Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika Opel Zafira 1,8


Gość okej-74

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem, układ szczelny, wiązka do sondy cała. Przeczyściłem wtyczki od sondy nic nie pomogło.

Dzisiaj chyba uda mi się kupić oryginalną ale używaną przepływkę, niestety od Vectry ale może będzie dobrze.

Na allegro znalazłem podróbkę, ale nie wiem czy lepsza będzie oryginalna używka czy nowa podróbka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zakupiłem przepływomierz. Wykasowałem błędy. Po krótkiej teście wyskoczyły błędy:

0110 - czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka

0130- czujnik O2 (bank 1 czujnik1) usterka

co mogę z tym zrobić? o czym świadczą te błędy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0110 masz zwarcie do masy w czujniku temp.powietrza wlotowego.

0130 zwarcie w obwodzie prądowym.

Pomierz najpierw samą sondę a potem przewody we wtyczce od sterownika do sondy.Czy nie ma zwarcia w wiązce.

Z czujnikiem to samo

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wykonać pomiar sondy i sterownika? Które kable w wtyczce sterownika są z sondy? Jak i którą wtyczkę wypiąć? Podmieniłem na chwilę używaną sondę i to samo. Nie jestem pewny sprawności tej podmienionej używanej sondy, więc na pewno pomierzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Cześć.

Zafira A 1.8 Z18XE LPG

Ostatnio wsiadając do auta żonki zauważyłem że jakiś słabszy,(takie przejażdżki dookoła komina)ale zwaliłem to "może gaz inny". Na zimnym trzeba było trochę poczekać bo pedał gazu reagował z opóźnieniem i dusiło silnik. Dopiero na trasie 50 km zauważyłem że nie ma czym jechać, dochodził do 3000 obr i zaczęło go dusić, szarpać na każdym biegu -żadnych błędów. Z gazem od dołu też trzeba było delikatnie, płynnie bo też go dusiło i szarpało. Przełączyłem na Pb, redukcja III i gaz, w okolicach 3-3,5 tys obr zaczął szarpać, zaświecił się check i pod wzniesienie ledwo się doczłapałem. Na luzie silnik chodził nierówno nie wchodził na obroty. Wyłączyłem silnik i uruchomiłem od nowa - check się świecił ale silnik pracował równo. Sprawdziłem na miejscu ELM-em: P0302 ,P0303 nie występuje, P0110 obecny. Skasowałem dwa pierwsze, P0110 nie dało się skasować, ale na desce nic się nie wyświetlało. Ruszyłem dalej ale tylko do 3000obr - dalej już go nie męczyłem. W domu podmieniłem przepływkę (też tylko w OpCom jest P0110 Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejście), cewkę, sprawdziłem świece (wymieniane 20000km temu)brązowe nie zakopcone. bez poprawy. poluzowałem kolektor wydechowy i samochód ożył, wchodził na obroty 5tys-6tys- dalej nie ciągnąłem. Wydłubałem wnętrze katalizatora i tak złożyłem.

Błedy się nie wyświetlają na desce.

Dalej jak jest zimny to silnik chodzi nierówno, z początku źle reaguje na pedał gazu, jak zacznę jechać to od dołu poszarpuje do 2500obr dalej już OK. Jak jest rozgrzany to tylko od dołu poszarpuje, jak wejdzie na obroty to idzie ile się mu da.Raz szarpnięcie wyrzuciło P0302(check) było czuć że jeden cylinder nie pracuje- ponowne uruchomienie silnika pomogło ale żeby check zniknął musiałem go skasować.

Dalej mam problem z P0110 Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejście, którego podczas pracy silnika nie mogę skasować bo jest cały czas obecny -

przeczytane z OpCom

-temperatura powietrza wlotowego 5V 

-temperatura powietrza wlotowego -40stopni C

zauważyłem że na biegu jałowym te wartości się zmieniają na 1,78V i np 23stopnie C i wówczas błąd da się skasować, ale za chwilę znowu jest 5V i -40stopni. Wszystko jest w logu kolumna Q i kolumna R - jest nagrane 155sekund.

Co zrobiłem?

Wyczyściłem punkty masowe przy akumulatorze, połączenie z karoserią obok zbiorniczka wyrównawczego, przy sterowniku silnika też był mały kabelek masowy i przy alternatorze.

Tak historia, może długa, ale chyba wszystko wyjaśniłem. 

Jeżeli ktoś może , zechce pomóc to dla zgłębienia tematu udostępniam logi z OpCom.

Dziękuję.

2022-05-03 1254 live zimny i jazda.xlsx 2022-05-03 1326 live zmienia się napięcie przepływki .xlsx 2022-05-01 live jazda III bieg do 5000 P0110.xlsx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odpiąć wtyczki od przepływu i od sterownika i sprawdzić ciągłość? 

O ile przepływka ma 4 przewody to które dziurki we wtyczkach od sterownika należy sprawdzić?

Już sprawdziłem. Wszystkie dzwonią.

Sprawdziłem też czy nie ma pomiędzy nimi nawzajem przejścia - nie ma.

Sprawdziłem tylko w górnej wtyczce sterownika - wystarczy?

Nie jestem mechanikiem dlatego pytam.

20220504_185507~2.jpg

Edytowane przez cor_zaf
uzupełnienie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2022-05-04_193207.png

 

 

Te piny od przeplywki

 

27 do pinu 2 w przepływce

43 do pinu 3 w przepływce

 

 

 

 

2022-05-04_193340.png

 

 

 

 

To pin od czujnika temp powietrza wlotowego.

41 do pinu 1 w przepływce

 

Pin 4 w przepływce do bezpiecznika nr 62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności