Gość acp___ Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 W sobotę padł mi mechanizm elektrycznego podnoszenia szyby kierowcy, usterka mechaniczna, a nie elektryczna. Szyba od jakiegoś czasu w połowie otwarcia/zamknięcia najpierw przeskakiwała, a przy jednej z prób zamknięcia coś strzeliło i tak została. Podratowałem to na szybko w sobotę, zablokowałem mechanizm w górnej pozycji mechanicznie. Szukam teraz mechanizmu używanego, by wymienić. Vectra C 2007r. Czy ten mechanizm będzie pasował? http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-opel-vectra-c-signum-i6196906365.html Ten mogę mieć już jutro. Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie? Biorę pod uwagę również aukcje: http://allegro.pl/vectra-c-mechanizm-opuszczania-szyb-lewy-przod-i6236691183.html http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-lewy-przod-vectra-c-i5594196831.html#thumb/2 http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-opel-vectra-c-lewy-prz-i6248504684.html http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-opel-vectra-c-przod-i6224467966.html#tabsAnchor Druga kwestia, to sama wymiana. Szukałem na forum tematu, ale robię to chyba jakoś nie udolnie bo nie znalazłem nic o wymianie w tym konkretnym modelu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość acp___ Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Przyczyna nie działającej szyby powyżej. Szyba na założonym sprawnym używanym mechanizmie nie podnosi się idealnie równo, dół idzie nieco wolniej i pod koniec ruchu tył szyby dopiero dochodzi. Szpary nie ma, ale nie działa to tak jak prawa (pasażera) strona. Czy to kwestia regulacji?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majowy86 Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Witam! Odświeżę wątek. Z tego co widzę, to niezbyt wiele osób wypowiada się na temat wymiana elektrycznego podnośnika szyby. Wiadomo, że jest to niezbyt przyjemna robota. Może jednak ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami? W jakiej pozycji najlepiej ustawić mechanizm żeby go wyjąć, a następnie włożyć następnie nowy? Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2019 A może nie każdy jest psuja i musi wymieniać? Rób fotorelację, może ty komuś pomożesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2019   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majowy86 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Dzięki [mention=37019]adam1954[/mention] ! Postaram się zrobić fotorelację. Może na zdjęciach będzie jeszcze bardziej klarowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 No na pewno zdjęcia będą lepsze. Czekamy na foto   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majowy86 Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Witam, Wczoraj wymieniłem mechanizm. To był mój debiut jeśli chodzi o wymianę tego czarciego urządzenia w VC... Łapy zdarte... Sama przekładka po podpowiedziach @adam1954 to był pikuś... 20 minut roboty... Najgorsze było to, żeby ustawić mechanizm tak, żeby na samej górze nie robiła się szpara i szyba równo się zsuwała. Koszmar... Spedziłem nad tym 1,5 godziny... Wkońcu się udało, ale ideał to nie jest, a ja lubię jak jest dobrze, dlatego może podpowiecie jak to wyregulować? Ja to robiłem tak, że zwolniłem śruby zaznaczone na foto i naciągałem tą końcówkę ramienia zaznczonego X w prawą stronę... Coś tam się udało wywalczyć, ale jak sam wspomniałem... Jak z fabryki to nie jest...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Poczekaj. Mechanizm jest typu X ? To podobnie jak u mnie, powinna być na dole mechanizmu krótka prowadnica pomocnicza. Właśnie nią reguluje się położenie szyby. Powinna mieć regulację góra/dół na obu swoich końcach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majowy86 Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Mechanizm jest typu X. Porusza się po 2 głównych prowadnicach (nr 1 i 2) i jednej krótkiej pomocniczej [własnej] (nr 3). Jedyne racjonalne podejście to próba naprężenia go w miejscu, które oznaczyłem jako "X". Tylko, że tu jest pies pogrzebany... Naciągniesz za bardzo w którąś stronę, to może się wygiąć mechanizm. Miałem tak i z pierwszym i drugim mechanizmem - który montowałem wczoraj, na szczęście dało się go klepnąć młotkiem i nie wygiął się w "ósemkę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.