Skocz do zawartości
acp___

VC07 - mechanizm podnoszenia szyby kierowcy - wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

W sobotę padł mi mechanizm elektrycznego podnoszenia szyby kierowcy, usterka mechaniczna, a nie elektryczna. Szyba od jakiegoś czasu w połowie otwarcia/zamknięcia najpierw przeskakiwała, a przy jednej z prób zamknięcia coś strzeliło i tak została. Podratowałem to na szybko w sobotę, zablokowałem mechanizm w górnej pozycji mechanicznie.

Szukam teraz mechanizmu używanego, by wymienić. Vectra C 2007r.

Czy ten mechanizm będzie pasował? http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-opel-vectra-c-signum-i6196906365.html

Ten mogę mieć już jutro. Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie?

 

Biorę pod uwagę również aukcje:

http://allegro.pl/vectra-c-mechanizm-opuszczania-szyb-lewy-przod-i6236691183.html

http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-lewy-przod-vectra-c-i5594196831.html#thumb/2

http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-opel-vectra-c-lewy-prz-i6248504684.html

http://allegro.pl/mechanizm-opuszczania-szyb-opel-vectra-c-przod-i6224467966.html#tabsAnchor

 

Druga kwestia, to sama wymiana. Szukałem na forum tematu, ale robię to chyba jakoś nie udolnie bo nie znalazłem nic o wymianie w tym konkretnym modelu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WP_20160615_17_41_43_Pro.jpg

WP_20160615_17_41_48_Pro.jpg

 

Przyczyna nie działającej szyby powyżej. Szyba na założonym sprawnym używanym mechanizmie nie podnosi się idealnie równo, dół idzie nieco wolniej i pod koniec ruchu tył szyby dopiero dochodzi. Szpary nie ma, ale nie działa to tak jak prawa (pasażera) strona.

 

Czy to kwestia regulacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Odświeżę wątek. Z tego co widzę, to niezbyt wiele osób wypowiada się na temat wymiana elektrycznego podnośnika szyby. Wiadomo, że jest to niezbyt przyjemna robota. Może jednak ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami? W jakiej pozycji najlepiej ustawić mechanizm żeby go wyjąć, a następnie włożyć następnie nowy? Pozdrawiam!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może nie każdy jest psuja i musi wymieniać? :)

 

Rób fotorelację, może ty komuś pomożesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-03-31_095725.png

 

2019-03-31_095745.png

 

2019-03-31_095758.png

 

2019-03-31_095823.png

 

 

 

 

 

 

 

 

2019-03-31_095844.png

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki [mention=37019]adam1954[/mention] ! Postaram się zrobić fotorelację. Może na zdjęciach będzie jeszcze bardziej klarowanie.

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na pewno zdjęcia będą lepsze.

Czekamy na foto:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wczoraj wymieniłem mechanizm. To był mój debiut jeśli chodzi o wymianę tego czarciego urządzenia w VC... Łapy zdarte...

Sama przekładka po podpowiedziach @adam1954 to był pikuś... 20 minut roboty...

Najgorsze było to, żeby ustawić mechanizm tak, żeby na samej górze nie robiła się szpara i szyba równo się zsuwała. Koszmar... Spedziłem nad tym 1,5 godziny...

Wkońcu się udało, ale ideał to nie jest, a ja lubię jak jest dobrze, dlatego może podpowiecie jak to wyregulować?

 

Ja to robiłem tak, że zwolniłem śruby zaznaczone na foto i naciągałem tą końcówkę ramienia zaznczonego X w prawą stronę... Coś tam się udało wywalczyć, ale jak sam wspomniałem... Jak z fabryki to nie jest...


 

mechanizm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj.

Mechanizm jest typu X ?

To podobnie jak u mnie, powinna być na dole mechanizmu krótka prowadnica pomocnicza.

Właśnie nią reguluje się położenie szyby.

Powinna mieć regulację góra/dół na obu swoich końcach.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm jest typu X.

Porusza się po 2 głównych prowadnicach (nr 1 i 2) i jednej krótkiej pomocniczej [własnej] (nr 3).

Jedyne racjonalne podejście to próba naprężenia go w miejscu, które oznaczyłem jako "X".
Tylko, że tu jest pies pogrzebany... Naciągniesz za bardzo w którąś stronę, to może się wygiąć mechanizm.
Miałem tak i z pierwszym i drugim mechanizmem - który montowałem wczoraj, na szczęście dało się go klepnąć młotkiem i nie wygiął się w "ósemkę".

 

mechanizm2.jpg

mechVC.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba regulować z głową, a nie nacisnąć i szyba sama jedzie do końca.

najpierw zrozumieć mechanikę działania mechanizmu (najlepiej na szybie pośrodku), później regulować, bo będzie wiadomo, co w którą stronę ruszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ja37 z głową wszystko było robione. Wiem jak mechanizm działa. Wiele ludzi piszę o tym, że szyba krzywo się zsuwa. Wielu radzi, żeby smarować smarem silikonowym jak nie wjeżdza poprawnie w uszczelkę. Tak zrobiłem. Nieco to sytuację poprawiło. Sęk w tym, że nie jest to rozwiązanie idealne (sam podnośnik szyby). Ostatnio wymieniałem też mechanizm podnoszenia szyby w Megane Ph I i uwierz mi, że pomimo tego,  że to francuz, to wszystko spasowane idealnie i szybka jeździ po prowadnicach aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadne rozwiązanie nie jest idealne jeśli nie naprawisz całkowicie mechanizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm musi być naprawiony w całości, naprawa po części nie ma najmniejszego sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i odgrzeje temat. Mam ten sam problem, znaczy sie jakies dwa miesiące temu wymienilem cały mechanizm. Stary nie wiem czemu cały sie pogiął. Kupiłem uzywke na allegro i wymieniłem. Problem (moze niewielki) polega na tym ze szyba przy koncówce zamykania troszke za mało wsuwa sie w tą czesc drzwi od strony słupka. Dziś znów z tym powalczylem i jest troche lepiej ale jeszcze moglo by byc lepiej porównując drzwi po drugiej stronie. Chyba nie da sie ustawic tak jak bylo przed wymianą.... A moze ktos ma jakąś sprawdzoną metode...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótka prowadnica - tym ruszałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na mysli prowadnice uwzglednioną na powyzyszych fotkach pod nr. 3 to nie ruszałem. Z prostego powodu, nie ma na niej zadnej mozliwosci regulacji. Myslałem ze odwrócenie jej koncami ma jakis wplyw ale przyjrzalem sie i jednak nie. Z resztą po dokladnych ogledzinach calego mechanizmu mozliwosc regulacji jest tylko za pomocą sruby "X" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.