Skocz do zawartości

Meriva z16se - problem z ogrzewaniem


Gość maciek1024

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maciek1024

Mam problem którego nie mogę zwalczyć od dłuższego czasu.

 

Meriva 1.6 8V Z16SE - brak, albo bardzo słabe ogrzewanie w środku samochodu.

 

Termostat pod rozrządem - więc zamontowany dodatkowy od Reno na wylocie wody z silnika.

 

na postoju:

Autko grzeje się do temperatury 80-90 stopni, termostat otwiera - woda idzie na chłodnicę, następnie zaczyna gotować się w zbiorniczku wyrównawczym (na wskaźniku ok. 95 stopni), po dłuższym czasie załącza się wentylator i delikatnie schładza wodę.

Kiedy zaczynam jechać, temperatura na wskaźniku opada do minimum !

 

Co ciekawe, jadąc wskaźnik pokazuje brak temperatury (wskazówka oparta o lewą stronę), a kiedy się zatrzymam i zgaszę, a następnie odpalę silnik to natychmiast podnosi się na 80-90 stopni (czy jest możliwe ze w okolicy czujnika temperatury zbiera się powietrze ?)

 

Z nawiewów ZAWSZE, niezależnie od sytuacji leci chłodne lub delikatnie letnie powietrze.

 

W nagrzewnicy wlot jest gorący, a powrót letni.

 

- zmieniłem płyn w układzie

- usiłowałem odpowietrzać

- odłączyłem nagrzewnicę

- odkamieniłem nagrzewnicę (zapobiegawczo, była czysta)

- przelewałem wodę przez nagrzewnicę i jest drożna

- odłączyłem powrót z nagrzewnicy i gdy zapalę silnik to woda leci (pompa działa prawidłowo)

- uszczelka pod głowica wygląda na dobrą (brak objawów uszkodzenia)

 

Już siły do tego nie mam - to jest banalny układ, a zwalczyć go nie mogę.

 

ps. pisząc o wodzie mam na myśli płyn odpowiedni do układu chłodzenia

 

Moim zdaniem zapowietrza się powrót do silnika tam gdzie wchodzi również powrót z nagrzewnicy - ale czy to możliwe i dlaczego ?

Dlaczego na wskaźniku temperatury mam 95 stopni, a woda się gotuje ? Może być uszkodzony czujnik, ale wentylator również włącza się z dużym opóźnieniem...

 

Myślę o wymianie oryginalnego termostatu, ale jestem przekonany że to nic nie zmieni...

Zamówiłem nowy korek - ale małe szanse aby to była przyczyna problemów.

 

Pomocy !

Edytowane przez maciek1024

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można rozumieć że pisząc woda masz wlany płyn chłodniczy nie wodę?

Opadanie wskaźnika mogło by świadczyć że termostat jest całkowicie otwarty.Pytanie tylko jakie masz węże od nagrzewnicy?Gorące czy nie ? Jak wygląda ten termostat od Renaulta?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciek1024

Można rozumieć że pisząc woda masz wlany płyn chłodniczy nie wodę?

tak, jest zaznaczone w poście :-)

Można rozumieć że pisząc woda masz wlany płyn chłodniczy nie wodę?

Opadanie wskaźnika mogło by świadczyć że termostat jest całkowicie otwarty.Pytanie tylko jakie masz węże od nagrzewnicy?Gorące czy nie ? Jak wygląda ten termostat od Renaulta?

 

Wlot do nagrzewnicy gorący, powrót letni (nagrzewnica drożna !)

(brak obiegu, zapowietrzona ?)

 

termostat Vernet 4495.89J (zmieniony już 2x ! temperatura otwarcia 89 stopni)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym jednak wstawił normalny taki jaki ma być termostat najlepiej Wahrel. Bo takie kombinacje różnie czasem działają i też tak miałem nim nie wymieniłem termostatu wraz z uszczelką !!!

 

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw spróbował odpowietrzyć na otwartym zbiorniku wyrównawczym - trzeba tylko to zrobić z głową.

I chyba coś masz nie tak z klapami w nagrzewnicy, albo może coś być nie tak z pompą wody.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze problem jak pisał toms.Nie wiadomo jak pracuje oryginalny termostat.Mysle że ze się przycina w jakiejś pozycji.Gdyby go wyjąć i zastosować ten od Renaulta to byłoby miarodajne.Jeżeli nie ma mokrych węży i końcówek w silniku i innych podzespołach to można wstępnie wykluczyć uszkodzenia i zapowietrzanie.Wlot nagrzewnicy gorący a wylot chłodny oznacza że przez nagrzewnicę płyn płynie i ona ciepło oddaje.Pytanie czy jest odpowiednie cisnienie w układzie?Możesz moim zdaniem spuścić płyn ile się da i bardzo pomału go zalewać aby dokładnie odpowietrzał się każdy element układu.Aby było jak najmniej pęcherzy powietrza.Ale myślę że bez wyjęcia termostatu oryginalnego się nie obejdzie.Gotowanie sie płynu może być powodem zacinania się termostatu lub przytkania któregoś węża.No i w sumie też bez winy nie może być korek .Ale gdyby był zatkany zawór upustowy w korku węże były by bardzo twarde.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czesterbial

Ja stawiam że to UPG właśnie teraz robię objawy podobne wskazówką robi co chce jak pokazuje że gorący to i tak wieje zimnym bo się za powietrza jedź niech sprawdza uszczelke chemicznie u mnie też nie było objawów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciek1024

 

Nagrzewnicę czyściłem octem i płynem do chłodnic, jest czysta i drożna - mam zamienić wlot z odpływem ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności