Skocz do zawartości
art1ek

Astra f 1.4 8V silnik za bardzo się grzeje

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam forumowiczów. Chciałbym opisać swój problem z asteroidem... Dodam, że przeczytałem już kilkanaście postów odnośnie temperatury w astrach i wiem, że jest dosyć wysoka, ale....

Problem pojawia się gdy jest ciepło na polu (powyżej 10stopni). Przy normalnej jeździe, wystarczy że zatrzymam się np na światłach 2min i jest jakieś większe wzniesienie to auto odrazu ma 100 stopni i włacza sie wentylator. Temp spada, ale moim zdaniem wolno. Nie wspominając w lecie jest katastrofa. Wentylator potrafi iść przez 15km. Wyminiłem pompe wody, termostat, chłodnicę, płyn, obieg drożny, ogrzewanie dobre. Ostatnio jakiś mechanik mi powiedział, że to może być wina źle zamontowanego parownika od gazu, ale nie chce mi się w to wierzyć. Macie jakieś pomysły? Dodam jeszcze, że jedyne co podejrzewam to chłodnica może być złom, bo nowa z allegro kosztowała 45zł i może ona jest za mało wydajna? Z drugiej strony na starej chlodnicy było tak samo z tego co pamietam, bo bylo to zaraz po kupnie auta. Żaden mechanik nie ogarnia tego tematu. Może ktoś na forum ma jakiś pomysł?

Edytowane przez art1ek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zly montaz gazu jest mozliwy

a takze

wadliwy termostat

uszkodzony czujnik

zapchana nagrzewnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Do gaziarza jestem umowiony na czwartek takze zobaczymy. Jesli chodzi o termostat to wydaje mi się, że jest ok, bi widać jak się otwiera przy ok 96 stopniach i odrazu spada do 90-92, chlodnica robi się gorąca. Czujnik temperatury ten w silniku czy na chlodnicy? A co do nagrzewnicy to jak sprawdzic czy zapchana? Aczkolwiek auto grzeje bardzo dobrze... Dodam, że u mnie normalna temperatura jest rowno 95 stopni i pracuje między 95-100. Ponizej 95 schodzi tylko w momencie otwarcia termostatu i zaraz wraca na 95. Nie jest to troche za duzo?

Edytowane przez art1ek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wskaźnik ci przekłamuje?Sprawdź na komputerze jaką masz temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie przekłamuje, bo przy 100 stopniach widać, że w wyrownawczym zaczyna bulgotać... Ale sprawdzę to, tylko znajdę kogos z kompem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś co napisałeś w ostatnim poście

 

Wydaje mi się, że nie przekłamuje, bo przy 100 stopniach widać, że w wyrownawczym zaczyna bulgotać
. To jest układ ciśnieniowy, poprzez to że jest w nim podwyższone ciśnienie woda/płyn w chłodnicy zaczyna bulgotać przy 120- 130 stopniach. Jeśli bulgocze przy 100 jak to jest przy normalnym ciśnieniu np. w czajniku znaczy, że układ ma nieszczelność. Prawdopodobnie korek od zbiorniczka wyrównawczego (bo one padają najczęściej), lub źle założona opaska na jakimś wężu (skoro były wymieniane chłodnice i takie tam inne rzeczy to może któregoś słabo docisnęli).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli to silnik 1.4 8V 60 koni, to tak te silniki mają.

mam tak, od 2009r. Na silniku, można jajka smażyć.

W trasie mam 95 stopni, chwila w korku 100stopni,

u mnie wentylator włącza się na 15-20 sekund zbija

temperaturę 96-97 i znowu 100, i się włącza i tak

w kółko. Ta ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak 1.4 8v i dokladnie mam jak napisałeś, tyle ze u mnie wentylator chodzi 1,5 a w lecie nawet 2 min. Ale to moze przez tą chłodnice. Troche mnie uspokoiłeś :-) skoro od 2009r tak jezdzisz to znaczy ze tak ma byc. Dziwne te ople....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kto ma opla, to ma hopla :biggrin:

jeszcze gaz, ma wyższą temperaturę spalania,

więc to też może wpływa na to, że ta temperatura

się utrzymuje tak wysoko.

Ale dla spokojności sumienia, to wszystko posprawdzaj,

z tym chłodzeniem, nie każdy przypadek jest taki sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały a za załączanie wentyla odpowiada termowłącznik w chłodnicy czy ecu?

Tu bym coś poszukał ewentualnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.