowe. Postanowiłem zmienic głowicę na używana która byłą po kompletnych obróbkach.Od razu wymienione zostały świece zapłonowe. Po wymianie wszystko chodziło bez zarzutu jednak po przejechaniu około 3,5 - 4 tys km zaczeła sie ponownie nierówna praca tak jakby nie chodził na wszystkich cylindrach (pracował jak traktor). Znowu postawiłem auto do mechanika na początku nie wiedział co to moze byc bo niedawno był robiony remont jednak wyskakiwał błąd wypadania zapłonu więc został sprawdzony egr podmieniona cewka na sprawną z innego auta wymieniony czujnik temperatury oleju i ponownie wyszło że są podpatre zawory wydechowe i znowu niezbędna jest regulacja luzów zaworów. Wiec została wymieniona cewka i ponownie świece ponieważ w jednej była pęknięta porcelana i odwiedziłem gazownika żeby wyregulował gaz. Po naprawieniu auta jeżdżę do dziś zrobiłem około 2 tys km i ponownie po rozgrzaniu się silnika zaczyna sie póki co delikatnie nierówna praca i falowanie obrotów chociaż odczuwam jakby coraz troszkę mocniej to się nasilało. i ostatnio zapaliła się kontrolka "checka" jednak jeszcze nie zdążyłem odwiedzić mechanika żeby odczytać błąd.Nierówna praca pojawia sie i na benzynie i na gazie. Co moze być jeszcze przyczyną? i co jeszcze można zrobić? Widziałem że w tych modelach jest problem z zaworami i że co około 40 tys km trzeba sprawdzać luzy ale bez przesady nie co 4 tys km.Gazownik sugerował sprawdzić karalizator. Czy jedna z przyczyn moze być zapchany katalizator??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73905-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-rozgrzaniu-silnik-z16xep/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Ja zainteresowałbym się rozrządem czy nie przestawia się czasem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73905-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-rozgrzaniu-silnik-z16xep/#findComment-611690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafal886 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Rozrząd jest ok było sprawdzane czy sie nie przestawił po tym jak drugi raz była zdejmowana głowica. Póki co pojeździłem na benzynie "przegoniłem" tak troche mozniej auto żeby je odmulić i jakby troche się ustabilizowało jedynie jak sie przełączy na gaz to chwile nierówno chodzi ale jak bardziej sie rozgrzeje silnik to sie ustabilizowuje.Podobno wtryski Hana są bardzo delikatne dlatego tak się może dziać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73905-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-rozgrzaniu-silnik-z16xep/#findComment-612582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czesterbial Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Sterownik bym sprawdził pasuje pod takie dziwne objawy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73905-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-rozgrzaniu-silnik-z16xep/#findComment-612775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Pierwsze i jedyne co: XEP nie nadają się do gazu... Tak samo jak XER mają twarde szklanki. Wiecznie będzie problem z głowicą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73905-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-rozgrzaniu-silnik-z16xep/#findComment-612796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafal886 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Sterownik był sprawdzany jak i cała elektryka i wszytko ok. Słyszałem opinie że się nie nadaje do gazu ale i są opinie że na gazie jest przejechane ponad 100 km i jest ok tylko trzeba luzy zaworowe kontrolować co około 40.000 km ale trochę dziwne że po 3-4 tys km popiera zawory   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73905-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-rozgrzaniu-silnik-z16xep/#findComment-613017 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Może były źle wyregulowane?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73905-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-rozgrzaniu-silnik-z16xep/#findComment-613108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Regulacja zaworów w tym silniku polega na WYMIANIE popychaczy na właściwy rozmiar. Dlatego w ASO kosztuje worek kasy, bo 1 popychacz to koszt 96zł a jest ich 16 i w skrajnie niekorzystnym wariancie człowiek ma do zapłacenia 2500...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73905-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-rozgrzaniu-silnik-z16xep/#findComment-613109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.