Skocz do zawartości
kaaaaaaa.k

Mały remont silnika Y22XE metodą "zrób to sam".

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Tematów pokrewnych co prawda znalazłem już sporo, ale może będziecie mieć cierpliwość udzielić kilku wskazówek - głównie dlatego że zamierzam jak najwięcej wykonać sam.

 

Silnik w omedze, na gazie, jeździ, trochę mułowato ale to automat więc w sumie trudno mi ocenić, może tak już ma (od 3tys obr nieco lepiej się zbiera), ale bierze olej i dymi (głównie po uruchomieniu i przyśpieszaniu, choć tu nie ma reguły a i nie przez cały czas mogę obserwować ;). Tego oleju potrafi spalić litr lub nawet nieco więcej na autostradzie. Na 500km.

Samochód miał przez jakiś czas problem z chłodzeniem - poprzedni właściciel jeździł z przeciekającym zaworem trójdrożnym, nie wiem jak długo i jak przez to był przegrzewany silnik.

Mój plan minimum to wymienić uszczelniacze zaworowe, plan maksimum to również uszczelkę pod głowicą jeśli okaże się to niezbędne.

Jeśli okaże się, że jest problem z pierścieniami to trudno, raczej nie wydaje mi się opłacalny aż taki remont, choć nigdy nie wiadomo ;)

 

Jutro najprawdopodobniej dokonam pomiaru kompresji na cylindrach, na pewno będę wiedział wtedy więcej.

 

A moje pytania - na wstępie:

 

- przede wszystkim - nie rozbierałem jeszcze głowicy 16v, na co uważać, na co zwrócić uwagę?

- oczywiście przy okazji wymienię cały rozrząd (jaka firma - czy może nie ma to większej różnicy?)

- co przy okazji wymienić - termostat? jakieś czujniki? cokolwiek innego?

- narzędzia - dopiero zakupię klucz dynamometryczny i przyrząd do rozpinania zaworów - czy wybrać podstawowe za najniższą cenę czy i tu lepiej jakąś konkretną markę?

 

Na wstępie to tyle, ale temat na pewno się rozwinie, w miarę jak zacznę przy tym silniku grzebać.

 

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, jak i za wyrozumiałość na to że znów taki temat jest poruszany ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ temat wzbudza niesłabnące zainteresowanie, śpieszę z małym updatem:

Po pomiarze kompresji ciśnienie sprężania wynosi na kolejnych cylindrach: 15 15 12 15

Ale po wstrzyknięciu 5ml oleju do tego trzeciego ciśnienie od razu podskoczyło do 14,5 więc gra gitara (nieomal...)

Tak czy inaczej pierścieni nie będę robił, ile pojeździ tyle pojeździ, za to czekam na ostatnie elementy i zabieram się za wymianę uszczelniaczy.

 

Będę was na bieżąco informował ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zalej ten cylinder 10ml nafty, może odpuszczą pierścienie.


Odnośnie narzędzi - potrzebujesz torksy zewnętrzne i wewnętrzne - najlepiej kupione w sklepie z narzędziami nie z marketu.


Rozrząd to kupić najlepiej kompletny z pompą wody - i taki jaki w sklepie najlepiej schodzi bez reklamacji (którego kupują mechanicy) - INA, Conti, Bosch.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zestaw nasadek i kluczy normalnych i torx, nie takie znów najtańszy, ściągacz do rozpinania zaworów, taki nie najdroższy, zobaczymy czy zadziała, a nawet klucz dynamometryczny.

Rozrząd kupiłem kompletny z pompą wody ina.

Nie jest dla mnie do końca jasna sprawa uszczelek pokryw zaworów - oprócz normalnych dużych są jeszcze jakieś małe, typu o-ring?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze ten cylinder wymył po nafcie prepearatem do czyszczenie gaźników i turbin.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jest dla mnie do końca jasna sprawa uszczelek pokryw zaworów - oprócz normalnych dużych są jeszcze jakieś małe, typu o-ring?

Można kupić w komplecie z uszczelką, dał bym też nowe.

Żeby nie było wycieków z pod kapy zaworowej koledzy odtłuszczają głowicę i uszczelkę kładą na kleju.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z uszczelkami wszystko jasne, zamówiłem komplet razem z o-ringami.

 

A przy okazji, zauważyłem że przy maksymalnym skręcie kierownicy w lewo mocno odczuwalnie drżenie kierownicy, zarówno przy postoju jak i w czasie manewrów na parkingu np. Przy maksymalnym skręcie w prawo nic takiego się nie dzieje. Nie wiem czy się tym niepokoić czy na razie nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

- przede wszystkim - nie rozbierałem jeszcze głowicy 16v, na co uważać, na co zwrócić uwagę? - co przy okazji wymienić - termostat? jakieś czujniki? cokolwiek innego?

Wymień uszczelniacze walków rozrządu skoro będą już zdemontowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

 

Tego oleju potrafi spalić litr lub nawet nieco więcej na autostradzie. Na 500km

 

Remont jest nieopłacalny ( wyniesie ok 3 tysi lekko licząc )

Lepiej kupić drugi silnik

 

 

 

 

A przy okazji, zauważyłem że przy maksymalnym skręcie kierownicy w lewo mocno odczuwalnie drżenie kierownicy

 

Pompa wspomagania i subiektywne odczucia

 

 

 

poprzedni właściciel jeździł z przeciekającym zaworem trójdrożnym, nie wiem jak długo i jak przez to był przegrzewany silnik.

 

Jedyny problem jaki mógł być to ogrzewanie budy i nic poza tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.