Skocz do zawartości

Corsa D 1.2 szybki ubytek oleju


Gość Andrzej.62

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Andrzej.62

Po kupnie dolewałem 200ml na 250km Teraz dolewam 300ml na 1200-1500km Jak po autostradzie czasem na Katowice to częściej.Jak po miejscu zamieszkania to rzadziej

 

http://forum.opel24.com/topic/52270-plukanie-silnika/page-9

Godzinę temu wlałem ok.7ml na każdy tłok.Nie za dużo bo w razie nieszczelności pierścieni żeby mi nie rozcieńczyło za bardzo nowego oleju.

Za godzinę odpalę i nagrzeję silnik.

Jurto na godzinę przed wyjazdem zabieg powtórzę i na tej profilaktyce na razie bym poprzestał ze względu na możliwość rozcieńczenia oleju, następnie kontrolując jego zużycie.

W zależności od zużycia oleju podejmę decyzję.

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak robiłem jeszcze wcześniej i poprawiło się z 250 km na 800.

Ale przy wymianie oleju zrób sobie takie odpiekanie po jego spuszczeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.62

Ja też tak robiłem jeszcze wcześniej i poprawiło się z 250 km na 800.

 

Ile razy płukałeś,ile nafty wlewałeś do cylindra, po jakim czasie po zalaniu odpalałeś silnik , poziom oleju się nie zwiększył ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawałem małą strzykawkę (taką jak pisał harnas) nafty wieczorem i rano odpalałem do pracy.I tak ze pięć razy.Ale najlepszy efekt dało jednak solidne moczenie podczas wymiany oleju.Wtedy odstawiłem auto do garażu na prawie trzy dni.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.Podniosła się o średnio 0.3 na każdym cylindrze.Ale pierścienie olejowe w sumie nie robią kompresji.Opisywał Arkos że przed wymianą pierścieni kompresja była wzorcowa a olej żarło auto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.62

Oczywiście, w moim przypadku też kompresja jest cacy.

Zalałem dwa razy, stan oleju się trochę podniósł.Więcej nie będę rozrzedzał nowego oleju.Pojeździmy trochę i zobaczymy ile bierze.

Jak uznam że za dużo to, spuszczę nowy olej i przepłuczę konkretnie, cyklicznie tak jak Ty i olej wleją z powrotem ten sam.


Proponuję przy najbliższej okazji spróbować. U mnie w moim poprzednim aucie Honda Civic z przebiegiem +200kkm bardzo się sprawdził.

 

Marcin,przydatna informacja.

Sprawdziłem ten oleju na stronie producenta, masz racje.

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej.62

Jestem po płukance naftom.

W początkowej fazie płukania w 1,2 cylindry szybko się uszczelnił i nafta nie chodziła z 3,4 schodziła.W drugim dniu po kilku płukaniach sytuacja się odmieniła 1i 2 nafta zaczęła schodzić natomiast 3,4 się uszczelnił.

Mój wniosek.

Płukanie naftom zapieczonych pierścieni może okazać się skuteczne, ale nie musi. Rentgena

w oczach nie mamy, żeby by mieć pewność.

To że nafta nie ubywa niekoniecznie musi świadczyć że, były zapieczone pierścienie które się teraz odblokowały i uszczelniły tłok, tak może byś ale nie musi.

Ja uważam że powodem iż nafta przestaje spływać może być to skutkiem wypłukania nagaru z denka tłoka który to nagar uszczelnił pierścienie tłoka. Mogą o tym świadczyć moje spostrzeżenia które opisałem.

Jeżeli fakt że nafta nie spływa, miał by jednoznacznie świadczyć że, pierścienie były zapieczone i się uszczelniły, to nafta w późniejszym etapie płukanie też nie powinna absolutnie spłynąć,skoro te pierścienie już są odblokowane, a zaczęła ponownie spłynęła i to stosunkowo szybko,

Czytałem w necie opinie że po płukaniu naftom zmniejszenie zużycia oleju było krótkotrwałe i wszystko niestety wracało do wcześniejszej normy.

Odblokowane pierścienie, warunek- oleju o dobrych właściwościach płucząco-myjących , nawet po kilku tysiącach km nie powinny się ponownie zapiekły.

Ja uważam że płukanka naftom może być skuteczna w przypadku zapieczonych pierścieni ale, to że nafta nie spływa nie świadczy o skuteczności zabiegu.

100%pewność czy pierścienia są zapieczone czy zużyte, będziemy mieli po wymontowaniu tłoków, oględzinach i pomiarach.

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności