Jump to content
jkl

Meriva A - dziwny problem ze ściąganiem podczas jazdy

Recommended Posts

Witam,

 

Mam bardzo dziwny problem ze ściaganiem podczas jazdy. Sprawa wyglada tak, ze Meriva sciagala mi w lewo. Wykonalem zatem test zbieznosci i wyszlo wszystko w normie. Nastepnie wymienilem łaczniki stabilizatora. Auto w prowadzeniu poprawilo sie, jednak w dalszym ciagu pozostalo sciaganie w lewo (moze troszeczke w mniejszym stopniu). Ponownie udalem sie do warsztatu, gdzie wykonana byla zbieznosc. Mechanik w celu poszukiwania problemu zamienil mi tylne kola z przednimi (przednie lewe na tyle lewe - nie krzyzowo). Niestety problem w dalszym ciagu pozostal. Zamienil wiec przednie kola stronami i... Meriva zaczela sciagac w prawo! Niestety musielismy z powrotem zamienic kola na poprzednia pozycje (sciagajaca w lewo), gdyz opony nie pozwalaja na takie uzytkowanie. Dodam, ze na zimowym komplecie opon jest ten sam problem (i poprzednich oponach letnich ktore mialem na felgach aluminiowych), wiec nie jest to raczej wina opon lub felg. Na moje pytanie do mechanika, czemu tak jest odpowiedzial: "Tak czasem bywa".

 

Macie jakies pomysly, co mam jeszcze zrobic, zeby to wyeliminowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób kompletną geometrię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mechanik w celu poszukiwania problemu zamienil mi tylne kola z przednimi (przednie lewe na tyle lewe - nie krzyzowo). Niestety problem w dalszym ciagu pozostal. Zamienil wiec przednie kola stronami i... Meriva zaczela sciagac w prawo!

 

Z tego opisu wygląda na problem z oponami.

Opony na osi są identyczne, założone w odpowiedni sposób (opony symetryczne, asymetryczne i kierunkowe). Ciśnienie w oponach jednakowe. Opony nowe czy używane.

I jeszcze jedno pytanie, czy samochód miał kolizję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Z tego opisu wygląda na problem z oponami.

Opony na osi są identyczne, założone w odpowiedni sposób (opony symetryczne, asymetryczne i kierunkowe). Ciśnienie w oponach jednakowe. Opony nowe czy używane.

I jeszcze jedno pytanie, czy samochód miał kolizję.

 

Trzy rozne komplety opon - ten sam problem (jedne zimowe (stalowe), drugie letnie (alu) , trzecie uniwersalne (alu) ). Obecne, uniwersalne GoodYeara, mozna zamieniac tylko przod tyl. Lakier oryginalny, kazdy elemnet mierzony 110 mikronow maks. Cisnienie jednakowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że lakier na wszystkich elementach jest tej samej grubości nie świadczy o bez wypadkowości.

Jednak zrobił bym kompletną geometrię podwozia - tylna, przednia oś z kontami w porządnym zakładzie diagnostycznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że lakier na wszystkich elementach jest tej samej grubości nie świadczy o bez wypadkowości.

Jednak zrobił bym kompletną geometrię podwozia - tylna, przednia oś z kontami w porządnym zakładzie diagnostycznym.

 

A ten co bylem nie jest porzadny?

 

Maszyna http://corghi.pl/

 

Wszystko w normie.

 

Wszystkie szyby w oryginale. Lakier zuzyty rownomiernie. Spasowanie elementow bez zastrzezen.

Edited by jkl

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A ten co bylem nie jest porzadny?

 

Maszyna http://corghi.pl/

 

Wszystko w normie.

 

Wszystkie szyby w oryginale. Lakier zuzyty rownomiernie. Spasowanie elementow bez zastrzezen.

Kolega Chadzi już ci podpowiedział o co mi chodzi, a tak na marginesie trzeba jeszcze brać pod uwagę nie maszynę a człowieka który ją obsługuje, jeden to zrobi dobrze a drugi na odpier..... a później człowiek ma problem z autkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam bym jeszcze sprawdził hamulce. tzn czy klocki nie ocierają. Taka mała sugestia, może niekoniecznie trafna ale jednak :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.