Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry ,

 

 

jako że lato się skończyło, a zima bliżej niż dalej czas rozglądnąć się za zimówkami.

 

Moja Meriva stoi na oponach wielosezonowych ( na takich kupiłem samochód), które są wyprodukowane w tym samym roku co samochód czyli 2005 rok .... czyli mimo średniego bieżnika , raczej słabo się nadają do jazdy, tym bardziej w zimie.

 

 

Wracając do tematu, co sądzicie o oponach firmy Nokian w nowej wersji czyli WR D4.

 

 

Mam też na uwadze Goodyear ultra grip 9.

 

 

Nokiany mają troszkę lepszą etykietę UE i są trochę tańsze , obie opony mają dobre opinie w serwisie oponeo.

 

 

Ewentualnie może continental wintercontact ts 860.

 

 

 

Ktoś z Was miał już jakieś doświadczenia z tymi oponami?

 

 

Dzięki za wszelkie opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

raczej słabo się nadają do jazdy, tym bardziej w zimie.

Tu sie jeszcze nasuwa pytanie o jakiej zimie mówisz?Po jakich drogach chcesz jeździć?Czy warta skórka wyprawki?Pytanie co rozumiesz przez pojęcie zimy?

Ja bym się wstrzymał jak masz wielosezonówki i jeździsz po mieście.Moim zdaniem to wystarczy.Szkoda kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam napisał najważniejsze pytanie - czyli jak eksploatujesz samochód.

A z tych co podajesz te najtańsze są najrozsądniejszym wyborem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tu sie jeszcze nasuwa pytanie o jakiej zimie mówisz?Po jakich drogach chcesz jeździć?Czy warta skórka wyprawki?Pytanie co rozumiesz przez pojęcie zimy?

Ja bym się wstrzymał jak masz wielosezonówki i jeździsz po mieście.Moim zdaniem to wystarczy.Szkoda kasy.

 

Zima w 80% w mieście, ale zdarzają się wyjazdy w Bieszczady i w wioski które są słabo odśnieżane.

W zeszłym roku samochód tracił przyczepność przy pierwszych słabych opadach śniegu (jakby opona straciła swoje właściwości. Ma już 11 lat a słyszałem że guma z wiekiem traci właściwości). Przemęczyłem się jedną zimę i nie jeździłem nigdzie poza miasto ale w tym roku postanowiłem kupić nowe.

 

Czy ktoś z forumowiczów jest użytkownikiem Nokianów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Nokiany. Jeździłem poprzedni sezon na D4 i jestem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bieszczady zmieniają stan rzeczy.To juz musi być zimówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Nokiany. Jeździłem poprzedni sezon na D4 i jestem zadowolony.

 

Byłem dziś u gumiarza i też polecał Nokiany (gość zaufany) , tak więc wybór jest jasny.

 

Temat można zamknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie, czy warto przy zakupie nowych opon (zima i lato) brać te z oznaczeniem XL (opony wzmacniane) ?

Jak auto na takich oponach się zachowuje? co z komfortem jazdy?

Auto użytkuje żona i dla niej nie jest problemem wysoki krawężnik lub podobna przeszkoda... :devil:

 

Rozważam:

Zima: Dębica Frigo 2 185/60 R15 88 T XL
Lato: Dębica Presto HP 185/60 R15 88 H XL

 

Bije się również z myślami, czy nie lepiej całoroczne? 90% jazdy miasto, sporadycznie "dłuższa" trasa 200-300km, roczne przebiegi auta ok. 5-6 tys. km.

Mój typ to np. Nokian WeatherProof 185/60 R15 88 H XL

Edytowane przez Verso75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

XL są cięższe, bardziej sztywne, mają wzmocnione boki i trochę mniej komfortowe.

Przy tak małych przebiegach i jeśli nie jeździsz w góry zimą, warto rozważyć wielosezonowe opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wracając do tematu, co sądzicie o oponach firmy Nokian w nowej wersji czyli WR D4.

 

Widzę, że ostatecznie zdecydowałeś. Napiszę tylko, że to dobry wybór :) Kupiłem w ub. roku WR D4 do nowej Merivy i jestem z tych opon bardzo zadowolony. Przede wszystkim komfortowe i BARDZO ciche. Nie wiem nawet czy nie lepsze od fabrycznych Michelin Energy Saver, na których auto śmiga w lecie... Na śniegu i lodzie, którego w zimie nie było zbyt wiele też zachowywały się rewelacyjnie. Próbowałem różnych gwałtownych manewrów i nawet ESP się nie załączyło. Przed zakupem wyczytałem, że to pierwsza opona zimowa, która w klasie przyczepności na mokrej powierzchni otrzymała ocenę A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.