Skocz do zawartości
Dabl

przepływomierz powietrza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, krótko i na temat.

 

Pojawiła się na komputerze kontrolka emisji spalin (żółty silniczek).

Błąd wykazał, że problem tkwi w przepływomierzu powietrza.

Przepływomierz został wymieniony. Błąd zaświecił się ponownie po przejechaniu 30 km.

Jutro przepływomierz zostanie wymieniony ponownie bo być może był wadliwy.

 

Sprawdzone zostało dosłownie wszystko, egr, intercooler, przepustnica, kolektor, no dosłownie wszystko, wszędzie sucho, nigdzie ani śladu jakiejś usterki.

 

Czy ktoś kiedyś zmierzył się z takim problemem?

Proszę o pomoc, bądź ewentualne uwagi.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benzyna czy diesel???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jedziesz to nie brakuje mu mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radzę podpiąć pod porządny interfejs z możliwością sprawdzenia danych na żywo. Często są podawane parametry aktualne i do porównania oczekiwane. Kumaty mechanik powinien wybadać w jakich warunkach pojawia się problem. Sprawdź też szczelność układu dolotowego, czy nie ma jakiejś małej nieszczelności - chałupniczo to prostu psikaj plakiem po rurach dolotu i sprawdzaj czy obroty silnika nie wzrastają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten wąż

http://8.allegroimg.pl/original/20/60/18/57/07/6018570712 do sprawdzenia.strzelają często i daje błąd od przepływu powietrza.

 

A przepływomierz po wymianie trzeba w Insigni zalogować.

 

Jeśli oczywiście temat diesla się tyczy.

Edytowane przez BENY72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba logowac. Wogule co za nazwa. Nie wiesz po co jest przeplywomierz i co czego sluzy i tyle w temacie. Tak jak czujnik temperatury czy inny włącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozmawiamy o dieslu. co to za wężyk? bo nie otwiera się zdjęcie. może pomiędzy intercoolerem a przepustnica? coś o tym słyszałem, ale podobno cały.

 

Układ dolotowy, jeśli obroty wzrosną to znaczy, że mamy problem z czym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co Beny napisał jeżeli to 2,0cdti. Rura dolotowa biegnąca pionowo koło chłodnicy. Musi gdzieś mieć dziurę albo nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wesoł jak masz dostęp do GDS to sprawdź,ew.TIS powie to samo co ja.

 

Tak na marginesie,w CD 1.3 trzeba przypisać nawet wymianę koła zamachowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beny72 <brawo> ale nawet nie próbuj tego tłumaczyc :) generalnie insignia ma wiecej tematów do adaptacji po wymianie(np czujnik cisnienia DPF itd)przepływka oczywiscie tez wymaga adaptacji w gds2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty to wiesz,ja to wiem i jeszcze parę innych osób które robią to na co dzień,ale nie lubię jak ktoś wypowiada się o czymś co widział na youtubie albo coś gdzieś słyszał i poucza do tego.

Edytowane przez BENY72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz wymieniony ponownie, zaadoptowany, niestety błąd wyskoczył ten sam. Odstawie do serwisu, zobaczymy co powiedzą.

Ciekawi mnie ta rura dolotowa. ewidentnie samochód dostaje lewego powietrza i komputer od razu reaguje.

Spadek mocy jest odczuwalny czasami przy dużych prędkościach, wciskam gaz i nie czuje werwy, tak jakby się na chwile zawiesił.

 

Zobaczymy, mam nadzieję, że coś poradzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś ten wąż jak pisaliśmy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

został sprawdzony wąż pomiędzy intercoolerem a katalizatorem. Szczelny, wszystko gra.

Wyczytałem takie info na innych forach.

 

Jak odstawie do serwisu to zaproponuje taką diagnozę o jakiej mówisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabialem ten temat w opli i w fordzie. Fordy tez maja takie niby adaptacje. CO mozna zaadaptowac w przeplywomierzu jak ma pokazywac tylo wartosci poprawne ile powietrza przelatuje przez dolot?? Wystarczy wyjechac autem i przejechac sie kawalek by auto rozpoznalo pedal gazu w pozycji jalowej i maksymalnej i jakie sa wartosci dla tych warunkow i po sprawie. W fordzie adaptacja jest egr'a ale wystarczy tak zrobic i sprawa zalatwiona. Co nie znaczy ze bez tego auto nie bedzi ejechac czy bedzie mulaste. Praktycnzie nie odczujesz zmian czy z adaptacja czy bez. W aso to jeszcze pewnei uslyszysz ze aktualizacje softu wypadaloby zrobic za 220 zl jesli mnie pamiec nie myli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili w Insigni aczyna się naprawy od zmiany softu.Taka procedura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiem i daje to tyle co nic. Kolega tez moj mial a swoja audi A4 wlasnie problemy. Silnik 2.0 TFSI. Fajny bo z DSG i kupa mocy pod maska. Zaczely sie problemy i powod to pompa w baku bo ta druga niby okej. Wymienil pompe- piekielnie droga tak nawiasem mowiac.Jakies tam problemy ze skrzynia zaczynaly sie. aktualizacja softu w sterze skrzyni i jest okej. Tylko powiedz sam czy nie uwazasz z ekilka lat jedzenia i skryznia sprawowala sie okej a teraz zaczelo sie cos dziac i czy ta aktualizacja to nei odwlecenie tej usterki i ze tak powiem zmniejszenie zakresu czulosciowego w sterowniku skrzyni by nie reagowała głupkowato i nei zmieniala biegow raz w dol raz w dore. Ewidentnie cos sie krzaczy w skrzyni a aktualizacja softu jej nie wyleczy-daje reke uciąć.

Tak samo z takimi rzeczami jak adaptacje przepustnicy czy inneych rzeczy nie sa takie konieczne do konca. Silnik sam rozpozna, nauczy sie co i jak.

Edytowane przez wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, po wymienionym (poraz 2) przepływomierzu powietrza ponownie zapalił mi się czerwony serwis.

Wróciłem od mechanika zdenerwowany, zgasiłem auto, za pół godziny odpaliłem błąd nadal się świecił.

 

Dziś stwierdziłem że pierdziele, pojeżdżę troszkę. Odpaliłem auto, błąd się pokazał. przejechałem kilkanaście km, zgasiłem samochód, za chwile ponownie odpaliłem i od tamtej pory bład się nie pokazuje.

CZy to jest realne żeby insignia musiała przetrawić wymienę przepustnicy? żeby właśnie po pedale gazu itp rozpoznała wartości?

Dla mnie trochę dziwne ale zadawlające, błąd powinien pokazywać się za każdym razem kiedy odpalam auto a w tym momencie się to nie dzieje.


poza tym, jak już wcześniej wspomniałem, przepustnica byłą adaptowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w końcu przepustnica czy przepływomierz???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak nie było robionej adaptacji po wymianie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.