Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie, czy grzałka sody ogrzewa ja tylko do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury, czy przez cały czas jej pracy, nawet gdy silnik jak i sonda uzyskają optymalną temp. roboczą ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z ego co się orientuję to po osiągnięciu temp.chyba 70 st.C sterownik napięcie powinien wyłączyć.Ale w programie diagnostycznym powinno widnieć że układ podgrzewania jest aktywny czyli gotowy do podgrzania ponownego w momencie gdyby się schłodziła.

Ale nie jestem tego na sto procent pewien.

Tu już mądrzejsi koledzy się wypowiedzą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651444
Udostępnij na innych stronach

Grzałka sondy za katem uszkodzona, przerwa. Zamówiłem uniwersalna (trochę tańsza,bez wtyczki) do

tego motora Boscha, wtyczkę przełożę.

Napięcie zasilania grzałek obu sond na zimnym nieuruchomionym silniku ok. 8,5V.

Czyli pomimo uszkodzonej grzałki, po nagrzaniu powinna pracować prawidłowo.

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651447
Udostępnij na innych stronach

Powinno być 11-14V

Grzałka pomaga sondzie się zagrzać do przewidzianego czasu uzyskania chyba temp.70 st.C przez silnik.Wtedy sonda już powinna być przygotowana do pracy (odpowiednio zagrzana) i zaczyna być odczytywana przez sterownik.Inaczej będzie walić błędami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651457
Udostępnij na innych stronach

Jestem na tym forum od czerwca i stwierdzam że,

dzięki wyróżniającej aktywności zawsze pomocnego Adama1954, to forum, a zwłaszcza ludzie oczekujący pomocy, włącznie ze mną dużo zyskują.

Adam, w imieniu własnym i jestem przekonany że nie tylko, zasłużone podziękowania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651467
Udostępnij na innych stronach

Grzałka pomaga sondzie się zagrzać do przewidzianego czasu uzyskania chyba temp.70 st.C przez silnik.

No nie tak całkiem.

Warunkiem poprawnej pracy sondy jest osiągnięcie przez nią temperatury co najmniej ok. 300*C. Po to jest grzałka, aby wspomóc spaliny w grzaniu sondy. Zaczyna pracować kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika czyli sporo wcześnej, niż wspomniane 70*C uzyskane przez silnik : SMILE :

W wypadku zasilania napięciem 8,5V będą błędy grzałki oraz sonda nie będzie poprawnie pracować (o ile wogóle będzie).

 

Do sprawdzenia instalacja sondy. Może masa kiepska. Te 8,5V to na odpiętej czy zapiętej sondzie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651470
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak myślałem z tym napięciem.Albo ma jakieś straty na wiązce albo sterownik nie podaje 12V?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651472
Udostępnij na innych stronach

Albo sonda. Jeśli będzie uszkodzona grzałka (coś na styl lekkiego zwarcia) to spadek napięcia nastąpi jako skutek nadmiernego poboru prądu. Temu pytam czy odpięta sonda była.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651473
Udostępnij na innych stronach

Andrzej mam po prostu trochę więcej czasu ,wiecej cierpliwości niż w młodości no i dużo chęci do uczenia się tego co kiedyś chciałem robić ale życie potoczyło się inaczej.A że są ludzie potrzebujacy to choć linkiem ale się czasem pomaga.To co się umie i doczyta to przynajmniej się chłopaków mechaników odciąży.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651480
Udostępnij na innych stronach

Adam :spoko: Pomimo że jestem kapkę starszy od Ciebie to u mnie z tą cierpliwością odwrotnie niestety, co chyba zdążyłeś zauważyć ;)

 

Co do moich 8,5v to bez obciążenia, ale tylko na włączonym zapłonie i niepracującym silniku. Na aku. napięcie było tylko 12V trochę mało, w pełni sprawny aku. powinien mieć min. 12,5V.

Po odpaleniu napięcie wzrośnie do ok.14V,czyli na grzałkach też powinno wtedy być o te 2v więcej czyli ok.10,5v. Nie przyszło ćmokowi do głowy żeby zmierzyć po odpaleniu.

Przed chwilą wyczytałem że napięcie zasilania grzałek powinno się zawierać 10-14V.

Jak będę montował nową sondę to sprawdzę jeszcze raz również na pracującym alternatorze napięcie zasilania grzałki.

Dzięki ArKos.

 

Aaa jeszcze jedno, mierząc napięcie miedzy masą a białymi przewodami zasilającymi grzałkę to na jednym było pełne 12V a na drugim nie zero tylko 2V co wskazywało by że drugi biały przewód to nie 100% masa. Może właśnie tym przewodem sterownik zmienia napięcie zasilania grzałki w trakcie jak sonda się nagrzewa, a 12v podawanie jest na stałe?

Edytowane przez Andrzej.62
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78265-sonda-lambda/#findComment-651491
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności