Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na postoju po zapaleniu silnika koło kierownicy obraca się w lewo do oporu.

Jazda jest możliwa ale kierownica chce odbijać w lewo. Po odpięcu wspomagania jedzie prosto bez ścigania. Na postoju też ok.

Geometria sprawdzona - OK. Podejrzewam czujnik kata skrętu, lub sterownik wspomagania.

Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze ewentualnie mógłbym sprawdzić żeby dokładnie zdiagnozować problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że diagnoza, którą postawiono jest słuszna. Moim zdaniem nic innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik był źródłem problemów, naprawione, do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkręcili cię :) skalibrowali po prostu czujnik skrętu. Tyle z mojego doświadczenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkręcili cię : SMILE : skalibrowali po prostu czujnik skrętu. Tyle z mojego doświadczenia...

Robiłem to w zaprzyjaźnionym warsztacie, a mechanik to mój kumpel. Za usługę wymiany + zgranie sterownia z komputerem zapłaciłem 170 zł wiec nie czuję się wkręcony. Części kupiłem i dostarczyłem sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Cieszę się że znalazłem ten wątek.

 

W mojej Corsie E wprawdzie kierownica na postoju stoi w miejscu ale, podczas przyspieszania samochód wybitnie ściąga w lewo a kierownica nie ustawia się w położeniu neutralnym - lecz jest lekko (dosłownie pół do jednego stopnia) przekręcona w lewo.

 

Skutkuje to tym że podczas przyspieszania trzeba kierownicę "trzymać" i kontrować - jest wyczuwalny lekki opór.

 

Byłem już z tym w dwóch serwisach (Tarnów - Auto Ring, i Kraków - Euromarket) ale wg obu z samochodem jest wszystko w porządku (geometria, ciśnienie w oponach i w ogóle cuda na kijku) a wg mnie (mam jeszcze Astrę B z 2000 która idzie jak po szynie) samochód wybitnie ma tendencję do jazdy w lewo - zwłaszcza przy przyspieszaniu.

 

Jak definitywnie stwierdzić to przed serwisem aby przyjęli argumentację?

 

pozdrawiam

High

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. pomiar geometrii z wydrukiem.

2. kalibracja czujnika kąta skrętu

 

Zakładam, że auto nie jest przeklepaną wiatą przystankową po zderzeniu z czołgiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem inaczej jak podjechać do rzeczoznawcy w PZMOT i z jego ekspertyzą dopiero jechać do ASO.

Może wtedy zaczną auto dokładniej sprawdzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witam!

Cieszę się że znalazłem ten wątek.

 

W mojej Corsie E wprawdzie kierownica na postoju stoi w miejscu ale, podczas przyspieszania samochód wybitnie ściąga w lewo a kierownica nie ustawia się w położeniu neutralnym - lecz jest lekko (dosłownie pół do jednego stopnia) przekręcona w lewo.

 

Skutkuje to tym że podczas przyspieszania trzeba kierownicę "trzymać" i kontrować - jest wyczuwalny lekki opór.

 

Byłem już z tym w dwóch serwisach (Tarnów - Auto Ring, i Kraków - Euromarket) ale wg obu z samochodem jest wszystko w porządku (geometria, ciśnienie w oponach i w ogóle cuda na kijku) a wg mnie (mam jeszcze Astrę B z 2000 która idzie jak po szynie) samochód wybitnie ma tendencję do jazdy w lewo - zwłaszcza przy przyspieszaniu.

 

Jak definitywnie stwierdzić to przed serwisem aby przyjęli argumentację?

 

pozdrawiam

High

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

 

 

Witam i jak rozwiązałeś problem bo tez posiadam corse e która sama skręca w lewo kupiłem auto po lizingu 6 miesięczne ma jeszcze 1,5 roku gwarancji 3 razy bylem w aso i problem jest nadal kola wyważone, geometria ok Powiedział mi serwisant ze po to jest kierownica zeby ja trzymać a mnie kurwica chyta

Edytowane przez MariuszKas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jedź do innego mechanika niech ci sprawdzi kalibrację jak pisał Arkos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.