Skocz do zawartości

Nowa Zafira - 1,4 120 czy 140KM?


Gość krystian78

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krystian78

hej

rozglądam się za nową zafirą (po lifcie) - w ofercie są dwa podstawowe silniki benzynowe

  • 1,4 120KM turbo
  • 1,4 140KM turbo

Wiem, że obydwa silniki na "downsizingu" - i nie nastawiam się na to, że taki silnik wytrzyma 10 lat. Są to silniki takie same jak w zafirze C i astrze, ale na ich temat co do zafiry C w sieci jest bardzo mało (chyba większość ludzi kupuje je wciąż w dieslu).

 

Czy ktoś z Was ma/miał doświadczenie z tym silnikiem? Obydwa mają ten sam moment obrotowy (200Nm), różnica tylko w ilości koni.

Czy ktoś może się wypowiedzieć nt. ich pracy?

 

Obecnie mam zafirę B 1,8 140KM i wg mnie silnik jest naprawdę wystarczający (no może poza jego zapotrzebowaniem na benzynę).

Czy w jakiś sposób można porównać ze sobą te trzy silniki? (wiem, że lepiej wybrać 1,4 ze 140 KM niż ten mający 120 KM... ale różnica ponad 3 tys. powoduje, iż zastanawiam się, czy nie wybrać słabszego i w zamian n. doposażyć auto w kamerę cofania?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie i mechanicznie silniki są takie same. Różnica mocy wynika z oprogramowania sterownika.

Jednostki oszczędne, dynamiczne i raczej niekłopotliwe. Mam w Mokce B14NET 140kM i jest naprawdę bardzo żwawy - niespełna 10s do setki, fantastycznie mi się tym jeździ.

Ja osobiście będąc przed takim wyborem wziąłbym 120kM, te 3 tysiaki zainwestował w doposażenie auta, a jak skończy się gwarancja, zrobiłbym program na 160-170kM. Koszt ok. 2000.

 

 

 

Obecnie mam zafirę B 1,8 140KM i wg mnie silnik jest naprawdę wystarczający

W takim samym aucie, np. Insignia, ten 1,8 w porównaniu do 1,4T 140kM po prostu nie jedzie tylko stoi w miejscu. Muł straszliwy. Przesiadając się na zaturbione 140kM odczujesz kosmiczną różnicę.

W kwestii spalania również. Mokka w lato z klimą spala mi przy spokojnej jeździe w mieście 7l, na kapelusznika zszedłem do 6,2l. W zimie do 8l na mieście. Gazu nie mam i nie zamierzam mieć bo się nie opłaca takiego silnika gazować - za mało pali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krystian78

Dzięki za super szybką odpowiedź.

Nie mam niestety możliwości sprawdzenia auta testowego.... bo opel wyposażył wszystkie salony w Polsce w auta za 130 tys. zł ;) (diesle w najbogatszym pakiecie).

 

a jak z kwestią koła dwumasowego w Twoim aucie? Jakaś zmiana przyzwyczajenie w prowadzeniu auta?

skoro auto nie powinno jeździć z obrotami poniżej 1500... to rozumiem, że jazda w korkach i na osiedlach tylko na pierwszym biegu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Zafira jest ten problem że przy większych prędkościach stawia większy opór, i trzeba o tym pamiętać dokonując wyboru. Insignia z silnikiem 140KM w mieście jest żwawa ale w trasie jednak daje znać o sobie mały moment.

Osobiście, świadom tego silnika, nie żałowałem ani chwili zakupu, a przesiadłem się z zafiry 150KM w dieslu.

Na początku też myślałem o gazie ale się nie opłacało.

Ja bym zrobił tak jak radzi Arkos - weź 120KM A różnicę w cenie zamień na wyposażenie. Fotele AGR i biksenony to mus. A chipa możesz w każdej chwili zrobić...

 

With mobilephone sent.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są Twoje oczekiwania do samochodu. Prawie rok temu dokonałem zakupu, którego żałuję do dziś, mianowicie Meriva B z 1.4 120KM + fabryczny LPG. Meriva waży 1471kg i niestety ten silnik jest według mnie za słaby do tej budy. Cały czas kręcę go w okolicach 2500-4000 obr/min, co przekłada się na wysokie spalanie. Osobiście po raz drugi bym się nie zdecydował na ten zakup.

Drugi aspekt, zmieniam olej co 15 000km, po to aby nie martwić się o dolewki, niestety przy przebiegu 26000km musiałem dolać 0,6l aby dojechać bez problemów do 30 000 na serwis i wymianę oleju (a więc nie do Max).

 

Następny samochód u mnie z benzyną nie mniejszą niż 1,5l oraz stosunek Moc:Masa 1:10.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cały czas kręcę go w okolicach 2500-4000 obr/min, co przekłada się na wysokie spalanie

a to dziwne, ja też podobnie kręciłem w Insigni i spalanie było na dobrym poziomie.

 

 

Drugi aspekt, zmieniam olej co 15 000km,

Myśle że każdy dbający o auto wymienia olej co 10-15 tys. km a nie co drugie tyle...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej, moje obecne "wysokie spalanie" w trasie 9-10l LPG, w mieście 12-14l LPG. Patrząc na to że niższe Subaru Legacy 2.0 165KM z automatem i fabrycznym LPG spalało +1l LPG więcej przy stałym napędzie na 4 koła, uważam że obecne spalanie jest dalekie od ideału, przekładając to na spalanie benzyny (-25%) powinno wyjść w okolicy trasa 6,75-7,5l, miasto 9-10,5l. Zgodnie z pseudo ekologią, czyli ideą downsizing'u uważam te wyniki jak dla 1.4 120KM trochę dalekie od ideału. W Merivie doskwiera mi nadwaga, dobrze że Opel chociaż teraz nad tym pracuje (Astra V), gdzie w Clio III z 2007 roku mam plastikowe nadkola i aluminiową maskę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności