Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odkopię trochę temat. W mojej merivie też sanki zjedzone i trzeba to wymienić, ceny używek od 200 do 500 dostępność słaba, do ceny zakupu piaskowanie i malowanie i w sumie wyjdzie to + 150 do 200 zł. Stan używki wyjdzie przy czyszczeniu jak wyjdą dziury to znowu w punkcie wyjścia.

Z drugiej strony znalazłem nowe z firmy NTY 680 z wysyłką, zapewne chińszczyzna ale jednak nowe.

Ktoś miał styczność z tymi sankami NTY?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77615-ko%C5%82yskasanki%C5%82awa-meriva-a/page/3/#findComment-677604
Udostępnij na innych stronach

NTY - to Korea i Tajwan.

Ja gotowe wahacze kupowałem i montowałem (w cenie samych sinenbloków były).

Odnośnie lakierowania proszkowego - trochę cienka warstwa ale następne też pójdą w całości.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77615-ko%C5%82yskasanki%C5%82awa-meriva-a/page/3/#findComment-677608
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może sanki są lepiej zabezpieczone.

Ja oryginalne wahacze miałem w kiepskim stanie i zdecydowałem się na zakup gotowych.

Najlepiej by było oblukać jak wygląda ten nowy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77615-ko%C5%82yskasanki%C5%82awa-meriva-a/page/3/#findComment-677614
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał używki.

Nie wiem dla czego masz je pognite.

U mnie było tylko trochę nalotu rdzawego.

Myślę że kupisz używkę w dobrym stanie.

A z piaskowaniem bym się nie bawił

Sam pomaluj i zakonserwuj konserwacją do podwozi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77615-ko%C5%82yskasanki%C5%82awa-meriva-a/page/3/#findComment-677616
Udostępnij na innych stronach

Udało się kupić używkę w dobrym stanie :) teraz oczyścić, pomalować i zabezpieczyć, jakieś polecane środki do pomalowania i zabezpieczenia?? jakiś podkład epoksydowy na początek będzie chyba ok?

Edytowane przez Adikk

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77615-ko%C5%82yskasanki%C5%82awa-meriva-a/page/3/#findComment-677908
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Straszna porażka te sanki, muszą być zrobione z wyjątkowo podłego materiału, bo przecież są z bardzo grubej blachy. To takie g..o, że jak pytałem na szrotach zawsze słyszałem, że to pierwsze co się sprzedaje :/

Jak wyglądały moje widać na zdjęciach. Kupiłem zupełnym przypadkiem dobre z Combo, diesla bez DPF - różnią się detalami w okolicy przednich punktów montażowych, te z Merivy mają tam dodatkowe wzmocnienia.

Ogólnie robota nie jest skomplikowana ani trudna, tyle że w pojedynkę trochę ciężko zamocować nowe - na szczeście mam dużo lewarków hydraulicznych i jakoś poszło.

 

 

IMG_20191004_143414a.JPG

IMG_20191004_143424a.JPG

IMG_20191004_143323a.JPG

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77615-ko%C5%82yskasanki%C5%82awa-meriva-a/page/3/#findComment-712076
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem inaczej.

Porażka?

Nie.

U mnie sanki są nie tknięte rdzą.

U mojego kolegi tak.Sam je spawałem. 

 

Ale ja nie mam klimy.

Kolega ma.

I tutaj był problem.

 

A wystarczyło do rurki odprowadzającej z klimy dać wężyk i poprowadzić w inne miejsce.

 

Ale to myślę że właściciel jest za wiele rzeczy odpowiedzialny.

W myśl zsady.

,,Jak dbasz - tak masz,,

A więc raz na pół roku oglądnąć spód auta.

Nie mówiąc już aby samemu razem z diagnostą zejść do kanału raz w roku podczas przeglądu i samemu sprawdzić czego nie dostrzegł diagnosta.

 

 

Ale po co?

Lepiej narzekać że w 10 letnim lub starszym aucie coś nawala.

Porażka to właściciel

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77615-ko%C5%82yskasanki%C5%82awa-meriva-a/page/3/#findComment-712087
Udostępnij na innych stronach

Świetne rady. Na badaniu technicznym w styczniu nie było nic widać, w czerwcu już pokazała się dziurka, którą rozgrzebałem i wyszło, co wyszło, a do września powiększyło się dramatycznie. Zawsze wchodzę z diagnostami pod samochód, poza tym mam garaże z kanałami i parę oczu i pod samochody wchodzę więcej niż często. Myślałem, żeby to pospawać ale po pierwsze nie mogłem znaleźć chętnego, i dobrze bo nic by z tego nie było - pod mocowaniem przekładni też było miękko. Po drugie  takich elementów się nie spawa ani nie łata, chyba że się jeździ do znajomego diagnosty, to może i można.

Wg mnie to jest nie tyle przerdzewiałe, co przegrzane od wydechu, widać że to nie jest typowa korozja. Poza tym, to jest od dołu i przodu belki, a nie z góry. Nie ma też w tym miejscu żadnego zagłebienia, obniżenia etc., czegokolwiek, w czym mogłaby zbierać się woda czy jakaś wilgoć, tak więc związku z klimatyzacją, którą i owszem mam, ale nie używam, nie ma tu żadnego. Uważam, że to dziadowski materiał i temperatura, a proces przyspieszyło zerowe zabezpieczenie antykorozyjne od środka i marne od zewnątrz, i żadne dorabiane wężyki, rurki czy cudowanie z inną budowlanką ma się tu nijak do rzeczy.

Zatem: owszem, porażka, zwłaszcza że to nie są jednostkowe przypadki o czym świadczą opinie użytkowników i zapotrzebowanie na te elementy.

 

Edytowane przez wojz
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77615-ko%C5%82yskasanki%C5%82awa-meriva-a/page/3/#findComment-712088
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności