Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Jak utrzymać stała temperature cieczy chłodzącej w silniku 1.6 16V ECOTEC. Czy temperatura mierzona jest bezpośrednio przez czujnik umieszczony w silniku, czy wartości te przetwarzane są przez komputer pokładowy ? . Przy niższych temperaturach, temp. płynu chłodzącego utrzymuje sie na wskaźniku w okolicach 80 stopni. Czy w takim przypadku możliwe jest przysłonięcie chłodnicy celem uzyskania nominalnej temperatury 90 stopni, czy jest to tylko jakiś problem techniczny w samochodzie. Proszę o opinie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieto-68 Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 W tak zaawansowanych technologicznie silnikach przesłanianie chłodnicy może być szkodliwe dla silnika. Skłaniam się do sprawdzenia termostatu, bowiem to on odpowiada za prawidłowe utrzymywanie temperatury pracy silnika i to niezależnie czy jest upalne lato czy sroga zima.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Termostat został wymieniony na nowy a wartości temperatury pozostały bez zmian.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 To czyli termostat miales dobry i go wymieniles.... wymien czujnik temperatury silnika bo to zapewne on jest zepsuty !!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 w aucie sa 3 czujniki temperatury jeden w chlodnicy odpowiada za zalaczanie wentylatora dwa w silniku jeden daje sygnal na zegary (i on Ci pewnie niedomaga) drugi daje sygnal do komputera silnika zaden silnik nie ma stalej temperatury silnika ma ona wachania zgodnie z warunklami jazdy zima jest ciezej nagrzac silnik w korku lapie nawet do 100 i zalacza drugi bieg wentylatora w trasie tez ma wachania 80-95   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Niekoniecznie musi byc jak podajesz bo zalezy jaki silnik i jaka astra. Coprawda kolega podal ze 1.6 16V ale ja wiem jak jest w 2.0 diesel i tam jest tylko jeden czujnik temp cieczy i znajduje sie na obudowie termostatu. On daje sygnal do wskaznika na tablicy do ECU i steruje wiatrakami. W moim wymienialem ostatnio termostat i mozna powiedziec ze byl na wpół popsuty bo byl zatarł sie w pozycji półotwartej. troszke dlizej sie nagrzewał silnik i trzymal tem okolo 85 do 87 a teraz po wymianie jest nieco szybciej osiagane 87 a po dluzszej jezdzie jest 90. Wiatraki sie nie załaczaja i nie przypominam sobie by sie kiedykolwiek uruchamialy( nie bylo potrzeby zeby sie włączyły bo temp jest w miare stala 90 stop) a sprawne sa bo jak sie odepnie wtyczke to ECU uruchamia awryjnie wiatraki. Przekazniki od wiatraka sa w ECU(troche to dziwne ale tak jest). Nie wiem jatomiast jak jest w silniku 1.6 no i nie wiemy czy to wogóle astra G czy F.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Silnik 1.6 benzyna. Nigdy nawet po wymianie termostatu silnik nie osiągnął temperatury na wskaźniku w granicach 90 stopni, zawsze było to niewiele ponad 80 stopni. Rozwarze możliwość wymiany czujnika przekazującego informacje do zegara. Dzięki za informacje, są bardzo trafne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Ja mam wlasnie taki problem jak kolega pisze....w astrze 2 2.0 DTL.... termostat sprawny bo po kilku minutowej jezdzie leci juz cieple powietrze wiec to wina czujnika temperatury... jezdze ok 30 min a temp dzwignie sie o troche i jest przeszlo 80 stopni, jeszcze nigdy nie mailem 90 stopni tylko max 86-87 ... U mnie ten czujnik jest w silniku po lewej str stojac naprzeciwko silnika pod ta plastikowa oslona... Zamowilem juz czujnik wiec jutro lub we wtorek go wymienie i napisze co i jak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Dwa ostatnie przypadki to na 99% wina termostatu.Jak nie osiaga temp 90 stopni tylko od 80 do 87 to termostat sie zacial w pozycji lekko otwartej. Ten precik co powinien wyłazić to sie zaciera i jak juz sie wynuzy to sie juz nie schowa. Po zakupie nowego termostatu wlozylem oba do wody i gotowalem. Okazalo sie ze ten stary nie reagowal ale to nie wazne bo wcisnalem ten precik na sile i jak powtornie wlozylem go garnka z goraca woda to wyszedl ale sie juz nie dawal schowac ( przy uzyciu duzej sily dopiero uległ) Troszke ten stary termostat rozruszalem i chodzil juz lepiej ale jednak to nie to co nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Czujnik jest tanszy wiec zaczynam od czujnika, znajomi co sie cos na tym znaja mi tak doradzili..... a powiedzcie mi jak to jest z tym termostatem... trzeba kupic z ta obudowa czy sam wklad do termostatu bo w sklepach mowia o calym termostacie z obudowa a na allegro sa same wlasnie wklady do takiej astry jak mam. wesol jaki to bylby koszt termostatu lub samego wkladu ( widzialem za jakies 40 zł ) jak to nie czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-289805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.