adam1954 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Każdy to sobie nazywa jak chce.Dla czego jest ci dziwne domowo-garażowe określenie kogoś kto został zmuszony do naprawy swojego auta przez spartolone roboty mechanika fachowca niby nie garażowego? To forum nie jest typowym forum mechaników samochodowych tylko właścicieli pojazdów którzy próbują cos zrobić przy swoich pojazdach własnymi siłami z pomocą innych uzytkowników i też mechaników(doswiadczonych) Edytowane 22 Grudnia 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/4/#findComment-655987 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Mnie to zawsze zastanawia ,kto domowo-garażowym mechanikom wmawia że jak bierze litr oleju na 500-1000 km Problem polega na tym , że dopuszczalna norma w tych silnika to 1 litr oleju / 1000 km.... Dopiero powyżej tej granicy producent (Opel ) każe się martwić... Obiektywnie rzecz biorąc , to i tak dużo mniej od wolkswagenowskich TSI/ FSI . Tu to i 2 litry chlają   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/4/#findComment-656161 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaaaaaaa.k Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 (edytowane) Mam nadzieję, że nikt się nie pogniewa jeśli powrócimy na jakiś czas do tematu silnika w mojej omedze Jak wszyscy pamiętają, rok temu przeprowadziłem "mały remont". W pewnym stopniu miał on sens, w pewnym zupełnie nie miał. Ale trochę czasu minęło, silnik na poważnie już dogorywa więc postanowiłem auto zmienić. Niestety, nie tak łatwo znaleźć duże kombii z gazem i nie zajeżdżonym silnikiem W związku z powyższym jestem już (nieomal) zdecydowany na wymianę silnika, i tutaj miałbym kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów, a nuż uda mi się uniknąć (zbyt wielu) wpadek. Pierwsza rzecz- nikt oczywiście nie powie czy używany silnik jest dobry czy zły, no ale nie wiem, jakiekolwiek wskazówki gdy pojadę takowy odebrać? Dla przykładu, najbliżej mnie jest ten: http://allegro.pl/silnik-opel-omega-b-lift-2-2-16v-144km-99-03-y22xe-i6961960747.html A może ktoś z forumowiczów ma jakiś namiar na dobry używany silnik 2.2 144km? I przy okazji, obecnie mam Y22XE, ale czy Z22XE też mogę brać pod uwagę? I kolejna kwestia - już po zakupie, z marszu montować taki silnik, czy coś sprawdzać, regenerować, zdejmować głowicę, cokolwiek? Każda wskazówka w tej kwestii będzie moim dodatkowym orężem w starciu z mechanikiem, ponieważ wymiana całego silnika przekracza moje możliwości (głównie sprzętowe). Choć wciąż się waham Tak czy inaczej, jeśli ktoś ma chęć pociągnąć ze mną ten temat, zapraszam Edytowane 27 Września 2017 przez kaaaaaaa.k   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/4/#findComment-677877 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 I kolejna kwestia - już po zakupie, z marszu montować taki silnik, czy coś sprawdzać, regenerować, zdejmować głowicę, cokolwiek? Ja bym rozebrał i sprawdził.Wymiana samych uszczelnień już może dużo pomóc. Przy najmniej sprawdzisz panewki ,luzy na korbach i tłokach itp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/4/#findComment-677884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 I przy okazji, obecnie mam Y22XE, ale czy Z22XE też mogę brać pod uwagę? http://forum.opel24.com/topic/46792-wymiana-silnika-x22xe-na-z22xe/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/4/#findComment-677890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaaaaaaa.k Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Znalazłem silnik, wygląda nie najgorzej, w mojej ocenie przynajmniej. Głowicę oddaję do sprawdzenie i regeneracji w razie potrzeby. Gładzie wyglądają nie najgorzej, nie ma żadnych pionowych rys, na jednym widać delikatne ślady wskazujące że przez jakiś czas chyba po wyjęciu silnika pierścienie tak jakby zaczynały korodować w jednej pozycji, ale w dotyku nie nie jest wyczuwalne. Nalałem na cylindry nafty i na innym z kolei cylindrze nafta przeciekła. W związku z powyższym wyjąłem ten cylinder i ten poprzedni, który wyglądał jakby się zapiekał, żeby zobaczyć te pierścienie, ale dramatu nie było, może trochę przyblokowane ale palcami dało się je rozruszać. Tak czy inaczej wymienię pierścienie na nowe i chyba na wszystkich cylindrach przy okazji? Chcąc nie chcąc obejrzałem panewki i wyglądają bardzo elegancko, żadnych rys i przebarwień, choć normalne zużycie już widać więc zapewne wszystkie i tak wymienię przy okazji na nowe. Ogólnie w misce w miarę porządek, żadnych drobin metalu, grudek, szlamu, smok nie zatkany, choć widać też że olej nie był może zmieniany tak często jak to zalecane. W każdym razie. Pewne wątpliwości mam a'propos wyjęcia starego silnika. W "sam naprawiam" napisali aby najpierw wyjąć skrzynię biegów (automat) a dopiero potem silnik, jednak ja bym wolał po prostu wyjąć silnik bez ruszania skrzyni, i teraz nie wiem czy nie będzie z tym problemu. Dla ułatwienia i tak najpierw zdejmę z niego głowicę z kolektorami, a potem wyjmę blok. Ale jeśli źle kombinuję to dajcie mi proszę znać I przy okazji, może ktoś zna i potwierdzi momenty dokręcania korbowodów? Znalazłem wartości: Etap 1 - 35(Nm) Etap 2 - 45(stopni) Etap 3 - 15(stopni) Ale to zdaje się w silniku 2.0, wolałbym mieć pewność że w moim jest tak samo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/4/#findComment-678127 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Korby się zgadzają Głowica : 1 25Nm 2 90 st. 3 90 st 4 90 st 5 15 st   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/4/#findComment-678130 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 tu znajdziesz resztę http://forum.opel24.com/topic/72258-dane-techniczne-opel-sintra-22-benz-x22xe/ X22XE to samo mechanicznie więc i momenty też.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/4/#findComment-678191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.